خوش آمدید

اپل در شکایت مربوط به حقوق «تیم کوک»، مدیرعامل خود پیروز شد

اپل در شکایت مربوط به حقوق «تیم کوک»، مدیرعامل خود پیروز شد


شکایتی مبنی بر این که اپل به نادرست ده‌ها میلیون دلار بیشتر از اندازه به مدیران خود، ازجمله «تیم کوک»، مدیرعاملش پرداخت کرده است، رد شد.

در این شکایت که توسط یک صندوق بازنشستگی وابسته به گروه بین‌المللی با نام Brotherhood of Teamsters تنظیم شده است، شاکی مدعی شده که اپل در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با محاسبه نادرست قیمت جوایز سهام مبتنی بر کارکرد، به‌ترتیب ۹۲.۷ میلیون دلار و ۹۴ میلیون دلار به کوک و چهار مدیر دیگر پرداخت کرده است. مطابق استدلال شاکی، انگارً قبلاً تعیین شده بوده که کمیته حقوق و دستمزد اپل در این سال‌ها ۷۷.۵ میلیون دلار به مدیران خود پرداخت کند.

این صندوق بین‌المللی در شکایت خود ادعا کرده که محاسبه نادرست اپل علتگمراهی سهامداران شده است.

حمایتقاضی از نحوه محاسبه و پرداخت حقوق مدیرعامل اپل

اپل در شکایت مربوط به حقوق «تیم کوک»، مدیرعامل خود پیروز شد ۱۴

اکنون «جنیفر روچون»، قاضی منطقه‌ای ایالات‌متحده، با این شکایت مخالفت کرده و می‌گوید که اپل راه حلهای پرداخت خود را به‌طور دقیق و مطابق با قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده توصیف کرده است. او این چنین او گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هیئت‌مدیره اپل حقوق مدیران را نادرست حساب کرده باشد و او گفت که شاکی قبل از شکایت خود، به هیئت‌مدیره زمان کافی برای بازدید اعتراضات نداده است.

ادامه مطلب
اپل ظاهراً روی باتری اختصاصی برای بهبود شارژدهی محصولاتش کار می‌کند
آخرین مطالب

ماه قبل در بیانیه سالانه اپل حرف های شده می بود که درآمد «تیم کوک» در سال ۲۰۲۳ با افت ۳۶ درصدی به ۶۳.۲ میلیون دلار رسیده است. برای سال ۲۰۲۳ درآمد پیش‌بینی‌شده مدیرعامل اپل ۴۹ میلیون دلار می بود که در قیاس با سال ۲۰۲۲، این مقدار ۴۰ درصد افت یافته است. مجموع غرامت سالانه کارکنان حقوق‌بگیر اپل نیز در سال ۲۰۲۳، ۹۴,۱۱۸ دلار بوده است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها