خوش آمدید

اهمیت دسترسی عادلانه به خدمات و مراقبت‌های سرطان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اهمیت دسترسی عادلانه به خدمات و مراقبت‌های سرطان – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، همایش ملی «دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌های سرطان» با وجود مسئولان کشوری و استانی، در قم برگزار شد.

در پنل نخست “کارکرد شبکه” گزارشی از عمل های و کارکرد کارگروه‌های دارو، مددکاری، خبر‌رسانی و آموزش از سوی علی اصغر یعقوبی رئیس هیأت مدیره شبکه ملی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه حوزه سرطان و عبدالرحیم حزینی نایب رئیس هیأت مدیره شبکه و این چنین علی مهرابی بهار مدیرعامل شبکه اراعه شد.

پیشگیری و تشخیص به زمان مؤثر است

علی اصغر یعقوبی رئیس هیئت مدیره شبکه ملی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه حوزه سرطان در این پنل، اهمیت دو شاخص در شیوع بیماری سرطان را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: پیشگیری و تشخیص به زمان در درمان سرطان زیاد حائز اهمیت بوده و باید با خبر‌رسانی دقیق و آگاه‌سازی و ربط چهره‌به‌چهره به مردم و بیمار بتوان در درمان و افت التیام بیماری پشتیبانی کرد.

وی با اشاره به سابقه راه اندازی شبکه ملی خیرین حوزه سرطان او گفت: این شبکه از سال ۹۵ فعالیت خود را با مجوز وزارت بهداشت اغاز کرد و در ابتدا ۴۰ عضو داشت که اکنون ۶۱ خیریه حوزه سرطان در سراسر سرزمین به عضویت این شبکه در آمده اند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چمران: شوراها رقیب دولت نیستند 

لزوم همکاری خیریه‌ها با دانشگاه‌ها

عبدالرحیم حزینی نایب رئیس شبکه ملی سرطان بر لزوم پشتیبانی زیاد تر خیرین برای دستگیری از افرادی که علاوه بر مبارزه با بیماری، مشکل هزینه درمان را دارند، اصرار کرد.

وی او گفت: در همه دنیا اگر خیریه‌ها به دانشگاه‌ها، نظام سلامت و انکولوژیست ها همکاری نزدیک نداشته باشند، بیمار و خانواده او نمی توانند از خدمات کافی منفعت مند شوند.

حزینی با اشاره به گران بودن هزینه‌های درمان سرطان، افزود: سرطان و مرگ و میر دو شاخصی می باشند که با پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و مراقبت‌های تسکینی مهار می‌بشود.

منفعت مندی از خدمات خیریه‌ها

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

مدیرعامل شبکه ملی خیرین حوزه سلامت نیز در قسمت فرد دیگر از این پنل با اراعه گزارشی از عمل های و کارکرد تشکل‏‌های مردمی و مؤسسات خیریه حوزه سرطان، اظهار داشت: این شبکه با تشکیل سامانه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان، به از بین بردن دغدغه بیماران مبتلا به سرطان عمل کرد تا بیماران از خدمات خیریه‌های گوناگون در زمان مناسب بدون مراجعه منفعت‌مند شوند.

ادامه مطلب
اغاز پخش دومین دوره جشنواره عروسکی تلویزیون از 22 اسفند

علی مهرابی بهار، اجرای آزمایشی مطرح مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان در قم را مورد دقت قرار داد و او گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم نخستین دانشگاهی می بود که با اجرای این مدل به نحوی از پیشگیری و غربالگری گرفته تا تشخیص زودهنگام و بهنگام و درمان سرطان را از فاز مطالعاتی و علمی داخل فاز اجرایی کرده است.

او گفت: با راه اندازی شبکه ملی خیرین فاصله اراعه خدمت، گستره جغرافیایی و گستردگی خدمت افت اشکار کرده به طوری که اراعه خدمت به دورترین نقطه سرزمین و اتباع بیگانه تا حد بسیاری رفع شده است.

دسترسی عادلانه به خدمات تشخیص و درمان

عضو هیئت مدیره شبکه ملی خیرین نیز تلاش برای تحقق دسترسی عادلانه به خدمات و مراقبت‌های حوزه سرطان را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

ادامه مطلب
نارنگی قاتل عفونت‌ های ویروسی است

محمد جهانگیری در این همایش که با وجود جمعی از متخصصان و خیرین قسمت سلامت برگزار شد، با اشاره به شعار امسال «بشناسیم، همصدا شویم تا اثرگذار باشیم»، افزود: یکپارچه سازی خدمات، سیستم سازی و منفعت مندی از ظرفیت‌های حاضر، ماموریت شبکه ملی خیرین سرطان است.

مدیرعامل مکسا، در پنل اراعه مدل مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان، یادآور شد: این سند حاصل ۶ ماه مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی قم و بازدید اسناد ۷ سرزمین دنیا و ۲۰ سند ملی در حوزه سرطان است. اجرای این الگو از پیشگیری اغاز شده و دقت اختصاصی ای به سبک زندگی و مسائل زیست محیطی دارد.

مدیریت بهینه در دستور کار علوم پزشکی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم او گفت: در مطرح مدیریت بهینه و جامع سرطان همه مسائل خدمات مربوط به سرطان، شبکه‌سازی، دسترسی عادلانه و نظام یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته تا بتوانیم در راستای خدمات رسانی به بیماران سرطانی قدم برداریم.

محمدمهدی مصری افزود: مدیریت بهینه و جامع سرطان مسئله حائز اهمیتی است که دانشگاه علوم پزشکی قم از یک سال و نیم پیش در دستور کار خود قرار داده و توانسته به دستاوردهای خوبی در این عرصه برسد.

ادامه مطلب
روش‌های شناسایی جعل در اسناد حقوقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم او گفت: برگزاری این نشست‌ها و بازدید علمی مسائل، منجر می‌بشود نقشه راه را به درستی طراحی و خلاءهای خدمتی را رفع کنیم.

مصری با گفتن این که مقصد گذاری‌ها در امر سرطان انجام شده است، اظهار کرد: در تلاش هستیم خدمات در حوزه سرطان را گسترش دهیم که جهت امیدآفرینی، شبکه سازی، دسترسی عادلانه خواهد شد.

وی با اصرار بر اهمیت دقت معنویت و اخلاق فرمود: دین، معنویت و اخلاق در کنار مسائل سلامت و درمان جهت بالندگی، امیدآفرینی و گسترش برنامه‌های درمانی خواهد شد که به این نوشته غربی‌ها نیز اذعان دارند و از این رو استان قم با دقت به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معنوی که دارد، باید برنامه محور و الگو باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به نقش سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در نوشته سرطان اشاره کرد و او گفت: نقش این مراکز بر فردی پوشیده نیست و می‌توانند راه‌های ناهموار را هموار کنند و در گسترش اراعه خدمات درمانی بهینه سرطان تاثییر قسمت باشند.

مصری فرمود: در راستای اجرای مطرح مدیریت بهینه و جامع سرطان با بیمه‌ها به اختصاصی بیمه سلامت استان نیز جلساتی برگزار و قول همکاری داده‌اند و این الگو می‌تواند در سراسر سرزمین منفعت گیری بشود.

ادامه مطلب
رسانه های جبهه مقاومت روز به روز قوت بیشتری می گیرند_تاشکن

به حرف های وی، گسترش فناوری‌های دیجیتال و منفعت گیری از آی تی قدم فرد دیگر است که باید در خیریه‌ها و مراکز اجرایی سرزمین به کار گرفته بشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این همایش، خواستار همکاری زیاد تر خدمات بیمه سلامت در حوزه درمان بیماری سرطان شد.

قیمت کار خیر به کار گروهی است

حجت الاسلام‌والمسلمین حاج علی دیانی مدیر عامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء نیز با گفتن قیمت خدمتی که کادر درمان و جامعه سلامت به بیماران اراعه خواهند داد، او گفت: لازمه انجام این مهم هم‌افزایی و داشتن همکاری به منظور اراعه بهترین نوع خدمات است.

وی پافشاری کرد: لازمه عمل خیر هم افزایی، تعامل با دیگر افراد جامعه است و قیمت کار خیر به کار گروهی است.

سخنران پایانی این همایش، لیلا مؤدب شعار رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت می بود.

وی او گفت: در حوزه سرطان تجارب گرانقدری با خیران داشته ایم که توانایی آن در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد.

مؤدب شعار افزود: خیران آخرین تکیه گاه ما می باشند هنگامی از طریق قانونی نمی‌توانیم پروژه‌ها را پیگیری کنیم نگاه ما به پشتیبانی خیران است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها