خوش آمدید

ماست بخورید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ماست بخورید تا سیستم ایمنی بدن شما تحکیم بشود – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل زاده، با اصرار بر مصرف لبنیات برای بهبود سلامتی بدن، اظهار کرد: ماست یکی از محبوب ترین غذاهای تخمیری در جهان به خصوص در خانواده‌های ایرانی است و به علت مزه و مزایا سلامتی از مقبولیت گسترده‌ای در مصرف کنندگان برخوردار است و می‌توان از آن در کنار غذای مهم و یا به گفتن بین وعده در طول روز منفعت گیری کرد.

وی با گفتن این که ماست منبع غنی کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B ۲ و ویتامین B ۱۲، است، افزود: ماست می‌تواند پروتئین‌های با قیمت بیولوژیکی بالا و اسیدهای چرب الزامی را نیز فراهم کند. به این علت، ماست یک غذای مغذی و یک حامل پروبیوتیک عالی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماست از تخمیر و اسیدی شدن شیر توسط باکتری‌های زنده، طبق معمولً لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس تشکیل خواهد شد، این فرآیند تبدیل یک محصول لبنی با افزایش ماندگاری می‌بشود.

ادامه مطلب
اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز اظهار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

وی تصریح کرد: باید دقت داشت این باکتری‌ها تبدیل افزایش مزایا مغذی این ماده غذایی شده است، نتایج مطالعات مشخص می کند که مصرف ماست کارکرد سیستم ایمنی را از طریق وجود همین باکتری‌ها طی مکانیسم‌هایی در روده بهبود می بخشد، مواد فعال زیستی ماست با تعدیل میکروبیوتای روده، سد روده و ایمونوسیت‌ها در روده و دیگر بافت‌ها بر سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارند.

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات اپیدمیولوژیک نشان خواهند داد که افزایش مصرف ماست با افت نشانگرهای زیستی در گردش التهاب مزمن مرتبط است. این چنین نشان خواهند داد مصرف ماست می‌تواند از عفونت جلوگیری کند و بیماری‌های گوارشی را بهبود بخشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سایت ژاپنی از گل استثنایی زاهدی تمجید کرد_تاشکن

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با گفتن این که ماست‌های غنی شده با ویتامین دی در تحکیم سیستم ایمنی اثرگذار می باشند، او گفت: ویتامین D به علت پتانسیل آن برای پیشگیری از بیماری‌هایی همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز مناسب است، لذا پیشنهاد می‌بشود، در کنار قولهای غذایی خود ماست مصرف کنید تا به تحکیم سیستم ایمنی خود و سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی کنید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها