خوش آمدید

راه‌اندازی فناوری گردآورنده زیردریایی در نروژ

راه‌اندازی فناوری گردآورنده زیردریایی در نروژ


شرکت آکرسولوشنز، یک قرارداد مهندسی و طراحی مقدماتی را با مرکز آزمایش‌ها انرژی دریایی مت‌سنتر در نروژ امضاء کرده است تا بتواند سامانه برق تازه زیرزمینی با قابلیت افت قابل‌دقت هزینه‌ها و پیچیدگی نیروگاه‌های بادی دریایی را پیاده‌سازی کند.

به نقل از خبرگزاری برنا؛ شرکت آکرسولوشنز، یک قرارداد مهندسی و طراحی مقدماتی را با مرکز آزمایش‌ها انرژی دریایی مت‌سنتر در نروژ امضاء کرده است تا بتواند سامانه برق تازه زیرزمینی با قابلیت افت قابل‌دقت هزینه‌ها و پیچیدگی نیروگاه‌های بادی دریایی را پیاده‌سازی کند. 

در این مطرح، فناوری تازه انتقال نیرو موسوم به گردآورنده زیردریا در یک منطقه آزمایشی بکار گرفته خواهد شد که اکنون دو توربین بادیِ دریاییِ شناور دارد. قرار است این منطقه آزمایشی، از سال ۲۰۲۶ به هفت توربین بادیِ دریاییِ شناور تجهیزبشود.

فناوری گردآورنده زیردریا، یک جانشین برای اتصال چندین توربین بادی است که در یک پیکربندی ستاره‌ای به جای الگوی زنجیره‌ای قرار گرفته و انعطاف‌پذیری بیشتری را در معماریِ نیروگاه‌های بادیِ دریایی مقدور می‌کند. این فناوری این چنین علتکاهش طول کابل و فضای مورد منفعت گیری برای هر توربین و این چنین افت زمان و هزینه‌های نصب می‌بشود.

ادامه مطلب
دستورالعمل بهداشتی نظارت بر مراسم نیمه شعبان ابلاغ شد - تاشکن
آخرین مطالب

یافته‌های اولیه مشخص می کند که در یک نیروگاه بادی شناور ۱ گیگاواتی، ۱۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌بشود. گفتنی‌ست این فناوری، تخصص نروژی‌ها را در صنایع زیردریایی نفت و گاز، فناوری و نوآوری‌های باد فراساحلی در مقیاس جهانی مشخص می کند.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها