خوش آمدید

وضعیت تولید واکسن روتاویروس در انستیتو پاستور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

حالت تشکیل واکسن روتاویروس در انستیتو پاستور – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، احسان مصطفوی، با اشاره به پایش بیماری‌های نوپدید در حیات وحش برای پیشگیری از طغیان بیماری‌ها در انسان، افزود: این پایش ها جز رسالت‌های ذاتی ما می‌باشد. وی او گفت: اکنون بانک واریانت های کووید ۱۹ در انستیتو پاستور ایران راه اندازی شده است و کیت‌های اختصاصی تشخیص اُمیکرون، در زمان شیوع این واریانت، تشکیل و در شبکه آزمایشگاهی سرزمین توزیع شده است.

به حرف های وی، دستگاه‌های توالی یابی نسل تازه در انستیتو پاستور ایران مستقر شده است واریانت های تازه را مورد پایش قرار می‌دهد.

وی در خصوص خدمات تخصصی انستیتو پاستور فرمود: این انستیتو مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه هاری است. آزمایشگاه‌های مرجع کشوری انستیتو پاستور ایران شامل آزمایشگاه‌هایی نظیر آزمایشگاه‌های کووید ۱۹، آبله میمونی، هاری، اشریشیاکلای، آربوویروس و تب‌های خونریزی دهنده ویروسی، مالاریا، سیاه سرفه، طاعون، تولارمی، تی کیو و تشخیص پیش از تولد است.

ادامه مطلب
کاشت ایمپلنت چشم برای کنترل دیابت

مصطفوی افزود: این انستیتو دارای آزمایشگاه‌های همکار مرجع هپاتیت و ایدز و آنفلوانزا بوده و در حوزه تشخیص بیماری‌های واگیردار دیگر همانند سل، لیشمانیوز، توکسوپلاسموز، بورلیوز، سیاه زخم، بوتولیسم، بروسلوز و بیماری‌های قارچی فعالیت می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جواب سریع به طغیان‌ها، او گفت: در این عرصه شبکه آزمایشگاه مولکولی کووید ۱۹ با عضویت بیشتر از ۵۰۰ آزمایشگاه در سرزمین و به محوریت انستیتو پاستور ایران راه اندازی شده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
باقری تهران را به مقصد دوحه ترک کرد_تاشکن

مصطفوی، استمرار فعالیت شبکه آزمایشگاهی مولکولی کووید ۱۹ و کنترل کیفی شبکه آزمایشگاهی را از دیگر عمل های این مؤسسه گفتن و فرمود: در دولت سیزدهم، تولیدات انستیتو پاستور به طور مستمر تداوم اشکار کرد. در این زمان، بیشتر از ۱۶ میلیون دوز واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس، بیشتر از ۹ میلیون دوز واکسن هپاتیت ب، بیشتر از ۱۱ میلیون دوز واکسن ب ث ژ، و ۱۴۰ هزار ویال پاستوسیس و بیشتر از ۳ میلیون ویال محلول تزریقی تشکیل شده است.

وی با بین این که تولیدات انستیتو پاستور ایران محدود به تشکیل سرم و واکسن نمی‌بشود، بلکه در عرصه تکثیر و پرورش حیوانات دانشگاهی فعال است، او گفت: نوشته گسترش واکسن‌های انستیتو را در کانون دقت قرار داده ایم؛ در این راستا، در جهت تشکیل واکسن پنوموکوک و روتاویروس قدم برداشته ایم.

مصطفوی در خصوص پروژه‌های گسترش‌ای انستیتو پاستور در ادامه گفت: ساخت آزمایشگاه حساس اغاز شده و تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ادامه مطلب
تمرین تاکتیکی تیم ملی فوتبال ایران استارت خورد

وی گفت: قرارداد انتقال فناوری تشکیل واکسن پنوموکوک با شرکت فینلای کوبا منعقد شده که در دوران کرونا بر پایه متمم آن قرارداد، انتقال تکنولوژی و تشکیل واکسن پاستوکووک انجام شد.

وی در ادامه فرمود: این چنین، در تیرماه سال ۱۴۰۱، پروژه احداث ساخت اسکلت بتنی ساختمان تشکیل واکسن‌های پنوموکوک و تتانوس، به گفتن بزرگترین خط تشکیل واکسن‌های پلی ساکاریدی دارای تکنولوژی پوششی، اغاز شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

مصطفوی اظهار داشت: در فروردین ماه ۱۴۰۲، مطالعات اپیدمیولوژیک برای بازدید سویه های در گردش و مقاومت میکروبی پنوموکوک اغاز شد. در آذر ماه ۱۴۰۲ نیز ترقی ظرفیت واکسن از ۷ به ۱۳ و بالاتر در تفاهم نامه با فینلای کوبا انجام شد.

ادامه مطلب
روال تکامل کسب و کار الکترونیک ماشین

او گفت: در رابطه واکسن روتاویروس، دو نوع قرارداد (انتقال تکنولوژی واکسن مورد قبول سازمان جهانی بهداشت با شرکت هندی و قرارداد با شرکت دانش بنیان مورد قبول سازمان غذا و دارو) منعقد شده و زیرساخت ملزوم برای تشکیل بر پایه هر دو سناریو در انستیتو پاستور ایران فراهم شده است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها