خوش آمدید

ماجرای ترور علی‌اکبر صالحی که از آن جان سالم به در برد

ماجرای ترور علی اکبر صالحی که از آن جان سالم به در برد


به نقل از خبرنگار فرهنگی ؛ صالحی در بخشی از تکه تازه برنامه «برمودا» با میزبانی کامران نجف‌زاده که شب قبل ۲۲ بهمن‌ماه پخش شد، در رابطه ماجرای ترورش می‌گوید: «وقتی که رئیس دانشگاه صنعتی‌شریف بودم، راننده داشتم و کوچه‌ای که منزل ما در آن می بود، سربالایی داشت و آن روز به راننده گفتم که زیاد پشت میز نشسته‌ام و می‌خواهم مقداری راه بروم، من را سر کوچه پیاده کنید».

او ادامه می‌دهد: «هنگامی در حال قدم زدن بودم، دو نفر با موتور نزدیک شدند و یکی از آن‌ها از موتور پیاده شد و اسلحه‌اش را به سمت من گرفت و نام و شغل من را سوال کرد که جواب دادم علی هستم و معلم. به جای این که بگویم علی‌اکبر صالحی هستم و شغل من این است».

صالحی اضافه می‌کند: «هنگامی مشخصات من با آن فردی که به دنبالش بودند، یکی نبوده است و با ماشین و راننده نیز نبودم، فکر کردند نادرست گرفتند و از آنجا دور شدند».

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: خوشه کهکشانی کما_تاشکن

نجف‌زاده از او می‌پرسد سخت‌ترین تصمیم شطرنج زندگی شما چه می بود؟ که می‌گوید: «تصمیماتی در زندگی گرفتم که از آینده آن‌ها خبر دقیقی نداشتم همانند کلاس سوم متوسطه که تصمیم به مهاجرت گرفتم و یا وقتی که برای ارشد تصمیم گرفتم به آمریکا بروم».

میزبان برمودا از او می‌پرسد که آیا تا به حال در زندگی کیش و مات شده است؟ که صالحی با اشاره به این که همیشه حواسش جمع بوده است، هیچ زمان مات نشده و از «کیش» درآمده است. به باور او، اراده الهی تنها چیزی است که می‌تواند او را کیش و مات کند و از نظر صالحی فردی نمی‌تواند ایران را کیش و مات کند مگر این که راه درست را تشخیص ندهیم و خودمان،‌ خودمان را کیش و مات کنیم.

ادامه مطلب
او گفت وگو با مدیرکل هنرهای نمایشی درمورد تئاتر فجر/ از بها دادن به توانخواهان تا مذاکره با سیمافیلم برای ورود استعدادها

این وزیر اسبق خارجه به شدت دوست دارد که چهره نتانیاهو را شطرنجی کند و از نظرش تا کنون آدمی به  خون‌خواری، وحشی‌گری و سنگدلی نتانیاهو در تاریخ بشریت وجود نداشته‌است. از آنجایی که همیشه حواسش جمع بوده است و بی‌گدار به آب نزده و تصمیمی نگرفته است که پشیمان بشود، بعد در صفحه شطرنج سیاست خوب بازی کرده است.

 

به اعتقادش طی همه سال‌هایی که در سیاست بوده است، هیچ زمان نقش وزیر را نداشته؛ بلکه همیشه پیاده بوده و تلاش کرده است منویات مسئولان بالاتر را تا جایی که ممکن بوده، محقق کند.

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

 



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها