خوش آمدید

سیستم خودران

تشکیل توهم در سیستم خودران اتومبیل‌ها، جنبه منفی فناوری‌های تازه آشکار شد


خودروهای امروزی می‌توانند سرنشینان را به برنامه‌های موسیقی موردعلاقه خودشان متصل کنند. این چنین به واسطه نصب سیستم خودران، اتومبیل‌ها می‌توانند در رابطه عابران یا خودروهایی که درحال حرکت در نقطه کور راننده می باشند به او هشدار دهند. اما این فناوری سودمند این چنین تبدیل تشکیل نگرانی‌‌های امنیتی و ایمنی جدیدی در خودروها شده است که تازه درحال فهمیدن آن‌ها هستیم. فناوری ارزان علتآسان شدن سرقت خودروهای لوکس می‌بشود و خودروسازان آزادانه همه داده‌هایی که از سرنشینان در اختیار دارند را به اشتراک می‌گذارند. محققان به‌تازگی راهی برای تشکیل توهم در سیستم رادار خودروهای تازه اشکار کرده‌اند.

رادار دیوانه، آماده برای فریب سیستم خودران

مهندسان دانشگاه دوک کشف کرده‌اند که می‌توانند سیستم خودران ماشین را فریب دهند تا هر چیزی را باور کند. رادار دیوانه (MadRadar) ساخته‌شده توسط مهندسان می‌تواند یک خودروی درحال نزدیک‌شدن را نهان کند یا یک خودروی خیالی بسازد. این سیستم می‌تواند بدون دانستن پارامترهای خاص رادار قربانی که یک مسئله الزامی است، این کار را فوراً انجام دهد.

ادامه مطلب
رضا عنایتی در جایگاه یک بازیکن سابق استقلال حرف می‌زند تا سرمربی تیم ملی امید!

به حرف های محققان، هیچ دو وسیله نقلیه‌ای پارامترهای رادار یکسانی ندارند. بااین‌حال رادار دیوانه می‌تواند آن‌ها را در کمتر از یک چهارم ثانیه تشخیص دهد. وقتی که این سیستم پارامترها را بشناسد، می‌تواند سیگنال خود را برای فریب‌دادن سیستم رادار قربانی ارسال کند. مهندسان این پژوهش را روی سیستم‌های خودران واقعی در خودروهایی که با شدت عادی در جاده حرکت می‌کردند و از طریق دیگر خودروهای درحال حرکت و ساکن در کنار جاده انجام دادند.

تشکیل توهم در سیستم خودران اتومبیل‌ها، جنبه منفی فناوری‌های تازه آشکار شد ۱۴

رادار دیوانه این چنین می‌تواند یک ماشین را فریب دهد تا باور کند که خودروی فرد دیگر در اطراف آن یک دفعه تحول مسیر داده است. در همین میانه که خودروسازان سیستم‌های پشتیبانی‌ راننده متکی به رادار را پیاده‌سازی و تحکیم می‌کنند، توانایی فریب این سیستم‌‌ها می‌تواند تبدیل تشکیل تصادف یا انواع حملات دیگر در آینده بشود.  

ادامه مطلب
بسته خبری صدا و سیما|«شکرستان» جدید سر از شبکه یک درآورد/ ساترا قاب اختصاصی مسابقات پاراآسیایی را به پلتفرم ها داد
آخرین مطالب

«میروسلاو پاجیک»، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه دوک و سرپرست این پروژه، او گفت که رادار دیوانه می‌تواند حتی کروز کنترل تطبیقی را فریب دهد. به این علت این سیستم می‌تواند خودروی شما را قانع کند که خودروی روبه رو درحال شدت‌گرفتن است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که واقعا این‌طور نیست و همین قضیه می‌تواند تبدیل وقوع اتفاقات وحشتناکی بشود. 



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها