خوش آمدید

آیا شیر خواران هم اعتصاب غذا می کنند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آیا شیر خواران هم اعتصاب غذا می کنند – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، امیرحسین حسینی، با گفتن این که شیر نخوردن می‌تواند برای کودکان و والدین زیاد ازردهکننده باشد، افزود: اگر نوزاد از خوردن شیر مادر امتناع کرد، تلاش برای شیردهی به کودک را ادامه دهید چرا که شیر نخوردن در کودکان دلایل مختلفی دارد.

او گفت: دندان در آوردن، عفونت گوش، گرفتگی بینی، افت مقدار شیر یا کند بودن جریان شیر مادر، تحول جای خواب کودک یا حتی اگر کودک در حال دندان درآوردن است و شما را گاز گرفته و عکس العمل شما او را ترسانده، امکان پذیر از جمله دلایل امتناع کودک شما از شیر خوردن یا اصطلاحاً اعتصاب غذا در نوزادان و کودکان باشد.

به حرف های عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اگر کودکتان از شیر خوردن امتناع می‌کند، باید عوامل گوناگون را همانند منفعت گیری از عطر، صابون تازه یا مواد آرایشی که امکان پذیر رایحه آن کودک را آزار دهد، مصرف یک ویتامین یا دارو توسط مادر که علتتحول در مزه شیر شده و یا در شیرخوارانی که شیرخشک منفعت گیری می‌کنند، تحول نوع شیرخشک را بازدید کنید.

ادامه مطلب
شرکت آمبولانس خصوصی متخلف در ورزشگاه آزادی پلمب شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

حسینی افزود: سابقه قبلی رفلاکس معده که در برخی کودکان و سپس از مدتی از درمان مجدداً عود می‌کند، می‌تواند از دیگر علت‌های شیر نخوردن کودک باشد.

وی با اشاره به این که هرگونه آلرژی به غذا یا شیر تازه می‌تواند یکی از دلایل ای جد رفلاکس باشد در ادامه گفت: این نوع از حساسیت‌ها علتدل درد، تهوع و یا امتناع کردن کودک از شیر خوردن می‌بشود.

حسینی به والدینی که کودک خود را با شیرخشک تغذیه می‌کنند پیشنهاد کرد: چنانچه در نوزاد عکس العمل توانایی نشده‌ای بعد از منفعت گیری شیر همانند تهوع، استفراغ و یا علامت‌های پوستی مشاهده کردید، ضمن مشورت با پزشک اطفال شیر یا غذای تازه را تحول دهید.

ادامه مطلب
نکات مهم مربوط به تعمیر ساعت که نباید از دست بدهید!



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها