خوش آمدید

ماجرای مبارزه شبکه خارجی تلویزیون با جعل واقعیت

ماجرای مبارزه شبکه خارجی تلویزیون با جعل حقیقت


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، کارلوس سانتاماریا، تحلیلگر مسائل بین‌الملل این استاد دانشگاه به مناسبت سالروز تأسیس شبکه تلویزیونی هیسپان‌تی‌وی او گفت: رسانه‌های وابسته به نظام سلطه و به کلمه جریان مهم، در خبر‌رسانی غلط زیاد گسترده عمل می‌کنند و تقریباً بین ۸۵ تا ۹۰ درصد رسانه‌های فعال در آمریکای لاتین را تحت سلطه خود دارند. بدیهی است که آنها با دکترین‌سازی موردنظر خود، ادراک در جهان را تحول داده و واقعیات را جعل و به اختصاصی نسبت به ملت‌های جدا گانه نفرت تشکیل می‌کنند.

شفافیت خبری، ویژگی بارز هیسپان‌تی‌وی

او همین طور گفت: انتشار کردن خبرهای این رسانه‌ها در تضاد با استقلال و چند قطبی‌گرایی است. به این علت باید به شکل روزمره مبارزه کرد تا پروژه‌های آلترناتیو که حقیقت را نمایش خواهند داد، پیش بروند. هیسپان‌تی‌وی یکی از شفاف‌ترین شبکه‌ها در عرصه بین‌المللی است که سراسر آمریکای لاتین را پوشش می‌دهد.

ادامه مطلب
Blockbuster بعدی صنعت خود نباشید

کارلوس سانتاماریا با اشاره به این که هیسپان‌تی‌وی یکی از با اهمیت ترین ابزارهای خبر‌رسانی در قاره آمریکاست، افزود: موضع شبکه نسبت به جهان، دید مردم را نسبت به جایی که باید به آن دقت بشود، متمرکز می‌کند و کارزار ضدخبری علیه رسانه‌های جریان مهم دائمی را جستوجو می‌کند.

او گفت: ایفا کردن نقش یک رسانه آلترناتیو در آمریکای لاتین کاملا الزامی است و هیسپان‌تی‌وی توانسته به خوبی به این ماموریت عمل کند چرا که کارزارهای جعل حقیقت در منطقه زیاد گسترده‌اند. آنها (رسانه‌های غربی) هیچ چارچوب اخلاقی برای جعل حقیقت ندارند و این نشان از ماهیت نفرت‌انگیز و شیطانی آنها دارد که هر روز در فعالیت خود به نمایش می‌گذارند.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: ماه کامل از رصدخانه

وی با اشاره به لزوم دقت زیاد تر این شبکه اسپانیایی‌زبان به ابزارهای ارتباطی گسترده‌تر برای ربط با مخاطبان او گفت: هیسپان‌تی‌وی باید به جستوجو دیگر سطوح ارتباطی باشد و از شبکه‌های اجتماعی و همه ظرفیت‌های ابراز نظر منفعت گیری کند تا ملت‌ها آگاه شوند. معتقدم نقش‌آفرینی هیسپان‌تی‌وی در آمریکای لاتین بارز  است.

منفعت‌مندی از افکار

این تحلیلگر در جواب به این سوال که چه راهکارهایی را برای ترقی کارکرد هیسپان‌تی‌وی نظر می‌دهید، او گفت:  پروسه‌ای که این شبکه در حال حاظر آن را جستوجو می‌کند زیاد مؤثر است اما اگر بخواهم پیشنهادی بدهم باید بگویم که برگزاری یک سمینار با وجود همه تحلیلگران با مقصد متعهد بودن به پروژه خبر‌رسانی درست ملزوم است. دوم، هیسپان‌تی‌وی باید به طور دقیق به محتوایی که تصمیم پخش آن را دارد، دقت کند تا تبلیغ معکوس درمورد آن صورت نگیرد. سوم، می‌توان برنامه‌هایی موضوعی در خصوص گروه‌های خاص همانند جوانان در آمریکای لاتین ساخت که به نوبه خود می‌تواند ملت‌ها را جذب کنند.

ادامه مطلب
مرخصی علی پروین از بیمارستان

او گفت: هیسپان‌تی‌وی روایت زیاد روشنی از تغیرات اراعه می‌دهد و اخباری انتشار می‌کند که مردم به شکل مستقیم با آن درگیرند. این چنین، کارکنانی زیاد کار آزموده دارد که در ربط ها و مصاحبه‌ها، سوال‌های زیاد جالبی نقل می‌کنند و این کار دلالت بر توانایی آنها دارد. از همه افراد این گروه برای فعالیت مهمی که برای عموم انجام خواهند داد، سپاس می‌کنم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها