خوش آمدید

لوازم پخت‌ و پز؛ صدرنشین آگهی‌های لوازم خانگی دیوار

لوازم پخت‌ و پز؛ صدرنشین آگهی‌های لوازم خانگی دیوار


در ده ماه نخست امسال، کاربران دیوار ۸۸ برند لوازم خانگی را ۱۲ میلیون بار جستجو کرده‌اند. در بین این جستجوها، برندهای کره‌ای ال‌جی (با ۱۶ درصد) و سامسونگ (با ۱۲ درصد) هم چنان پرطرفدارترین برندهای این لوازم به‌شمار می‌روال.

فکر می‌کنید ایرانی‌ها در ۱۳۸ میلیون بار جستجوی لوازم خانگی زیاد تر به جستوجو کدام کالاها بوده‌اند؟ یخچال و فریزر، لباس‌شویی یا لوازم پخت‌وپز؟ داده‌های دیوار می‌گوید اجاق و لوازم پخت‌وپز. اکنون گمان می‌زنید اشخاص زیاد تر لوازم خانگی را آگهی می‌کنند یا فروشگاه‌ها؟  آگهی‌های شخصی پرمشتری‌ترند یا آگهی‌های فروشگاهی؟ 

در ۱۰ ماه اول امسال اکثر آگهی‌های لوازم خانگی را آگهی‌گذاران شخصی انتشار کرده‌اند. در واقع ۹۷ درصد این آگهی‌ها شخصی می باشند و فقط ۳ درصدشان را فروشگاه‌های فعال در دیوار آگهی کرده‌اند. با این حال، میانگین بازدید و عمل به تماس با آگهی‌های فروشگاهی زیاد بالاتر از آگهی‌های شخصی است. در این زمان، بازدیدکنندگان از هر آگهی فروشگاهی به طور میانگین  ۸۳۶ بار بازدید کرده‌اند؛ یعنی ۴ برابر آگهی‌های شخصی. این چنین، به طور میانگین ۲۹ بار عمل به تماس با هر آگهی فروشگاهی کرده‌اند که ۵ برابر هر آگهی شخصی است. به همین علت، تلاش کرده‌ایم مقداری دقیق‌تر آگهی‌های فروشگاهی این لوازم را در دیوار بازدید کنیم.

ادامه مطلب
بهترین نوآوری‌های سال ۲۰۲۱

در این بازدید، به سراغ زیردسته «لوازم خانگی برقی» در دیوار رفته‌ایم. یقیناً تلویزیون و انواع لوازم صوتی و تصویری در بین این دسته‌ها نیستند و در این بازدید ما قرار ندارند. برای خبر از بازار تلویزیون در دیوار می‌توانید گزارش اختصاصی اتاق خبر دیوار را در این لینک بخوانید. 

باز هم کره‌ای‌ها! 

تنوع برندهای لوازم خانگی که در دیوار جستجو شده زیاد زیاد است. مشتریان این لوازم ۸۸ برند را نزدیک به ۱۳ میلیون بار در کنار نام این کالاها جستجو کرده‌اند. این برندها متعلق به کشورهای متنوعی هم می باشند. از ترکیه و فرانسه تا چین و آمریکا. دلنشین است که نیمی از این جستجوها را به ترتیب برندهای ال‌جی، سامسونگ، اسنوا، بوش و دوو در اختیار دارند. انگار برندهای کره‌ایِ ال‌جی و سامسونگ، با وجود منع واردات، هم چنان محبوب‌ترین برندهای لوازم خانگی به‌شمار می‌روال. این دو برند در کل ۲۸ درصد کل جستجوهای شامل نام برند را در اختیار دارند. به گمان زیاد سهم نزدیک به ۷ درصدی هر یک از برندهای ایرانی اسنوا و دوو را، که در جمعِ پنج برند اول قرار گرفته‌اند، باید به علت قیمت پایین‌تر آن‌ها و یقیناً تبلیغات وسیعی دانست که برندهای خارجی از آن محرومند. داده‌های دیوار در گزارشی که چندی پیش انتشار شد نشان  می‌داد که برای تلویزیون هم تا این مدت جستجوی برندهای کره‌ای در این پلتفرم صدرنشین است.

ادامه مطلب
مدیران چند شبکه تلویزیونی تغییر کردند/ جزئیات انتصابات جدید

اجاق‌های پرجستجو

کاربران دیوار زیاد تر در جستجو کدام لوازم خانگی می باشند؟ بازدید جستجو‌های لوازم خانگی مشخص می کند اجاق و لوازم پخت‌وپز بالای فهرست قرار دارد. در کل و در این ۱۰ ماه، کاربران بیشتر از ۱۳۸ میلیون بار انواع لوازم خانگی را جستجو کرده‌اند.

در این بین، اجاق و لوازم پخت و پز با ۲۹ درصد جستجو‌ها رتبه اول را دارند. بعد از آن با فاصله مقداری یخچال و فریزر قرار دارد و ماشین لباس‌شویی سوم است. این سه نوع کالای خانگی دو‌سوم کل جستجوها را به خودشان تعلق داده‌اند.

فصل داغ لوازم خانگی

روال انتشار کردن آگهی‌های لوازم خانگی در دیوار از ابتدای سال، ماه‌به‌ماه، افزایش می‌یابد و در تابستان به اوج خودش می‌رسد. با اغاز پاییز و در مهر ماه این روال افت می‌یابد و هر چه به فصل سرما نزدیک‌تر می‌شویم، از مقدار انتشار کردن این آگهی‌ها هم کم می‌بشود.

ادامه مطلب
ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ حالا به بررسی سلامت روان کمک می‌کنند

این روال تقریبا در رابطه همه این لوازم برقرار است؛ فقط افزایش قابل دقت آگهی‌های یخچال و فریزر سریعتر از بقیه اقلام و از اردیبهشت‌ماه اغاز می‌بشود. بیشترین آگهی هم در بین همه ماه‌ها متعلق به مرداد است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فروشگاه‌های لوازم خانگی در دیوار

آگهی‌گذاران فروشگاهی بیشتر از همه برای «اجاق‌گاز و لوازم برقی پخت‌وپز» آگهی انتشار کرده‌اند. این زیردسته ۲۵ درصد کل این آگهی‌ها را در اختیار دارد. بعد از آن «یخچال و فریزر» (با ۲۰ درصد) و «ماشین لباسشویی و خشک‌کن لباس» (با ۱۳ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این لوازم مجموعا ۵۸ درصد کل آگهی‌های فروشگاهی را به خودشان تعلق داده‌اند.

لوازم پخت‌ و پز؛ صدرنشین آگهی‌های لوازم خانگی دیوار ۱۹

با این حال، خریداران بیشتر از همه متقاضی یخچال‌ و فریزر بوده‌اند و به طور میانگین ۴۵ بار عمل به تماس با هر یک از آگهی‌های این لوازم کرده‌اند. سپس از آن بیشترین میانگین عمل به تماس متعلق به ماشین لباس‌شویی (با ۳۱ بار) است. اجاق‌گاز و لوازم پخت‌وپز که بیشترین سهم را از آگهی‌ها داشته‌اند، از نظر میانگین عمل به تماس (با ۲۹ بار) در رتبه سوم قرار دارند. ماشین ظرف‌شویی هم در این رتبه با لوازم پخت‌وپز مشترک است. 

ادامه مطلب
صدای تانک روس‌ها درآمد_تاشکن
1707229285 577 لوازم پخت‌ و پز؛ صدرنشین آگهی‌های لوازم خانگی دیوار
لوازم پخت‌ و پز؛ صدرنشین آگهی‌های لوازم خانگی دیوار ۲۰

نو و دست دوم

در رابطه انتشار کردن آگهی‌های نو و دست دوم هم بین آگهی‌های شخصی و فروشگاه اختلاف قابل توجهی وجود دارد. آگهی‌های دست دوم شخصی ۴ برابر آگهی‌های نو آن‌ها است؛ در حالیکه این نسبت برای آگهی‌های فروشگاهی کاملا برعکس است. نزدیک به ۸۰ درصد آگهی‌های لوازم خانگی‌ای که فروشگاه‌ها در دیوار انتشار کرده‌اند مربوط به کالاهای نو و نزدیک به ۲۰ درصدشان دست دوم است.

به گمان زیاد به همین علت است که آگهی‌های فروشگاهی مشتریان پروپاقرص‌تری دارند. انگار مشتریانِ جدی لوازم خانگی در دیوار به جستوجو اقلام نو می باشند.

فروشگاه‌های کدام استان‌ها در دیوار فعال‌ترند؟

اگر تعداد آگهی‌های منتشرشده را نسبت به جمعیت هر استان بسنجیم، فروشگاه‌های قم در صدر جدول قرار دارند. آگهی‌گذاران فروشگاهی استان‌های خراسان رضوی و البرز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

ادامه مطلب
روایت محیا دهقانی از حالت امروز تلویزیون و یک توصیه_تاشکن

مشتریان جدی این لوازم اما کاربران استان‌های فارس، خوزستان و تهران می باشند. اهالی فارس با میانگین ۴۰ بار عمل به تماس با هر آگهی فروشگاهی اول می باشند. بعد از آن‌ها خوزستانی‌ها و تهرانی‌ها می باشند که به طور میانگین ۳۶ بار برای تماس با هر آگهی عمل کرده‌اند.

بازار بی‌رقابت

نزدیک به ۱۴ میلیون بار جستجو در ماه (به طور میانگین) برای لوازم خانگی در دیوار ابعاد این بازار را به خوبی مشخص می کند. از نظر دیگر، در صدر بودن برندهای کره‌ای در این جستجوها، که زمان قابل توجهی است امکان فعالیت در این بازار را ندارند، و این چنین گزارش‌های میدانی قبول می‌کند که این منع و محدودیت نتوانسته علتبهبود کیفیت تولیدات داخلی و جلب رضایت شهروندان ایرانی بشود. انحصار تولیدات داخلی در این بازار به مرور زمان می‌تواند همان بلایی را بر سر محصولات خانگی آورد که بر سر خودروهای به کلمه «وطنی و ملی» آورده. صنعت و اقتصاد مقتضیاتی دارد که اگر نادیده گرفته بشود، دودش قبل از هر چیز به چشم مصرف‌کننده می‌رود.  



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها