خوش آمدید

بیماران خاص چگونه در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بیماران خاص چطور در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل کاملی، در جواب به این سوال که بیماران خاص و صعب العلاج چطور نشان دار خواهد شد، او گفت: بیماران برای خواست ثبت نشان می‌توانند داخل سامانه شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir شوند، در صورتی که بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه های وزارت بهداشت (RDA) ثبت خواهد شد و بیمار در سامانه مذکور ثبت نام شده باشد، نشان به طور خودکار از طریق سامانه شهروندی به بیمار متنسب می‌گردد. این بیماری‌ها شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، سیستیک فیبروزیس، بال پروانه‌ای، SMA و اوتیسم است.

او گفت: بدیهی است جهت انتساب نشان از مسیر فوق الذکر، بیمار می‌بایست ابتدا در سامانه‌های مرتبط با نشان دار شدن از طرف وزارت بهداشت ثبت نام شده باشد. این ثبت نام مطابق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت می‌پذیرد.

ادامه مطلب
خداحافظ طنزپرداز رادیو/ مردی که 30 سال برای لبخند نوشت

کاملی در ادامه گفت: برای بیماری‌هایی که اکنون امکان ثبت و نشان دار کردن در سامانه‌های ریجستری وجود ندارد، تا زمان تشکیل امکان ریجستری در سامانه‌های وزارت بهداشت، ثبت نشان می‌بایست در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت پذیرد. بیماران بعد از مراجعه به اداره کل بیمه سلامت یا ناظر بیمه مستقر در بیمارستان در مراکز درمانی از طریق این سامانه نشان دار می‌گردند. هم این چنین با ثبت خواست در سامانه شهروندی، ادارات کل بیمه سلامت بعد از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان را به بیمار متنسب می‌نمایند.

وی اصرار کرد: انتساب نشان برای بیماران فراهم اجتماعی، مطابق فرآیندهای آن سازمان و با ثبت خواست در سامانه‌های آن سازمان صورت می‌گیرد.



منبع

آخرین مطالب
ادامه مطلب
این نشانه‌ها می‌گوید که مرگ شما نزدیک است
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها