خوش آمدید

تراشه‌های انویدیا و هوش مصنوعی

انویدیا از هوش مصنوعی برای گسترش سریع تر تراشه‌های خود منفعت گیری می‌کند


در بازار روبه‌رشد هوش مصنوعی، پردازنده‌های گرافیکی انویدیا تقاضای بالایی در بازار دارند. اکنون این شرکت از هوش مصنوعی برای تسریع تشکیل تراشه منفعت گیری می‌کند. مدل سفارشی هوش مصنوعی انویدیا ChipNeMo نام دارد و مقصد آن شدت‌بخشیدن به فرایند طراحی تراشه است؛ یقیناً این هوش مصنوعی در اکتبر ۲۰۲۳ (آبان‌ماه ۱۴۰۲) رونمایی شد و از آن زمان تا بحال، انویدیا از آن برای آموزش مهندسان تازه‌کار منفعت برده است.

با رونق‌گرفتن هوش مصنوعی، شرکت‌های گسترش‌دهنده این فناوری برای تهیه پردازنده‌های گرافیکی انویدیا رقابت می‌کنند. از این تراشه‌ها برای آموزش و ساخت ابزارهای هوش مصنوعی منفعت گیری می‌بشود. اکنون به گزارش اینسایدر، انویدیا از هوش مصنوعی برای گسترش سریع تر تراشه‌های خود منفعت می‌برد تا بتواند پاسخگوی تقاضای بالا برای این تراشه‌ها باشد.

منفعت گیری از هوش مصنوعی برای ساخت تراشه

انویدیا از هوش مصنوعی برای گسترش سریع تر تراشه‌های خود منفعت گیری می‌کند ۱۴

طراحی پردازشگرهای گرافیکی می‌تواند کار طاقت‌فرسایی باشد. معاون تحقیقات یادگیری عمیق انویدیا حرف های است: «ساخت یک تراشه طبق معمولً به ۱۰۰۰ نفر نیاز دارد و هر فرد باید بداند که چطور قسمت‌های گوناگون فرایند طراحی باهم کار می‌کنند.» انویدیا با سیستم هوش مصنوعی ChipNeMo می‌خواهد به این فرایند شدت ببخشد.

ادامه مطلب
باتری‌های فاقد کبالت با هزینه کمتر، آینده صنعت ماشین را منقلب می‌کنند

ChipNeMo یک سیستم هوش مصنوعی LLM بر پایه Llama 2 متاست که انویدیا می‌گوید با داده‌های داخلی شرکت آن را آموزش داده است. این هوش مصنوعی می‌تواند به مسائل مربوط به طراحی تراشه، معماری GPU و کدنویسی بپردازد. از وقتی که ChipNeMo در اکتبر رونمایی شد، انویدیا از این سیستم هوش مصنوعی برای آموزش مهندسان تازه‌کار و خلاصه‌کردن یادداشت‌ها منفعت گیری کرده است.

کوششهای انویدیا برای افزایش تشکیل پردازشگرهای گرافیکی هوش مصنوعی در راستای تقاضای فزاینده برای این تراشه‌ها صورت می‌گیرد. برای مثال، متا که در سال قبل میلادی محصولات هوش مصنوعی همانند مدل زبانی بزرگ Llama 2 و عینک هوشمند ری‌بن تجهیزبه هوش مصنوعی خود را اراعه کرد، تصمیم دارد تا آخر سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۶۰۰ هزار پردازشگر گرافیکی انویدیا همانند سری A100 تهیه کند.

ادامه مطلب
نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو برای سال 1403 افزایش می‌یابد_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها