خوش آمدید

این زن با هوش‌مصنوعی میلیاردر شد!

این زن با هوش‌مصنوعی میلیاردر شد!

به نقل از برنا؛ با عبور قیمت سهام شرکت AMD از مرز ۱۷۰ دلار، ثروت «لیزا سو» مدیرعامل آن به بیشتر از یک میلیارد دلار رسیده است. سو اکنون بیست‌وششمین زن یک میلیارد دلاری خودساخته ایالات متحده محسوب می‌بشود. هرچند هوش مصنوعی علتشده تا مدیرعامل AMD به یک ثروتمند تبدیل بشود، با این حال، او برای رسیدن به رقیب مهم خود، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا راه بسیاری در پیش دارد.

مطابق گزارش فوربس، قیمت خالص دارایی‌های سو به‌طور تخمینی ۱.۱ میلیارد دلار است که نزدیک به سه چهارم آن (با قیمت کل تقریباً ۷۰۰ میلیون دلار) را سهام AMD راه اندازی می‌دهد.

رشد سهام AMD و ثروت مدیرعامل آن

قیمت سهام AMD از ژانویه تا بحال رشد زیاد بسیاری داشته است و ابتدا به بیشترین حد خود در ۵۲ هفته قبل رسید. سپس رکورد قبلی ۱۶۴.۴۶ دلاری مربوط به نوامبر ۲۰۲۱ را ناکامی و در نهایت به ۱۸۴.۹۲ رسید و طی چند هفته قبل مقداری بالاتر از ۱۷۰ دلار بوده است.

ادامه مطلب
«خانه ما» در هفته وحدت به تلویزیون رسید/ پخش یک انیمیشن جدید همراه با فصل جدید چند برنامه- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

از آنجایی که سو از سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار از سهام AMD را فروخته است، دارایی خالص او اکنون (حداقل) ۱.۱ میلیارد دلار است.

سو سال ۲۰۱۴ مدیرعامل AMD شد، وقتی که شایعه شده می بود این شرکت تقریباً ورشکست شده است. او حقوق کمتری نسبت به «روری رید»، مدیرعامل اسبق، دریافت می‌کرد و در روبه رو، دستمزد خود را در قالب سهام دریافت می‌کرد که تا قبل از سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۲ تا ۴ دلار بوده است.

ادامه مطلب
دعوا به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان_تاشکن

با دقت به این که دستمزد او عمدتاً به کارکرد سهام AMD وابسته است، سو به بالا بردن قیمت سهام آن تشویق می‌بشود. سو اساساً به لطف معماری پردازنده Zen، شرکت را منقلب کرد که این کار برای AMD کسب درآمد از طریق پردازنده‌ها و سهم بازار بیشتری را به همراه داشت. قیمت بازار AMD اولین بار بعد از خرید Xilinx از اینتل پیشی گرفت، که فناوری مورد نیاز برای جاه‌طلبی‌های AMD در عرصه هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها