خوش آمدید

ایران از هرگونه تصمیم لبنانی حمایت می‌کند

ایران از هرگونه تصمیم لبنانی حمایتمی‌کند

به نقل از خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت اداره امور لبنان در بیروت دیدار و گفتگو کرد. 

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از موضع لبنان و وزیر خارجه این سرزمین در محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان و نیز مواضع حمایتی قوی لبنان و شخص وزیر خارجه از قضیه فلسطین و مقاومت سپاس کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اصرار بر این که جمهوری اسلامی ایران با هرگونه گسترش دامنه جنگ در منطقه ناموافق است، او گفت نتانیاهو و رژیم صهیونیستی حیات خود را در گسترش جنگ می دانند و آمریکایی‌ها نیز در مسیر متعارض قرار دارند و دولت آمریکا برغم اظهار‌ مخالفت با گسترش دامنه جنگ، اما همه عیار از رژیم اسرائیل حمایتمی کند و ارسال سلاح برای رژیم اسرائیل را یک روز نیز قطع نکرده است.

ادامه مطلب
هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا با شکست منچستر یونایتد و تساوی ناپولی برگزار شد

امیرعبداللهیان با اصرار بر الزام احترام همه طرفها به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان او گفت، در خصوص مسائل داخلی لبنان نیز مطمعن داریم که رهبران سیاسی لبنان از ذکاوت و حکمت کافی برای حل و فصل مسائل داخلی این سرزمین برخوردارند و ایران از هرگونه تصمیم لبنانی حمایتمی کند و جمهوری اسلامی ایران چیزی جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد.

بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو سرزمین ایران و لبنان را دوستانه و برادرانه خواند و با دقت به اهمیت موضوعات مشترک دوجانبه و منطقه ای، بر الزام تداوم این دیدارها و مشورت‌ها اصرار کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اعمال مخصوص روز نیمه شعبان چیست؟

وی اجماع لبنانی ها در حمایتاز حقوق و امنیت لبنان در مرزهای جغرافیایی این سرزمین را مورد اصرار قرار داد و در خصوص فلسطین نیز بر موضع آشکار لبنان مبنی بر الزام آتش بس سریع و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ارسال سریع پشتیبانی های انسان‌دوستانه برای شهروندان فلسطینی اصرار نمود.

در این دیدار این چنین برخی موضوعات مرتبط با همکاری های دوجانبه نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها