خوش آمدید

درآمد باج‌افزارها در سال 2023 به رکورد 1.1 میلیارد دلار رسید

درآمد باج‌افزارها در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۱.۱ میلیارد دلار رسید


پرداخت‌های باج‌افزارها در سال ۲۰۲۳ برای اولین‌بار به بالای ۱.۱ میلیارد دلار رسید و رکوردهای قبلی را ناکامی. این رقم در سال ۲۰۲۲ افت داشته است، اما سال قبل میلادی یک دوره بسیار سودآور برای باج‌افزارها بوده است.

به گزارش Chainalysis، پرداخت‌ باج از طریق بدافزارهای گوناگون در سال قبل میلادی تقریباً دو برابر شد، یعنی از ۵۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ به ۱.۱ میلیارد دلار رسید. مقصد افراد سوءاستفاده‌گر زیاد تر روی مؤسسات بزرگ، بیمارستان‌ها، مدارس و سازمان‌های دولتی متمرکز بوده است.

در سال ۲۰۲۳ قریب به ۴۶ سیستم بیمارستانی در ایالات متحده مستقیماً تحت‌تأثیر باج‌افزارها قرار گرفتند و به علت عدم دسترسی به سیستم‌های فناوری اطلاعات بیماران دچار اختلال شدند. این رقم نسبت به ۲۵ عدد در سال ۲۰۲۲ و ۲۷ عدد در سال ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری یافته است.

ادامه مطلب
عمر ماندگاری گوشت منجمد وارداتی از برزیل از ۱۲ به ۱۵ ماه رسید_تاشکن
درآمد باج‌افزارها در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۱.۱ میلیارد دلار رسید ۱۴

رکورد باج‌افزارها در سال ۲۰۲۳

با افت مقدار باج‌افزارها در سال ۲۰۲۲، گمان می‌رفت که ابزارها، قوانین و عمل های امنیتی به ثمر بنشینند، اما به نظر می‌رسد این سال تنها یک استثنا بوده و به گمان زیادً مسائل ژئوپلتیکی همانند دعوا روسیه به اوکراین جهت افت مقدار باج‌ها شده می بود. درگیری بین این دو سرزمین، نه تنها کارکرد برخی از مهاجمان سایبری را مختل کرد، بلکه تمرکز آن‌ها را از منافع مالی به حملات سایبری با انگیزه سیاسی و اهداف جاسوسی و تخریب تحول داد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفندماه

تعداد بسیاری از اپراتورهای باج‌افزارها در اروپای شرقی همانند روسیه و اوکراین مستقر می باشند؛ به همین علت با فروکش‌کردن نسبی جنگ بین دو سرزمین، ناظر رشد رقم باج‌افزارها در سال ۲۰۲۳ هستیم. بر پایه برخی گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵۳۸ نوع باج‌افزار تازه تشکیل شده است.

اپراتورهای باج‌افزارها در سال ۲۰۲۳ طبق معمولً به سمت شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ رفته‌اند، که گمان گرفتن مبالغ کلان در آن‌ها زیاد تر است. برای مثال تنها از استودیوی معروف MGM نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار باج گرفته شد.

تا وقتی که تعداد حملات افزایش یابد و سازمان‌های بزرگ به پرداخت این باج‌‌ها ادامه دهند، عملیات باج‌افزارها می‌تواند زیاد سودآور باقی بماند. به‌طورکلی، سال ۲۰۲۳ با وجود کوششهای مجریان قانون برای تشکیل اختلال در کارکرد باج‌گیری، سال خوبی برای باج‌افزارها بوده است.

ادامه مطلب
رزبری پای 5 معرفی شد؛ مشخصات + قیمت



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها