خوش آمدید

تحقق رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تا پایان سال - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تحقق رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تا آخر سال – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای قیمت آفرین صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: امروز در مجموعه شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی رونمایی از دستاوردهای زیاد خوبی انجام شد و ان‌شاالله نتایج مؤثری به همراه دارد.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن گفتن داشت: از ملت رشید و قهرمان ایران به علت شرکت در یوم الله ۲۲ بهمن صمیمانه تقدیر و سپاس می‌کنم.

مرتضوی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران مرجع تحول در نظامات سیاسی جهان است و تغیرات بزرگی بعد از آن در جهان رقم خورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که امروز سالروز ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین و امام سجاد و حضرت قمر بنی هاشم است، اظهارداشت: این روز و مزین است به روز پاسدار، که من این ایام را خدمت همگان به اختصاصی سپاهیان تبریک می‌گویم.

ادامه مطلب
آیفون تاشو به گمان زیادً در سال 2026 معارفه می‌شود

وی خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی مرجع و پناهگاهی برای جامعه مقصد است، انسان‌های توانند با سرپنجه تدبیر و تراوش قلم، خلاقیت و … سال‌ها تلاش کردند اکنون چشم امیدشان به صندوق‌های بازنشستگی است. در زیاد تر کشورها از مشکلات فراروی دولت‌ها صندوق‌های بازنشستگی است مخصوصاً در سرزمین ما، شوربختانه در سال پایانی دولت دوازدهم بدهی و مطالبات انباشته فراروی صندوق‌های بازنشستگی و دولت می بود.

مرتضوی او گفت: بودجه دهه ۹۰ را که بازدید کنیم می‌بینیم معدل سنوانی بودجه سرزمین ۲۰ تا ۲۵ درصد و سال پایانی دولت دوازدهم مجموعه بودجه ۱۲۶ درصد با افزایش همراه شد ولی علیرغم این مشکلات زیاد تر می بود.

ادامه مطلب
تیم ملی کبدی مقتدرانه به نیمه‌نهایی صعود کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: لذا در هفت ماهه‌ای که دولت سیزدهم تصدی سرزمین را مسئولیت‌دار شد، با کسری شدید بودجه روبرو می بود. در دو حوزه کسری بودجه ما گسترده‌تر می بود که یک حوزه، صندوق‌های بازنشستگی بودند.

وی با اشاره به این که صندوق‌های کشوری و لشکری نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری منبع های داشت و در لایحه بودجه اساساً به طور صوری پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته می بود، او گفت: این در حالی می بود که اساساً صادرات نفتی و غیرنفتی‌مان با چالش جدی روبه رو می بود. در آن بازه وقتی، مجموعه صادرات نفت کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه می بود و هزینه‌های تعریف شده از قبل درآمد نفتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه می بود و نزدیک به ۴۰۰ همت کسری صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری می بود؛ علاوه بر آن بدهی‌های انباشته به صندوق فراهم اجتماعی نیز قریب به ۵۰۰ همت محاسبه می‌بشود.

ادامه مطلب
پرسپولیس با جواب منفی ۸ بازیکن برای تمدید قرارداد روبه رو شد_تاشکن

سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان باید بابت حقوق و مستمری و بیمه پرداخت می‌بشود

مرتضوی خبرداد: بدهی صندوق فراهم اجتماعی به بانک‌های عامل نیز این صندوق را تبدیل به ابر بدهکار بانکی کرده می بود، اما با روی کار آمدن دولت بخشی از منبع های مسدود شده آزاد و صادرات غیرنفتی افزایش یافت. این چنین مقدار صادرات نفتی و محصولات پتروشیمی رو به افزایش رفت. اکنون تقریباً یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌بشود؛ اگرچه با سختی، اما منبع های آن برمی‌گردد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بعضی اوقات اوقات در روبه رو با بازنشستگان کشوری و دیگر بازنشستگان حرف های می‌بشود که در بودجه ۱۴۰۰ نوشته همسان سازی را برای ما پیش بینی کردند و چرا عملیاتی نمی‌بشود، باید در جواب عرض کنم که به فضل الهی قسمت قابل توجهی در صندوق بازنشستگی کشوری از جمله همسان‌سازی پرسنل وزارت بهداشت و مطرح رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام و تا آخر سال محقق خواهد شد.

ادامه مطلب
۷ راهکار برای افزایش جذب کلسیم

وزیر کار او گفت: سالانه ۶۰ همت بابت بیمه تکمیلی و حقوق بازنشستگان پرداخت می‌بشود و حلقه مفقوده این است که منفعت وری را نتوانسته ایم افزایش دهیم.

مرتضوی گفتن داشت: امروز باید صدای استقلال اقتصادی را در صندوق بازنشستگی کشوری سر می‌دادیم و حال آنکه همه تلاش این است که معدل آن بین ۱۹ تا ۲۱ همت سود سال ۱۴۰۱ است که بابت حقوق بازنشستگان پرداخت می‌بشود. سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان باید بابت حقوق و مستمری و بیمه پرداخت می‌بشود. ما نتوانستیم منفعت وری را افزایش دهیم و احتمالا بخشی از منبع های هم در حوزه ضریب حمایتدریافت و پرداخت بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها