خوش آمدید

تولید کننده‌ی محتوا

هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تشکیل محتوا بدانید


این روزها بازار تشکیل محتوا و به خصوص تشکیل محتوای صوتی و تصویری داغ‌تر از همیشه است. این نوشته جهت شده تا هرروز افراد بیشتری به سمت فعالیت در این حوزه جذب شوند. به طبع اغاز فعالیت در این حوزه نیز نیازمند در دسترس داشتن تجهیزات و امکانات اولیه بوده و قطعا میکروفن یکی از حیاتی‌ترین این تجهیزات محسوب می‌بشود.

 در جهان تشکیل محتوا و استریم، کیفیت صدا و میکروفن نقش مهمی را در ربط شما با مخاطب بازی می‌کند. از این رو ملزوم است که برای انتخاب میکروفن مناسب و باکیفیت دقت عمل کافی داشت. از این جهت در این سری از مقالات راهنمای خرید از ویجیاتو، تصمیم داریم به بازدید ویژگی‌های حائز اهمیت در خرید این ابزار بپردازیم. میکروفن‌ها در انواع و اشکال مختلفی تشکیل خواهد شد که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. این نوشته جهت شده تا تهیه‌ی این دسته از تجهیزات برای مخاطبان به اختصاصی تازه‌کارها، مقداری چالش برانگیز باشد.


چه لوازم جانبی برای میکروفن تشکیل محتوا نیاز داریم؟

برای داشتن استریمی حرفه‌ای و صدای باکیفیت، شما نیاز به لوازم مخصوصی دارید. لوازم مورد نیاز امکان پذیر نسبت به مدل میکروفن شما متفاوت باشد. برخی از لوازم نیز برای همه میکروفن ها ملزوم است که ابتدا به آن‌ها می‌پردازیم.

پایه یا استند میکروفن تشکیل محتوا

اولین و مهم ترین چیزی که نیاز دارید، استند یا پایه نگهدارنده میکروفن است. داخل بسته‌بندی برخی از میکروفن‌ها، پایه رومیزی وجود دارد. اما برای بالا بردن کیفیت صدا، بهتر است پایه تلسکوپی باکیفیتی خریداری کنید. خرید پایه تلسکوپی این امکان را به شما می‌دهد تا میکروفن را به خودتان نزدیک و از منبع های صدای اضافه همانند موس و کیبرد دور تر کنید. برای خرید پایه مناسب باید نکات مهمی را در نظر گرفت، برای مثال پایه مورد نظر شما باید توان کنترل وزن میکروفن شما را داشته باشد تا از حرکت اضافه میکروفن جلوگیری کند. این چنین گیره نگهدارنده پایه میکروفن باید مناسب میز شما باشد.

پاپ فیلتر (Pop Filter)

سپس از خرید پایه مناسب و نزدیک شدن میکروفن به طور شما، به پاپ فیلتر نیاز اشکار خواهید کرد. اما کاربرد پاپ فیلتر چیست؟ به طور کلی کلماتی که سخن پ در آن‌ها وجود داشته باشد، سختی بیشتری بر دیافراگم میکروفن داخل می‌کنند.

پاپ فیلتر

برای جلوگیری از این اتفاق، پاپ فیلتر بین شما و میکروفن قرار می‌گیرند و جلوی کوبش کلمه پ به دیافراگم میکروفن را می‌گیرند. برای خرید پاپ فیلتر، دقت داشته باشید که گیره نگهدارنده پاپ فیلتر با پایه میکروفن شما سازگاری داشته باشد.

لرزه گیر یا (Shock Mount)

لرزه گیر یا (Shock Mount) یکی دیگر از لوازمی است که به آن نیاز دارید. میکروفن‌ها به طور کلی حساسیت بسیاری نسبت به انتقال لرزش و ضربه به دیافراگم خود دارند. بسته به مدل میکروفن شما، روش های مختلفی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد.

ادامه مطلب
تکلیف پخش سریال «سرزمین مادری» روشن شد- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

برخی از انواع میکروفن در تکه دیافراگم، لرزه گیر مخصوصی دارند. حتی امکان پذیر در داخل بسته بندی میکروفن شما لرزه گیر مناسبی وجود داشته باشد. اگر با ضربه زدن یا حرکت دادن پایه میکروفن صدای خروجی آن صدمه می‌بیند، بهتر است برای بهتر شدن کیفیت صدا، لرزه گیر مناسب تهیه کنید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کارت صدای میکروفن تشکیل محتوا

کارت صدا وسیله‌ای برای اتصال میکروفن و دیگر تجهیزات صوتی به کامپیوتر شما است. شما برای اتصال میکروفن‌های دارای خروجی XLR حتما به یک کارت صدا نیاز دارید.

کارت صدا

ماموریت کارت صدا، تبدیل سیگنال های آنالوگ به اطلاعات صوتی دیجیتال است تا کامپیوتر بتواند این اطلاعات را پردازش کند. این چنین میتوان با اتصال هدست به کارت صدا، صدای خروجی از کامپیوتر را باکیفیت بهتری شنید.

پری‌امپ (Preamp)

درمورد پری‌امپ و کاربرد این قطعه، نکات بسیاری وجود دارد اما به طور کلی پری‌امپ برای افزایش سیگنال خروجی میکروفن منفعت گیری می‌بشود. اگر میکروفن انتخوابی شما از نوع داینامیک است ، شما نیاز به یک پری امپ دارید. هربار که یک پری امپ در مسیر سیگنال به کار برده می‌بشود، به آن یک گِین استیج می گویند. هر گین استیج ولوم سیگنال را به شکلی افزایش می دهد تا سیگنال خروجی برای کارت صدا، مناسب و قابل منفعت گیری بشود. یقیناً برخی از مدل های کارت صدا، پری‌امپ داخلی دارند که بسته به نیاز شما امکان پذیر کافی باشد.


کدام نوع میکروفن مناسب تشکیل محتوا است؟

میکرفون‌های حاضر در بازار به طور کلی، به سه دسته مهم میکروفن‌های کاندنسر (Condenser)، میکروفن‌های داینامیک (Dynamic) و میکروفن‌های ریبان (Ribbon) تقسیم خواهد شد. تفاوت این میکروفن‌ها در شیوه تبدیل ارتعاشات صوتی به سیگنال‌های الکتریکی است. این چنین امکانات و کاربردهای متغیری دارند.

میکروفن استودیویی

میکروفن‌های داینامیک (Dynamic)

میکروفن های داینامیک، با منفعت گیری از یک آن‌ربا و سیم پیچ مخصوص، صدای منبع صوتی را جذب می‌کنند. این نوشته علتشده که این میکروفن‌ها حساسیت کمتری نسبت به صدای دریافتی داشته باشند. این چنین بازه فرکانس کمتری را اراعه دهند.

این نوع از میکروفن‌ها، زیاد تر در اجراهای زنده و برای دریافت صداهای بلند منفعت گیری می‌بشود. این دسته از میکروفن‌ها طول عمر و مقاومت بیشتری نسبت به ضربه دارند. این چنین این دسته از تجهیزات نویز محیطی کمتری دریافت می‌کنند.

میکروفن‌های ریبان (Ribbon)

این نوع میکروفون‌ها، فرکانس‌های صدای بم را به خوبی دریافت کرده و صدایی گرم را اراعه خواهند داد. یقیناً به علت حساسیت بالا، میکروفن‌های ریبان نسبت به صداهای زیاد بلند مقاومت کمتری دارند. این چنین این میکروفن‌ها به علت قدیمی بودن، کمیاب‌تر از دیگر میکروفن‌های حاضر در بازار می باشند و عموما قیمت به نسبت بالایی دارند.

میکروفن‌های کاندنسر (Condenser)

اکنون میکروفون‌های کاندنسر، محبوب‌ترین و رایج‌ترین میکروفن‌های حاضر در بازار می باشند. این میکروفن‌ها، حساسیت و قوت ضبط جزییات بالایی را دارند. این چنین بازه فرکانس بیشتری را اراعه خواهند داد. این نوشته علتشده تا این دسته از میکروفن‌ها نویز محیطی بیشتری را نیز دریافت کنند. در نتیجه انتخاب بهتری برای محیط‌های ایزوله محسوب خواهد شد.

میکروفن کاندنسر

برای تشکیل محتوا و استریم، غالبا میکروفن‌های کاندنسر و داینامیک مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند. برای اسفاده از میکروفن‌های داینامیک، تجهیزات مخصوصی مورد نیاز است که در ادامه به بازدید آن‌ها می‌پردازیم.

ادامه مطلب
اختصاصی برنامه های تلویزیون برای روز میلاد حضرت زهرا(س)

جواب فرکانس میکروفن (Frequency Response)

جواب فرکانس (Frequency Response)، محدوده‌ی از فرکانس را اشکار می‌کند که میکروفون در آن بازه فرکانس‌های صدا را به خوبی دریافت کرده و این چنین در آن بازه می‌تواند به خوبی فرکانس‌های اکوستیک را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کند.

انتخاب پاسخگویی فرکانس میکروفون بستگی به نیاز و کاربرد شما از میکروفون مذکور دارد. طبق معمول پیشنهاد می‌بشود، برای تشکیل محتوا و استریم، از میکروفن‌‌هایی با جواب فرکانسی ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز (Hz) منفعت گیری بشود.

باید دقت داشت که صداهای بم در فرکانس‌های پایین و صداهای زیر، در فرکانس‌های بالا دریافت خواهد شد. دامنه شنیداری انسان فرکانس ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز (Hz) است و صداهای خارج از این رده برای ما قابل شنیدن نیست. برند های تشکیل کننده با انجام تست و بازدید‌های خاصی، جدولی برای پاسخگویی فرکانس میکروفن‌ها تنظیم می‌کنند. برای مثال جدول زیر مربوط به میکروفن Shure SM7B است.

پاسخ فرکانس میکروفن

مسئله مهم در رابطه جدول جواب‌گویی میکروفن‌ها، وجود دو محور افقی و عمودی است.
محور پایینی برحسب هرتز و محور کناری برمبنای دسیبل است. روش کارکرد این جدول به این صورت است که محور پایینی یا افقی، رده حمایتشده میکروفن و محور کناری یا عمودی، خروجی صدای میکروفن در فرکانس وابسته را مشخص می کند.

برای دریافت خروجی صدای خوب و طبیعی، باید دامنه تغییرات فرکانس برحسب دسیبل به عدد صفر نزدیک تر باشد. یقیناً امکان پذیر به طور به عمد در محدوده فرکانس ۵ تا ۱۰ کیلوهرتز (KHz) خروجی صدا برحسب دسیبل، بالاتر از صفر باشد. این نوشته علتمی‌بشود صدای خروجی شفافیت بیشتری داشته باشد.


حساسیت (Sensitivity) میکروفن تشکیل محتوا

یکی دیگر از پارامترهای مهم زمان خرید میکروفون حساسیت (Sensitivity) آن‌ است. حساسیت میکروفن، گفتن‌گر توانایی میکروفن در تبدیل امواج اکوستیک به امواج الکتریکی است. حساسیت میکروفن‌های داینامیک کمتر است.امکان پذیر برای منفعت گیری از این دسته از تجهیزات به ابزاری به جهت تحکیم Gain میکروفن نیاز داشته باشید.

برای میکروفن های داینامیک، با اضافه کردن پیش تحکیم کننده یا پری امپ (Preamp) تلاش می‌بشود حجم صدا بدون تشکیل نویز تحکیم گردد. برعکس میکروفن‌های کاندنسر حساسیت بالاتری داشته و صداهای کم حجم و با جزییات زیاد تر را به طور بهتری دریافت می‌کنند.


امپدانس میکروفون تشکیل محتوا (Impedance)

امپدانس میکروفون ویژگی‌ است که احتمالا کمتر به آن دقت کنیم. اما برای داشتن کیفیت صدای مناسب ملزوم است که به این پارامتر مهم دقت کنیم. امپدانس الکتریکی، اندازه‌گیری مقاومت برحسب اهم در برابر جریان متناوب در مدار و زمان اعمال ولتاژ است.

هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تولید محتوا بدانید | زمستان ۱۴۰۲ - ویجیاتو

هرچه این پارامتر عدد کمتری داشته باشد، بهتر است؛ چون میتواند طول کابل میکروفون را بدون کم شدن کیفیت افزایش داد و از طرف دیگر، نیاز کمتری به تحکیم کننده‌هایی با امپدانس ورودی بالا با طراحی پیچیده‌تر و یقیناً گران‌تر خواهیم داشت. این چنین اگر امپدانس ورودی تحکیم کننده نیز کم باشد، سیگنال صدا کمتر دچار کم شدن خواهد شد.

ادامه مطلب
نایب قهرمانی مستر المپیا به هادی چوپان رسید

ماکسیمم سختی صوتی میکروفن تشکیل محتوا (max spl)

این پارامتر امکان پذیر برای همه خریداران میکروفون‌ها برتری نداشته باشد. در میکروفن‌های قوی امروزی این مقدار آنقدری بالا هست که احتمالا دیگر نیازی به دقت به ماکسیمم سختی صوتی یک میکروفون نداشته باشیم. المان max spl گفتن‌گر حداکثر سختی صوتی است که میکروفون قادر به تحمل است.

هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تولید محتوا بدانید | زمستان ۱۴۰۲ - ویجیاتو

به زبان ساده‌تر اگر حجم و شدت صدا بالا برود (برای مثال در یک محیط شلوغ همانند خیابان یا رستوران) یک میکروفون با max spl بالا صدای شما را به طور دیستورت شده ضبط نخواهد کرد. اما اگر ماکسیمم سختی صوتی میکروفون شما پایین باشد، کیفیت دریافتی صدا پایین خواهد می بود.


نویز داخلی میکروفن‌ تشکیل محتوا (Self Noise)

نویز داخلی (Self Noise)، نویزی است که از طریق اجزای فعالی همانند ترانزیستورها، لوله‌های خلا و تخته‌های مدار داخل میکروفون می‌بشود و با خارج شدن این نویز از این اجزا، کپسول میکروفون آن را دریافت می‌کند. سلف نویز (Self Noise) میکروفون یکی از با اهمیت ترین المان‌های زمان انتخاب میکروفون است. این پارامتر گفتن‌گر این است که یک میکروفون به خودی خود چه مقدار صدای مازاد یا نویز تشکیل خواهد کرد. قاعدتا هرچه مقدار نویز داخلی میکروفن کمتر باشد، به معنی آن است که میکروفون صدای شفاف‌تر و بهتری دارد و در کل انتخاب بهتری است.


از کدام برند میکروفن بخریم؟

اما قبل از ادامه بازدید نکات سخت افزاری، امکان پذیر این سوال ذهن مارا دچار کند.
اگر بازار میکروفن‌های حرفه‌ای را بازدید کنیم، با برندهای مختلفی روبرو می‌شویم. این نوشته انتخاب را برای ما چالش برانگیز می‌نماید. خوشبختانه در بازار ایران برندهای باکیفیتی در دسترس می باشند.

میکروفن استدیویی

از جمله این برندها می‌توان به برند استرالیایی رود (Rode)، الگاتو (Elgato)، برند نام آشنای ریزر (Razer)، بلو (Blue)، آدیو تکنیکا (Audio-Technica)، کمپانی بالارده شور (Shure)، هایپرایکس (HyperX) و… اشاره کرد. برای تشکیل محتوای حرفه‌ای، میکروفن انتخابی، باید زیاد تر نیاز‌های شمارا شامل بشود که در ادامه به این نیاز‌ها می‌پردازیم.


ظاهر میکروفن تشکیل محتوا مهم است؟

برتری ما برای خرید میکروفن تشکیل محتوا، کیفیت صدا است، اما باید دقت کنیم که میکروفن در همه زمان استریم ما، جلوی چشم مخاطب ماست. در کنار کیفیت خوب، میکروفن‌ تشکیل محتوا باید ظاهر خوبی نیز داشته باشد. هر کدام از برندهای تشکیل کننده میکروفن، زبان طراحی خاص خود را جستوجو می‌کنند و امکان پذیر شما طراحی‌های متغیری از محصولات برندهای گوناگون ببینید.

به طور کلی، برندهای رود (Rode) و الگاتو (Elgato)، طراحی ساده و زیبایی را در محصولات خود به‌کار می‌گیرند. در طراحی برخی از میکروفن‌های این چند برند، از نورپردازی RGB منفعت گیری شده است. برند (Blue) درمقایسه با دیگر برندها، ظاهری متفاوت و ترکیب رنگی بیشتری را در میکروفن‌های خود منفعت گیری می‌کند.

میکروفن ریزر

برندهای (Razer) وهایپراکس (HyperX)، زبان طراحی زیبایی را در محصولات خود اراعه می‌کنند. این چنین در طراحی میکروفن‌های این دو برند، از نورپردازی RGB منفعت گیری می‌بشود. محصولات برند شور (Shure) زبان طراحی ساده، استدیویی و کاربردی دارند.


حمایتنرم‌افزاری و پردازش ثانویه (Post Processing)

میکروفن‌های حرفه‌ای و گیمینگ، همراه با نرم‌افزارهای مخصوصی برای ویرایش صدا و انجام پردازش های ثانویه به بازار اراعه خواهد شد. وجود این نرم افزارها به شما این اجازه را می‌دهد تا با تشکیل تحول در صدای خروجی میکروفن، صدای واقعی خودتان را به گوش مخاطب محتوای خود برسانید. در ادامه به نرم‌افزارهای اراعه شده توسط تعدادی از برندها می‌پردازیم.

ادامه مطلب
محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های سرزمین اظهار شد_تاشکن

نرم‌افزار (Rode Connect)

نرم‌افزار (Rode Connect)، مخصوص میکروفن‌های شرکت رود طراحی شده است.این نرم افزار کاربردی، امکانات جالبی را درخود جای داده است. برای مثال اتصال همزمان چهارمیکروفن به یک کامپیوتر که کار را برای انجام پادکست و استریم های گروهی، زیاد ساده می‌کند.

نرم‌افزار رود کانکت

این چنین این نرم‌افزار، رکورد صدا، ترکیب چند منبع صدای گوناگون و برعکس (جدا کردن صدای شما از اهنگ بعد‌عرصه درvod توییچ)، پردازش و ویرایش صدا به طور زنده و دیگر امکانات کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد .

نرم‌افزار (Wave Link)

نرم‌افزار (Wave Link)

الگاتو و نرم‌افزار (Wave Link)، مجموعه کاملی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. با منفعت گیری از این نرم‌افزار شما به امکاناتی چون ویرایش صدا به طور زنده، اضافه کردن افکت به صدای، جدا کردن موسیقی از لایواستریم و صدای خروجی سیستم و… دسترسی دارید.
 این چنین این نرم‌افزار با استریم دک های الگاتو سازگاری دارد و می‌توان تنظیمات میکروفن تشکیل محتوا را با استریم دک (Stream Deck) کنترل کرد.

نرم‌افزار (Streamer Companion)

این نرم‌افزار توسط برند ریزر تشکیل و اراعه شده است. کاربرد این نرم‌افزار، کنترل و شخصی سازی نورپردازی RGB در محصولات برند ریزر است. میکروفن Seiren Emote همراه با قابلیت نمایش افکت های گوناگون اراعه می‌بشود و با منفعت گیری از این نرم‌افزار قابل برنامه‌ریزی و شخصی سازی است.

نرم‌افزار (Streamer Companion)

شما با منفعت گیری از این امکان می‌توانید علاوه بر نمایش ایموت و ایموجی، سابسکرایبر یا جستوجو‌کننده تازه و حمایتهای مالی استریم را، به طور زنده بر روی بدنه میکروفن به نمایش بگذارید.

نرم‌افزار (HyperX NGENUITY)

نرم‌افزار (HyperX NGENUITY)، همراه با میکروفن‌های برند هایپرایکس اراعه می‌بشود.
کاربرد این نرم‌افزار، کنترل و شخصی سازی نورپردازی RGB در میکروفن‌های این برند است.

نرم‌افزار (HyperX NGENUITY)

در داخل این نرم‌افزار، قابلیت کنترل حجم صدای میکروفن و تحول الکوی قطبی دریافت صدا وجود دارد. برای انجام تغییرات زیاد تر در صدای خروجی میکروفن های این برند، میتوان از نرم‌افزارهای فرد دیگر پشتیبانی گرفت.

نرم‌افزار (ShurePLUS)

شرکت شور (Shure) همانند دیگر برندها، نرم افزار مخصوص خود به نام (ShurePLUS)
را همراه محصولات خود اراعه می‌دهد. این نرم‌افزار امکاناتی همانند تحول حجم صدای میکروفن تشکیل محتوا، اکولایزر صدا، میکس و ترکیب چند صدای گوناگون و مانیتور تغییرات به طور زنده را همراه خود دارد. بیشترین کاربرد میکروفن های این برند، حرفه‌ای و استدیویی است و به این علت صدای خروجی میکروفن های این برند را میتوان با نرم افزارهای جانبی دیگر شرکت ها، به طور حرفه‌ای ویرایش کرد.

آدیو تکنیکا (Audio-Technica)

برخلاف دیگر برندها، آدیو تکنیکا تنها برای پلتفرم موبایل نرم‌افرار اراعه می‌دهد و نرم‌افزاری برای ویرایش صدا در اختیار ما قرار نمی‌دهد. اما با دقت به این که میکروفن تشکیل محتوا این برند، برای مخاطب حرفه‌ای و کاربری استدیویی تشکیل میشود، صدای خروجی آن‌ها خام و بدونه پردازش ثانویه است. این ویژگی علتمی‌بشود بتوانیم با منفعت گیری از نرم‌افزار های حرفه‌ای، ویرایش صدا را انجام دهیم و صدای خروجی خوب و بدونه کم شدن کیفیت داشته باشیم.

ادامه مطلب
آیا هوش مصنوعی مولد به دستیار صوتی بیکسبی خواهد آمد؟_تاشکن


الگوی قطبی (Polar Pattern) میکروفن تشکیل محتوا چیست؟

 یکی از عوامل مهم در خرید میکروفون‌ها، الگوی‌های قطبی جذب صدا یا راستای دریافت صدا یا می باشند. الگوی‌ قطبی (Polar Pattern)، نمایان‌گر جهتی است که میکروفن بیشترین حساسیت نسبت به فرکانس‌ صدا را دارد. به طور کلی، برای تشکیل محتوا سه الگوی قطبی کاربرد بیشتری دارند. برخی از میکرفون‌ها، قابلیت تحول الگوی قطبی را به طور نرم‌افزاری یا سخت افزاری برای شما فراهم می‌کنند.

الگوی همه جهتی یا (Omnidirectional)

 اولین الگوی پر کاربرد، الگوی همه جهتی یا (Omnidirectional) است. این نوع میکروفون‌ها به علت این که به شکل مساوی و در همه‌ی جهات به صدا حساس می باشند، صدایی کاملا طبیعی از محیط را برایتان فراهم می‌آورند.

الگوی تمام جهتی

این الگو برای تشکیل پادکست و ضبط صدای افراد گوناگون با یک میکروفن مناسب است. اما منفعت گیری از این دسته از میکروفون‌ها گزینه مناسبی برای ضبط صدا در محیط‌های باز و شلوغ نیست. در نتیجه پیشنهاد می‌بشود به جهت بهبود کیفیت صدای، در محیط‌های ایزوله از میکروفن‌ها با این الگو غالب منفعت گیری کنید.

الگوی قطبی تک‌ جهتی (Cardioid)

الگوی فرد دیگر که زیاد تر برای انجام استریم و تشکیل پادکست با چندین میکروفن گوناگون کاربرد دارد، الگوی کاردیوئید (Cardioid) یا الگوی قلبی است. این الگو به این معناست که میکروفن تنها صدای ورودی را از یک زاویه و از جلوی میکروفن دریافت می‌کند.

الگوی کاردیوئید

علت کابردی بودن این الگو، حذف بهتر صدای محیط و صدای بعد عرصه است. این نوع میکروفون‌ها از گزینه‌های مناسب برای ضبط‌ در فضای باز یا شلوغ می باشند. برای مثال، در زمان اجرای استریم، منفعت گیری از این دسته از میکروفن‌ها علتمی‌بشود تا نویز وارده همانند صدای کیبورد به شکل قابل توجهی کاش اشکار کند.

الگوی قطبی دوجهتی (Bidirectional)

میکروفون‌هایی که از این الگوی قطبی منفعت گیری می‌کنند، صدا را از دو جهت جلو و پشت میکروفون دریافت می‌کنند. این دسته از میکروفن‌ها دیگر نویزهای اطراف را حذف می‌کنند. این میکروفن‌ها زیاد تر برای ضبط استریو و در استودیوها کاربرد دارد.

نوع الگوی قطبی کاربرد ویژگی کاربردی
الگوی همه جهتی (Omnidirectional) پادکست صدای محیطی طبیعی
الگوی تک‌ جهتی (Cardioid) استریم نویز محیطی کم
الگوی دوجهتی (Bidirectional) استدیو ضبط استریو

نتیجه گیری

برای خرید میکروفن خوب، نیاز نیست بهترین مدل حاضر دربازار را خریداری کنید. بلکه با انتخاب درست و مطابق نیازهای‌ خود، می‌توانید کیفیت صدای خوب و مناسبی را به گوش مخاطب برسانید.

اگر نیاز حرفه‌ای به میکروفن های داینامیک بالارده برای ضبط صدا‌های پیچیده و با حجم زیاد ندارید، می‌توانید با منفعت گیری از میکروفن‌های USB، کیفیت صدای استریم و محتوای خودرا بالاتر ببرید. در غیر این صورت می‌توانید، مدل‌ها گران قیمت به همراه کارت صدا تهیه کنید.

چند نوع میکروفن داریم؟

به طور کلی مبکروفن‌ها به سه دسته مهم میکروفن‌های کاندنسر (Condenser)، داینامیک (Dynamic) و ریبان (Ribbon) تقسیم خواهد شد.

کارت صدا چه کاربردی داره؟

ماموریت کارت صدا، تبدیل سیگنال های آنالوگ به اطلاعات صوتی دیجیتال است تا کامپیوتر بتواند این اطلاعات را پردازش کند.

بهترین میکروفن برای اغاز استریم چیه ؟

برای خرید میکروفن خوب، نیاز نیست بهترین مدل حاضر دربازار را خریداری کنید. بلکه با انتخاب درست و مطابق نیازهای‌ خود، می‌توانید کیفیت صدای خوب و مناسبی را به گوش مخاطب برسانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها