خوش آمدید

یاندکس در معامله‌ای 5 میلیارد دلاری به سرمایه‌گذاران روسی واگذار می‌شود

یاندکس در خرید وفروش‌ای ۵ میلیارد دلاری به اندوخته‌گذاران روسی واگذار می‌بشود


شرکت یاندکس NV برای فروش دارایی‌های مستقر در روسیه خود، از جمله محبوب‌ترین موتور جستجوی این سرزمین، خرید وفروش‌ای به قیمت ۵.۲ میلیارد دلار انجام می‌دهد. طی این قرارداد، بزرگ‌ترین شرکت فناوری روسیه به طور کامل تحت مالکیت اندوخته‌گذاران روسی قرار می‌گیرد و دیگر کشورهای غربی همانند هلند، در آن دست نخواهند داشت.

رویترز به نقل از افراد مطلع گزارش می‌دهد که برخی مقامات کرملین بعد از انتقاد «آرکادی ولوژ»، هم‌بنیان‌گذار یاندکس از دعوا روسیه به اوکراین، تلاش برای ملی‌کردن موتور جستجوی یاندکس را اغاز کردند. اما در نهایت، هراس از فرار مغزها علتشد تا این تصمیم عملی نشود و تبدیل خرید وفروش پیچیده‌ای شد که بر پایه آن، شاغلین یاندکس با درآمدهای بالا در روسیه باقی بمانند. قرارداد ۵.۲ میلیارد دلاری خرید دارایی‌های یاندکس، درواقع پایانی برای این کشمکش است.

ادامه مطلب
روال نزولی غربالگری سپس از تمدید پویش ملی سلامت - تاشکن

قرارداد اندوخته‌گذاران روسیه و شرکت یاندکس

کرملین که از این قرارداد استقبال کرده، نزدیک به ۱۸ ماه است که همراه با اندوخته‌گذاران روسی دچار مذاکره با یاندکس بوده است تا این موتور جستجو را از مادر هلندی خود جدا کند.

یاندکس در خرید وفروش‌ای ۵ میلیارد دلاری به اندوخته‌گذاران روسی واگذار می‌بشود ۱۴

شرکت مالک یاندکس همیشه به جستوجو این بوده است که خود را فارغ از نفوذ کرملین نشان دهد؛ اکنون قیمت بازار این شرکت ۱۰.۲ میلیارد دلار محاسبه می‌بشود، اما در اواخر سال ۲۰۲۱، قبل از دعوا روسیه به اوکراین، قیمت بازار آن به ۳۰ میلیارد دلار رسیده می بود. مالک یاندکس بعد از این خرید وفروش، به گمان زیادً دیگر از این نام منفعت گیری نخواهد کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بوکسورهای ایران روبه رو تیم روسیه به پیروزی رسیدند_تاشکن

واحد روسیه این شرکت بیشتر از ۹۵ درصد از درآمد شرکت یاندکس را در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ و تقریباً ۹۵ درصد از دارایی‌ها و کارکنان آن را به خود تعلق داده می بود. بااین‌حال تقریباً ۸۸ درصد از ساختار مالکیت یاندکس اکنون به‌صورت شناور آزاد است و تعداد بسیاری از اندوخته‌‌گذاران غربی در بین سهامداران آن قرار دارند.

این قرارداد بعد از قبول رگولاتوری و سهامداران، قرار است در دو مرحله تکمیل بشود، مرحله اول در نیمه اول سال ۲۰۲۴ انجام می‌بشود و مرحله دوم طی هفت هفته ادامه خواهد داشت.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها