خوش آمدید

قطارهای چین

چین به ساخت قطارهایی با شدت ۱۰۰۰ کیلومتربرساعت نزدیک‌تر شد


شرکت چینی CASIC رکورد جدیدی در عرصه شدت قطارهای خود ثبت کرده است. رکورد قبلی قطارهای ابررسانای مگ‌لو (Maglev) این شرکت ۶۲۳ کیلومتربرساعت بوده که اکنون به نظر می‌رسد شدت جاری از این نیز فراتر رفته است. در سال ۲۰۲۲، رسانه دولتی چین ادعا کرد که مهندسان آن یک سیستم آزمایشی ابداع کرده‌اند که می‌تواند قطار را به شدت ۱۰۰۰ کیلومتربرساعت در یک لوله خلاء رساند. به نظر می‌رسد چین دارد به این رقم شگفت انگیز نزدیک‌ می‌بشود.

بر پایه گزارش Scmp، یک پیمانکار چینی ادعا کرده است که فناوری قطار ابررسانای مغناطیسی چین به پیشرفت قابل‌توجهی دست یافته است و می‌توان آن را جهشی بزرگ برای سیستم‌های حمل‌و‌نقل پرسرعت این سرزمین دانست. CASIC تا این مدت شدت دقیق به‌دست‌آمده در طول آزمایش را اظهار نکرده، اما این نقطه‌عطف وقتی حاصل شد که قطار مگ‌لو درحال عبور از سیستم لوله با خلاء کم تازه بوده است.

ادامه مطلب
برنامه کودکی نداریم که درمورد «جیغ و دست و هورایش» سخن بگویید کنیم_تاشکن

رکورد تازه چین در شدت قطار‌های مغناطیسی

چین به ساخت قطارهایی با شدت ۱۰۰۰ کیلومتربرساعت نزدیک‌تر شد ۱۴

با آنکه CASIC شدت تازه را اظهار نکرده است، اما به گمان زیادً از رکورد قبلی که توسط قطار ابررسانای مگ‌لو قبلی ثبت شده می بود، زیاد تر بوده است. رکورد قبلی در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) در شرایط غیرخلاء به شدت ۶۲۳ کیلومتربرساعت رسید. پیش از آن، آزمایش فرد دیگر که شامل فناوری مگ‌لو ابررسانا با دمای بالا می بود، در یک مسیر ۳۸۰ متری به شدت ۲۳۴ کیلومتربرساعت دست یافت.

گزارش‌های رسمی تعامل پیروزی‌آمیز بین قطار، لوله و مسیر را در طول آزمایش قبول می‌کنند و از شناورشدن پایدار قطارهای سنگین مگ‌لو خبر خواهند داد. به حرف های CASIC این پیشرفت‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش کارایی فنی این سیستم را نشان خواهند داد؛ این شرکت تصمیم دارد آزمایش‌هایی با شدت بالاتر را نیز در آینده اجرا کند.

ادامه مطلب
اپل به‌جستوجو شریکی برای اراعه قابلیت‌های هوش مصنوعی در چین است_تاشکن
آخرین مطالب

این قطار با منفعت گیری از فناوری مگ‌لو ابررسانا به حالت شناور حرکت می‌کند تا اصطکاک را در میانه عبور از لوله‌های خلاء به حداقل رساند. محیط نزدیک به خلاء مقاومت هوا را به طور قابل‌توجهی افت می‌دهد که این کار تبدیل افزایش بسیار شدت قطار می‌بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها