خوش آمدید

راهکارهای جدید خنک کردن پنل های خورشیدی

راهکارهای تازه خنک کردن پنل های خورشیدی

به نقل از خبرگزاری برنا؛ گرافن برای خنک کردن PV می‌تواند به طور‌های گوناگون منفعت گیری بشود. به گفتن مثال، می‌توان از آن به گفتن یک پوشش جذب‌کننده انتخابی منفعت گیری کرد یا به گفتن افزودنی در نانوسیال‌ها قابل منفعت گیری است. نانوذرات گرافنی این چنین می‌توانند به مواد رابط حرارتی (TIMS) یا مواد تغییردهنده فاز (PCMS) مورد منفعت گیری برای خنک کننده ماژول خورشیدی اضافه شوند.

این گروه همه فناوری‌های گرافنی اعمال شده به PV را به دو دسته تقسیم کردند: خنک کننده منفعل و فعال.

دسته اول به دو قسمت پیش از تابش و سپس از تابش تقسیم خواهد شد. حالت بعد ازتابش، شامل همه راه حلهایی است که از یک گیرنده گرما برای از بین بردن گرمای تشکیل شده در سلول‌های خورشیدی منفعت گیری می‌کنند، در حالی که در پیش از تابش، رویکرد‌هایی به کار گرفته خواهد شد که قبل از رسیدن نور به سلول‌های PV، طیف نور خورشید تجزیه می‌بشود.

ادامه مطلب
15 سریال علمی تخیلی دیدنی در مورد هوش مصنوعی

برای حالت خنک‌سازی پیش از تابش، انواع فیلتر‌های تراکم خنثی پوشش داده شده با گرافن (GCND) به کار می‌روال که به گفتن پوشش جذبی انتخابی عمل به جذب نور خورشید می‌کنند.

محققان می‌گویند: منفعت گیری از فیلتر GCND به گفتن یک روش خنک‌کننده منفعل قبل از تابش، به اختصاصی در سیستم‌های خنک کننده CPV زیاد سودمند است. این روش خنک‌سازی، مقدار تابش قبل از رسیدن به پانل PV افت می‌یابد، به این علت مقدار گرمای تشکیل شده در پانل PV کم می‌بشود.

یقیناً به علت هزینه‌های بالای آن‌ها، از فیلتر‌های GCND فقط برای برنامه‌های داخلی در مقیاس کوچک منفعت گیری می‌کنند.

ادامه مطلب
آزادی و هوادارانش میزبان دربی ۱۰۲ خواهند بود

به حرف های محققان، به جای پوشش گرافنی در کل بستر، تمرکز پوشش گرافن به طور خاص در منطقه نقطه کانونی می‌تواند به افت هزینه‌های پوشش پشتیبانی کند.

در رابطه خنک‌سازی پیش از تابش، گرافن به TIM و PCM اضافه می‌بشود که این کار مزیت‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. یقیناً تا این مدت هیچ جواب دقیقی وجود ندارد که اشکار کند TIM و PCM کدام بهتر از فرد دیگر است.

خنک‌کننده فعال شامل همه راه حلهای مبتنی بر نانوسیال‌های گرافنی است. این راهبرد، همانند همه راه حلهای خنک کننده فعال، نیاز به ساخت پمپ و لوله برای گردش نانوسیال در اطراف ماژول‌ها دارند، که دانشمندان انها گفتند هزینه‌های تشکیل را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد.

محققان انها گفتند: منفعت گیری از نانوفلوئید گرافنی پرهزینه و پیچیده است که مانع از اتخاذ نانوفلوئید گرافنی در قسمت صنعت می‌بشود.

ادامه مطلب
نگاهی به چانگان لومین، جانشین مناسبی برای خودروهای ارزان‌قیمت داخلی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این گروه اذعان داشتند که برای افت هزینه‌ها و بهبود راندمان خنک‌کننده، تحقیقات بیشتری ملزوم خواهد می بود.
انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها