خوش آمدید

تکلیف پخش «سنجرخان» روشن شد

تکلیف پخش «سنجرخان» روشن شد


به نقل از خبرنگار فرهنگی ،  سریال تلویزیونی “سنجرخان” سپس از توقف‌های پی‌ در پی و مشکلات زیاد کرونایی و بودجه‌ای بالأخره قرار است به پخش برسد.

چندی پیش یقیناً حسین جلالی تهیه‌کننده سریال به کنداکتور شب یلدا اشاره کرد اما این اتفاق نیفتاد و از ۲۴ بهمن‌ماه به آنتن شبکه یک سیما خواهد رسید. 

همان گونه که تهیه‌کننده «سنجرخان» در او گفت‌وگویی با تسنیم حرف های می بود به گمان زیادً این سریال در کنداکتور شبکه یک سیما قرار می‌گیرد بنابر اظهارِ سیما به آنتن شبکه یک سیما خواهد رسید. 

مسئله‌ای که در لا به لای سخن بگویید با تهیه‌کننده این سریال نقل شد او گفت و گو پخش دو روز در هفته یا حتی پخش هر شبی می بود که قرار است «سنجرخان» در ۲۶ تکه از ۲۴ بهمن هر شب روی آنتن برود.

ادامه مطلب
صنعت نفت آبادان فراز کمالوند را به گفتن سرمربی انتخاب کرد_تاشکن
آخرین مطالب

پیش از این فصل دوم سریال «مستوران» هر شب روی آنتن می‌رفت و پخش «ترور» هم به تازگی در شبکه یک سیما به آخر رسیده است.

ناگفته نماند درمورد پخش «سنجرخان» تا بحال چندین دفعه زمان‌های مختلفی اظهار شده و بالأخره تکلیف روشن شد. به حرف های جلالی در سریال «سنجرخان» تلاش شده حق قهرمانان کردستان به درستی ادا بشود و دلاوری‌هایشان زیاد دلنشین و دیدنی به عکس کشیده شوند.

«سنجرخان» به تعبیری زندگی‌نامه هم‌دوره‌ای میرزا کوچک‌خان جنگلی است که قصه آن تقریباً در سال ۱۲۹۶ می‌گذرد. مردی که به شهادت تاریخ، در برابر استبداد و استعمار قد علم کرد، مستقلاً در روبه رو تجاوز روس‌ها و انگلیسی‌ها در مناطق گوناگون ایران از جبهه کردستان داخل عمل شد تا جلوی رفتارهای تجاوزگرانه‌شان را بگیرد.

ادامه مطلب
پول پاشی عرب‌ها برای جذب طارمی

فرشید گویلی که از بازیگران با افتخار و صاحب سبک استان کردستان است، نقش سنجرخان را بازی می‌کند. هنرمندی از تبار سنندج و متولد ۱۳۵۴ است، او چندین دفعه روی صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون افتخارآفرین بوده است.

در این سریال محمود پاک‌نیت به گفتن حاکم سنندج وجود دارد و نام کاراکترش “شریف‌الدوله” است. احمد نجفی به گفتن فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقش آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)، مطلب دهکردی خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکا حاکم سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (ندیمه زن سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضا خان)، قطب‌الدین صادقی سردار رشید و ناظر کیفی پروژه و  این چنین حسن ترقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زن سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)، زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به گفتن بازیگران بومی در این سریال تلویزیونی وجود دارند که به حرف های آنان این سریال جنگی نیست و قرار است به وجوه انسانی، خصوصیات اخلاقی و سبک زندگی “سنجرخان” پرداخته بشود.

ادامه مطلب
توپ طلا و The Best نمی‌گویم حق مسی نبوده است اما...

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

به حرف های سازندگان سریال، قرار است به وجوه انسانی، خصوصیات اخلاقی و سبک زندگی “سنجرخان” پرداخته بشود و این مجموعه جنگی نیست. چرا که “سنجرخان” پهلوان و انسان به همه معنایی بوده که روابط انسانی‌اش درام دلنشین و قابل توجهی را شکل می‌دهد. به تعبیرِ حسین جلالی تهیه‌کننده “سنجرخان”، قرار است روابط انسانی حاکم بر فرهنگ کُردی در این سریال به عکس کشیده بشود. همگان می‌دانند کُردها از جنگ سخن نمی‌زنند بلکه از عشق و صلح سخن می‌زنند.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها