خوش آمدید

تعیین تعرفه‌گذاری باید به سازمان نظام پزشکی بازگردد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

هزینه تراشی بیمه‌ها برای پزشکان/ نواقص اجرای نسخه الکترونیک – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، علی چنگیزی افزود: شکل جاری اجرای نسخه الکترونیک نقایص و مشکلات بسیاری دارد و عمده بار این مشکلات فهمید پزشکان و درمانگران شده است.

او همین طور گفت: در شکل جاری اجرای نسخه الکترونیک، هزینه فراهم دفترچه‌های بیمه کاغذی از دوش بیمه‌ها برداشته شده و عملاً دفترچه‌های فیزیکی حذف شده که این جهت صرفه جویی بیمه‌ها هم از باب تهیه این دفترچه‌ها و هم از باب پرسنلی شده، اما در همین سیستم پزشکان ناچار به تهیه و فراهم سیستم کامپیوتری و اینترنت برای مراکز خود شدند که با دقت به افزایش قیمت‌ها به خصوص در حوزه اینترنت رقم‌های نسبتاً سنگینی را فهمید پزشکان کرده اما این هزینه‌ها به هیچ وجه در قیمت ویزیت پزشکان دیده نشده است.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی افزود: در حالی که مطابق قانون نسخه الکترونیک برای پزشکان الزامی است از نظر دیگر بیمه‌ها هم ملزم شده اند در یک فاصله یک ماه سهم پزشکان و مراکز را پرداخت کنند اما اکنون وضع به طوری است که فقط پزشکان به قانون عمل می‌کنند و بیمه‌ها سهم خود را با تأخیر پنج شش ماهه پرداخت می‌کنند و هیچ جریمه ای هم برای دیرکرد خود نمی‌پردازند.

ادامه مطلب
۱۰ درصد از حق الزحمه پزشکان به گفتن مالیات علی الحساب کسر می بشود - تاشکن

وی او گفت: بیمه فراهم اجتماعی در صورت یک روز دیر شدن حق بیمه پرسنل، پزشک یا مرکز را جریمه می‌کند اما برای بازپرداخت با تأخیر چند ماهه خود هیچ دیرکردی نمی‌پردازد. این نقص در اجرای قانون مشهود است و قانونگذار باید همان طور که پزشک را ناچار به عقد قرارداد با بیمه‌ها و نوشتن نسخه الکترونیک می‌کند بیمه‌ها را هم وادار به پرداخت در زمان مقرر یا پرداخت جریمه کند.

او گفت: مسئله مهم دیگر این است که مطابق روال بیمه فراهم اجتماعی کد رهگیری اراعه شده را برای بیماران پیامک می‌کرد اما انگار این روال با اطلاعیه تازه این بیمه در حال تحول است و دیگر پیامکی برای بیمار ارسال نمی‌بشود یعنی باز بیمه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند اما پزشکان باید بر روی یک کاغذ کد رهگیری را به بیمار بدهند که هم بار وقتی و هم بار هزینه‌ای دارد.

ادامه مطلب
درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز افت می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی او گفت: یک مشکل مهم دیگر در روال اجرای الکترونیک در خصوص بیمه‌های تکمیلی است. این بیمه‌ها نباید از بیماران بخواهند که گواهی پرداخت حق ویزیت را از پزشکان مطالبه کنند. در حالی که نسخه الکترونیک برای بیمار نوشته شده باز هم باید روی سربرگ پزشک مهر و امضا بشود که ایشان هزینه ویزیت پرداخت کرده است. این فرایند هم زمان بر است و هم هزینه بر و همه اینها بر دوش پزشک قرار می‌گیرد.

او همین طور گفت: بیمه‌های تکمیلی باید به سامانه متصل باشند و وقتی که بیمار توسط پزشک ویزیت شد به طور اتوماتیک حق ویزیت بیمه گذار محاسبه و قابل پرداخت به او باشد یا این که حداکثر قبض پرداخت شده از کارتخوان پزشک یا مرکز درمانی به گفتن سند پرداخت ویزیت مورد قبول این بیمه‌ها باشد.

ادامه مطلب
مدل هوش مصنوعی Sora معارفه شد + ویدیو

چنگیزی ضمن اعتراض به این روال، او گفت: از سازمان فراهم اجتماعی خواست می‌بشود جهت تکریم بیماران و عدم ابراز هرگونه مشکل به روال قبلی برگردد و این چنین از قانونگذاران نیز خواست می‌کنیم ضمن اصلاح روال تعرفه گذاری خدمات درمانی، بیمه‌ها را ملزم به انجام تعهدات خود در موعد مقرر بکنند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها