خوش آمدید

حذف کامل نسخ کاغذی اتفاق نمی افتد/ مشکل اینترنت و سیستم کدینگ

حذف کامل نسخ کاغذی اتفاق نمی افتد/ مشکل اینترنت و سیستم کدینگ – تاشکن


به نقل از خبرنگار مهر، روز قبل علی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران، از حذف کامل نسخ کاغذی تا اسفند ماه امسال خبر داده می بود.

وی حرف های است؛ مقرر شده اطلاعات همه مراکز درمانی به سامانه دیتاس داخل بشود و بیمه‌گرها اطلاعات را رصد و سهم بیمه شده را معین و پرداخت خسارت بشود. در برخی تکه‌ها همانند داروخانه‌ها اجرای کار حالت بهتری داشته و بیمه‌های تکمیلی در انتهای این مسیر می باشند.

استاد هاشمی افزود: سامانه‌ای طراحی کردیم تا ربط ما با دیتاس بهبود یابد اما تبدیل انجام همه نسخه‌های الکترونیکی نشده است، چون مراکز درمانی اطلاعات را به طور کامل ارایه نداده‌اند.

رییس کل بیمه مرکزی او گفت: بیشتر از ۸۰ درصد مراکز درمانی با بیمه‌گر ربط دارند و در حال تست هستیم که ارایه نسخه کاغذی از ابتدای اسفند حذف بشود.

ادامه مطلب
راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران
آخرین مطالب

در همین حال، شهرام کلانتری خاندانی رییس انجمن داروسازان ایران، در او مباحثه با خبرنگار مهر او گفت: این که دولت در راستای اجرای برنامه ششم گسترش، آرزو دارد که این مطرح به سرانجام برسد، عیب نمی‌گیریم. اما، برای اجرای حذف کامل نسخ کاغذی، باید زیرساخت‌های ملزوم فراهم باشد.

وی با گفتن این نوشته که زیرساخت‌های ملزوم برای حذف کامل نسخ کاغذی فراهم نیست، خاطرنشان کرد: قطع اینترنت در کنار قطع برق در برخی مناطق سرزمین، عدم وجود اینترنت پایدار در مناطق مرزی از جمله سیستان و بلوچستان و اتفاقاتی که در اوقات خاص تبدیل افت شدت اینترنت می‌بشود، علتمی‌گردد امکان حذف نسخ کاغذی به طور کلی وجود نداشته باشد.

ادامه مطلب
گوگل از 87 برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد_تاشکن

کلانتری در ادامه افزود: ضمن این که برخی سازمان‌های بیمه گر به رغم تمایل حذف نسخ کاغذی، اما تا این مدت نتوانسته اند سیستم کدینگ کاملی برای زبان مشترک بین بیمه‌ها، پزشک و داروخانه تشکیل کنند.

وی او گفت: هنگامی این کد مشترک بین این سه رکن به درستی تعریف نشده باشد، سیستم در تجویز برخی از داروها با مشکل روبه رو خواهد شد. همانند داروهای ترکیبی که این مشکل زیاد نمود دارد. برخی کدها همخوانی ندارد و جهت سرگردانی می‌بشود.

رییس انجمن داروسازان ایران اصرار کرد: زمان کمتر از یک ماه برای حذف کامل نسخ کاغذی، زیاد تر به ضرب الاجلی می‌ماند که مجدداً هم بیمه‌ها، هم دولت؛ مختصر خواهند آمد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
دربی 102 چطور پخش می بشود؟



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها