خوش آمدید

جام ملت های آسیا 2023 و پیشرفتِ پروژه برندینگ قطر

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ و پیشرفتِ پروژه برندینگ قطر


خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

«قطری ها در جریان رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، تا حد بسیاری پروژه برندسازی از کشورشان را به پیش بردند. فوتبال یکی از محبوب ترین تفریحات در جهان است و میزبانیِ خوب قطر از رقابت های جام ملت های آسیا و یقیناً قهرمانی در این تورنمنت، توانسته برند مثبتی را از سرزمین قطر در اذهان افکار‌عمومی تشکیل کند.»

ادامه مطلب
جلسه طولانی مدت یحیی گل‌محمدی با بازیکنان پرسپولیس ادامه دارد



به نقل از خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج؛ بالاخره جام ملت آسیا ۲۰۲۳ نیز به نقطه پایانی خود رسید و تیم ملی فوتبال قطر با برتری روبه رو اردن توانست جام قهرمانی را بالا ببرد. قطری ها در شرایطی قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند که چهار سال قبل نیز در تورنمنت مذکور قهرمان شده بودند و عملا موفق شدند که قهرمانی خود را تکرار کنند.

از این رو، تنها اندکی بعد از وقوع تحول مذکور، تحلیل و تفسیرهای مختلفی از سوی ناظران و تحلیلگران در رابطه دلایل تحقق این پیروزی برای سرزمین قطر و پیامدها و چشم اندازهای تشکیل شده ناشی از آن برای این سرزمین نقل شده و می بشود. با این همه، پیروزی تازه تیم ملی فوتبال قطر در کسب  گفتن قهرمانی در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را بایستی در سطحی کلان‌تر و با دقت به ۲ مولفه مهم و بنیادین تحلیل کرد.

ادامه مطلب
گوگل با هوش مصنوعی خود به تشکیل نقشه ماهواره‌ای نشت متان پشتیبانی می‌کند

اولا، قطری ها در جریان رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، تا حد بسیاری پروژه برندسازی از کشورشان را چند مرحله دیگر به پیش بردند. بر فردی پوشیده نیست که فوتبال یکی از محبوب ترین تفریحات و سرگرمی ها برای طیف های قابل توجهی از انسان ها در اقصی نقاط جهان است و از این منظر، میزبانی خوبِ قطر از رقابت های جام ملت های آسیا و یقیناً قهرمانی در این تورنمنت، توانسته برندی مثبتی را از سرزمین قطر در اذهان افکار عمومی منطقه و جهان تشکیل کند.

پیروزی چهار سال قبل قطری ها در جام ملت های آسیایِ قبل که در امارات برگزار شد(و کسب گفتن قهرمانی در این تورنمنت) و یقیناً میزبانی موفقِ آن ها از جام جهانی ۲۰۲۲ نیز در ارتقا موقعیت و جایگاه بین المللی قطر از منظر دیپلماسی ورزشی، بی تاثییر نبوده است.

ادامه مطلب
ایران 1 - هنگ کنگ 0

مسئله قابل تامل در این بین این است که قطری ها سال ها برند سازی از خود در حوزه های اقتصادی و سیاسی را نیز در دستورکار قرار داده اند که برونداد آن تبدیل شدن این سرزمین به غول گازی جهان و ثبت رکوردهای قابل دقت در عرصه افزایش درآمد سرانه و تشکیل ناخالص ملی قطر بوده و در عین حال در عرصه سیاسی نیز در سال‌های تازه قطر عملا به یک بازیگر میانجی‌گر نقل در سطح منطقه خاورمیانه تبدیل شده که دولت آمریکا نیز این سرزمین را شریک راهبردی خود در منطقه غرب آسیا معارفه کرده است.

مسائلی از این دست همه و همه حاکی از این می باشند که قهرمانی و پیروزی تازه قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را نیز بایستی در چهارچوب همین طرحواره کلانی در نظر گرفت که قطری ها برای کشورشان و چشم‌اندازهای آتی آن ترسیم کرده اند.

ادامه مطلب
داور ازبک مسابقه ایران و امارات را سوت می‌زند

مسئله دوم این که قطر با کسب پیروزی در عرصه ورزشی و به طور خاص ورزش فوتبال که از محبوبیت بسیاری در جهان برخوردار است، به نوعی قوت نرم و دیپلماسی عمومی خود را نیز در عرصه بین المللی ارتقا می بخشند. قطری ها سال ها است که تلاش دارند خود را به مثابه یک الگوی برتر در حوزه های گوناگون به افکار عمومی منطقه غرب آسیا و جهان معارفه کنند.

گسترش قابل دقت زیرساخت های مدنی در قطر و در عین حال، پیشرفت های این سرزمین در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، همه و همه یک معنی را به ذهن متبادر می کنند و آن این است که ظاهر قطری ها آنگونه که “الکساندر ووینگ” تئوری پرداز حوزه روابط بین الملل می گوید، تلاش داشته و دارند تا ظرفیت هایِ “درخشش” کشورشان در عرصه بین المللی را فعال سازند و از رهگذر تبدیل شدنِ قطر به یک الگو در عرصه بین المللی، اذهان و قلوب ملت های منطقه و جهان را فتح کنند.

ادامه مطلب
یزدی: اتفاقات رسانه ای «صبح» در اختتامیه همه نمی بشود/ در «میدان» قوی بودیم، در «رسانه» خیر!

معادله ای که مخصوصا در جهان جاری که قوت نرم و دیپلماسی از قوت و نفوذ بالایی برخوردار است، بیشتر از پیش از اهمیت برخوردار می‌بشود.




آیا این خبر سودمند می بود؟





منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها