خوش آمدید

مدیرعامل موزیلا از سمت خود کناره‌گیری کرد

مدیرعامل موزیلا از سمت خود کناره‌گیری کرد


شرکت موزیلا که مرورگر متن‌باز فایرفاکس را مدیریت می‌کند، رسماً کناره‌گیری «میچل بیکر» از سمت مدیرعاملی را خبرداد. او اکنون روی هوش مصنوعی و ایمنی اینترنت تمرکز خواهد کرد. اکنون «لورا چمبرز»، یکی از اعضای هیئت‌مدیره موزیلا و کارآفرین باتجربه PayPal و Airbnb به‌گفتن مدیرعامل موقت موزیلا انتخاب شده است.

بیکر که یکی از پیشگامان سیلیکون‌ولی و این چنین از بنیان‌گذاران پروژه موزیلا است، در بیانیه این شرکت توضیح می‌دهد که به تصمیم خودش کناره‌گیری کرده و او گفت که مقصد این حرکت حس الزام نسبت به حالت جاری اینترنت و مطمعن عمومی بوده است. بیکر توضیح می‌دهد که می‌خواهد دقت بیشتری را به‌سمت سیاست‌ها، محصولات و فرایندها معطوف کند تا مدل‌های کسب‌وکار این شرکت را به چالش بکشد. او از سال ۲۰۲۰ به‌گفتن مدیرعامل موزیلا مشغول به کار بوده است.

ادامه مطلب
اسنپدراگون ایکس پلاس در راه است؛ خط‌ونشان تازه کوالکام برای اپل_تاشکن
میچل بیکر

اهداف مدیرعامل تازه موزیلا

چمبرز که به‌گفتن مدیرعامل موقت انتخاب شده است نیز می‌گوید که تصمیم دارد روی ساخت محصولات جدیدی تمرکز کند که نگرانی‌های مربوط به نگه داری حریم خصوصی را رفع می‌کند و درهمین‌حال به‌جستوجو یک مدیرعامل همه‌زمان است.

او این چنین اشاره می‌کند که به‌جستوجو سمت مدیرعامل دائم نیست، چون تصمیم دارد اواخر امسال به دلایل خانوادگی به استرالیا برگردد.

این تصمیمات درحالی گرفته‌ شده‌اند که موزیلا چاره‌ای جز بازنگری نقش خود در دنیای تحت سلطه غول‌های فناوری و هوش مصنوعی ندارد. فایرفاکس که ۲۰ سال پیش برای به‌چالش‌کشیدن تسلط اینترنت اکسپلورر راه‌اندازی شده می بود و وقتی بیشتر از ۳۰ درصد بازار مرورگرهای جهانی را به خود تعلق داده می بود، اکنون با چالش و رقیب بزرگی به نام گوگل کروم روبه‌روست که علتشده سهم فایرفاکس افت اشکار کند.

ادامه مطلب
اظهار آرای تازه کمیته حالت بازیکنان_تاشکن

موزیلا این ماه از سرویس مانیتور پلاس رونمایی کرد که به‌طور خودکار به‌جستوجو اطلاعات شما در منبع های آنلاین، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا اپ‌ها و ترکرهای مرورگرها، می‌گردد و عمل به حذف آن‌ها می‌کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها