خوش آمدید

ابرقدرت صنعتی آلمان به پایان نزدیک می‌شود

ابرقدرت صنعتی آلمان به آخر نزدیک می‌بشود


از بین رفتن رقابت پذیری آلمان، روبه رو با چالش‌های گوناگون از سوی آمریکا و چین و از دست دادن گاز طبیعی ارزان قیمت روسیه، علتشده است روز‌های اوج آلمان به گفتن یک ابرقدرت صنعتی رو به آخر باشد.

به نقل از خبرگزاری برنا به نقل بلومبرگ، با دقت به روال نزولی تشکیل کارخانه‌ای در آلمان از ۲۰۱۷، به نظر می‌رسد روز‌های اوج این سرزمین به گفتن یک ابرقدرت صنعتی رو به آخر باشد. از بین رفتن رقابت پذیری آلمان، روبه رو با چالش‌های گوناگون از سوی آمریکا و چین و از دست دادن گاز طبیعی ارزان قیمت روسیه، روال افول قوت صنعتی این سرزمین را تسریع کرده است. تنها راه پیش روی قسمت صنعت آلمان تطبیق با شرایط حاضر است، اما آینده این قسمت نامطمئن است.
تعطیلی کارخانه دوسلدورف آلمان در سال قبل میلادی نشان دهنده حقیقت دردناک پیش روی این سرزمین می بود. این حقیقت که موقعیت این سرزمین به گفتن قوت برتر صنعتی دنیا رو به آخر است. تعداد بسیاری از مقامات صنعت آلمان نظر دارند توقف این روال نزولی تقریباً ناممکن است و تعداد بسیاری از چیز‌ها باید به شدت تحول کنند.
زیربنای ماشین صنعت آلمان در حال سقوط است. آمریکا کم کم اروپا را کنار گذاشته و به جستوجو رقابت با متحدان خود در آن سوی اقیانوس اطلس برای اندوخته‌گذاری‌های جوی است. چین به رقیب بزرگتری تبدیل شده و دیگر خریدار سیری‌ناپذیر کالا‌های آلمانی نیست. اما توقف خریدگاز طبیعی ارزان قیمت روسیه ضربه نهایی به تشکیل کارخانه‌ای آلمان می بود.
برخی صاحبان صنعت نظر دارند افت تشکیل کارخانه‌ای که کمتر از ۲۰ درصد از اقتصاد این سرزمین را راه اندازی می‌دهد، اگر تدریجی باشد دلواپس کننده نیست. اما این فرایند در نهایت سرنوشت کارخانه دوسلدورف را برای تعداد بسیاری از تولیدکنندگان رقم خواهد زد.
در شرایطی که آلمان با افول قسمت صنعت خود دست و پنجه نرم می‌کند، آینده آن چندان یقین نیست. وزیر دارایی آلمان در این ماه او گفت: «ما دیگر رقابت پذیر نیستیم و، چون رشدی نداریم، روز به روز فقیرتر می‌شویم».
رئیس تجارت خارجی در اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نظر دارد شدت تغییرات ساختاری در این سرزمین خیره کننده است.
برخی از کارخانه‌های خارجی هم در آلمان در حال تعطیلی می باشند یا حجم تشکیل خود را افت داده‌اند.
در برخی موارد تغییرات صنعتی تدریجی انجام می‌بشود همانند کوچک کردن مطرح‌های گسترش و اندوخته‌گذاری. در موارد فرد دیگر خطوط تشکیل و تعداد کارکنان افت اشکار می‌کنند.
آلمان تا این مدت تولیدکنندگان کوچک و فعال تعداد بسیاری دارد که علتشده برخی فکر کنند صنعت‌زدایی همه جانبه چندان نزدیک نیست. اما با توقف واژگان، اشکار نیست چه چیزی می‌تواند روال این افول را آهسته‌تر کند.
بحران انرژی در تابستان ۲۰۲۲ یکی از عوامل تسریع کننده این بحران می بود. گرچه دولت آلمان توانست جلوی سرد شدن خانه‌ها و سهمیه‌بندی انرژی را بگیرد، اما قیمت‌ها نسبت به دیگر اقتصاد‌ها زیاد بالا می باشند. یکی از قسمت‌هایی که بیشترین صدمه را از توقف واردات گاز ارزان قیمت روسیه دیده قسمت شیمیایی آلمان است. تازه ترین تحقیقات مشخص می کند نزدیک به یک دهم کارخانه‌های شیمیایی آلمان به زودی فعالیت خود را متوقف می‌کنند.
انتهای مطلب/

ادامه مطلب
در مریخ سنگ‌هایی همانند به «پاپ‌کورن» کشف شد! + عکس_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها