خوش آمدید

بودجه صندوق بیماری‌های خاص در سال ۱۴۰۳ باید ۲ برابر شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بودجه صندوق بیماری‌های خاص در سال ۱۴۰۳ باید ۲ برابر بشود – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، در بازدید از غرفه سازمان بیمه سلامت، با اشاره به مهم ترین دستاوردها و عمل های سازمان بیمه سلامت در خدمات رسانی به بیمه شدگان، او گفت: سازمان بیمه سلامت خدمات مهمی را در طول دو سال قبل به بیمه شدگان خود اراعه داده که می توان به پوشش رایگان ۵ دهک اول جامعه، تاسیس صندوق حمایتاز بیماری های خاص و صعب العلاج و حمایتاز زوجین نابارور اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تا بحال بیشتر از ۳۲ میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که بخشی از این افراد دارای بیمه روستایی بوده و بخشی در ۵ دهک اول جامعه از بیمه رایگان برخوردار می باشند. این چنین دهک ۶ تا ۹ نیز از تخفیفات بیمه ای برخوردار بوده و تنها دهک ۱۰ باید همه حق بیمه را به طور کامل پرداخت کند.

ادامه مطلب
همه برنامه های تلویزیون در روز انتخابات_تاشکن

وی تصریح کرد: دهک ۶ که تا پیش از این باید ۳۰ درصد از مقدار حق بیمه را پرداخت می‌کرد مبلغ کل بیمه یک ساله برای یک نفر به ۲۰ درصد رسید. دهک ۷ که باید ۴۰ درصد از مقدار حق بیمه را پرداخت می‌کرد مشمول تخفیف ۱۰ درصدی قرار گرفت. دهک ۸ که باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کرد این مقدار به ۴۰ درصد رسید.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اصرار کرد: دهک ۹ که باید پیش از این ۸۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کرد با ۳۰ درصد افت پرداخت حق بیمه روبه رو شده و باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند.

ناصحی درمورد حمایتهای بیمه سلامت از زوجین نابارور اظهار داشت: اکنون ۲۰۲ مرکز ارایه دهنده خدمات ناباروری با بیمه سلامت طرف قرار داد می باشند. در این مراکز بسته‌های خدمتی شامل ۶۹ قلم داروی تخصصی، ۲۹ قلم تجهیزات پزشکی، ۵۶ کد خدمت آزمایشگاهی، ۷ خدمت تصویربرداری پزشکی و ۲۰ خدمت جراحی تحت حمایتبیمه سلامت اراعه می‌بشود.

ادامه مطلب
نکات مهم مربوط به تعمیر ساعت که نباید از دست بدهید!
آخرین مطالب

او همین طور گفت: تا بحال بیشتر از ۶۳ هزار زوج در سامانه های بیمه سلامت نشاندار شدند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران او گفت: بدون شک برای حمایتاز خانواده و جوانی جمعیت هیچ محدودیتی در تعداد منفعت مندی از خدمات وجود ندارد.

ناصحی در خصوص تاسیس صندوق حمایتاز بیماری خاص و صعب العلاج و نقش این صندوق در افت پرداختی از جیب بیماران، افزود: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایتهای این صندوق می باشد این بیماری ها شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه ای، انواع تیپ های اس ام ای، سیستیک فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا، مزمن روانی و…، است.

ادامه مطلب
فیفا با ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران همدردی کرد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران او گفت: اعتبار مورد نیاز صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در سال اول تاسیس، ۵ هزار میلیاردتومان می بود که این رقم برای سال ۱۴۰۲ به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش اشکار کرد. یقیناً برای سال آینده اعتبار صندوق بهتر است به ۲ برابر افزایش اشکار کند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها