خوش آمدید

خواص مصرف روزانه شیر و لبنیات - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خواص مصرف روزانه شیر و لبنیات – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، فرشته فزونی، با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت خبر‌رسانی تغذیه سالم، او گفت: شیر و لبنیات یکی از گروه‌های مهم هرم غذایی و با اهمیت ترین منبع فراهم کلسیم است.

به حرف های وی، با دقت به این که کلسیم شیر به راحتی جذب می‌بشود، به این علت شیر و فرآرده‌های لبنی از منبع های غنی کلسیم محسوب خواهد شد.

این کارشناس تغذیه افزود: مصرف گروه شیر و لبنیات می‌تواند تعداد بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای انسان نظیر بخشی از نیاز روزانه به فسفر، ویتامین‌های گروه «آ»، «ب»، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه الزامی و پروتیین‌های مورد نیاز بدن را فراهم کند.

فزونی با اصرار بر این که منبع های غذایی گیاهی نظیر بادام، پودر سنجد و تخم شربتی جانشین مناسبی برای گروه شیر و لبنیات در فراهم کلسیم نیستند، خاطرنشان کرد: این منبع های گیاهی در کنار شیر و لبنیات می‌توانند به افزایش دریافت کلسیم پشتیبانی کنند.

ادامه مطلب
معاون سیما و احکام جدید/ تکلیف دبیر و اعضای جشنواره جام جم هم روشن شد شد

وی با اشاره به یک باور نادرست در جامعه او گفت: تعداد بسیاری از هموطنان فکر می‌کنند شیر خام به علت آن که هیچ فرآیندی روی آن انجام نمی‌بشود، یک محصول کاملاً طبیعی است و برای مصرف مناسب‌تر است در حالی که این یک فکر نادرست است.

رئیس گروه تغذیه و دارویی، با اصرار بر منفعت گیری از شیرهای پاستوریزه و استریلیزه کم چرب او گفت: شیرهای پاستوریزه قیمت غذایی بهتری نسبت به شیرهای فله‌ای خام و لبنیات سنتی دارند.

ادامه مطلب
 تغییر در شرایط سطوح کاربری نوبیتکس؛ امکان واریز 25 میلیون تومان در سطح یک

به حرف های فزونی، لبنیات و شیر فله دارای آلودگی میکروبی بالایی بوده و گمان ابتلاء به بیماری تب مالت را افزایش خواهند داد.

وی با اشاره به فرایند جوشاندن شیرهای فله در منزل او گفت: حرارت زیاد، طویل زمان و مستقیم زمان جوشاندن شیرهای فله علتصدمه به پروتئین و ویتامین‌های محلول در آب حاضر در شیر شده و قیمت غذایی آن را به شدت افت می‌دهد. در حالی که در فرآیند پاستوریزاسیون تا حد بسیاری قیمت غذایی شیر نگه داری می‌بشود.

این کارشناس تغذیه معاونت بهداشت اصرار کرد: بهترین کار جانشین کردن لبنیات پاستوریزه به جای لبنیات سنتی است.

فزونی با اشاره به شایعه ها نادرست در خصوص شیرهای استریل یا فرادما او گفت: شیرهای پاکتی زمان‌دار بدون نگهدارنده می باشند و فرآیند تهیه و بسته‌بندی این نوع لبنیات جهت ماندگاری بالای آنها می‌بشود.

ادامه مطلب
وزیر ورزش شخصا پیگیر وضعیت پورعلی گنجی شد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی، منفعت گیری از محصولات لبنی غنی شده با ویتامین D را به علت پشتیبانی به جذب بهتر کلسیم انتخاب مناسب‌تری گفت.

فزونی با اصرار بر اهمیت مصرف شیر در کودکان و نوجوانان، شیر را ماده‌ای مغذی، سالم و مقوی برای کودکان در سنین رشد گفت که دریافت ناکافی آن (شیر و لبنیات) علتتأخیر در رشد استخوانی و کوتاهی قد کودکان و نوجوانان می‌بشود.

وی با اشاره به توزیع شیر در مدارس ابتدایی، خاطرنشان کرد: این عمل در راستای فرهنگ‌سازی و تشویق دانش آموزان به مصرف شیر، تشکیل عادات غذایی سالم و فراهم بخشی از نیازهای غذایی دانش آموزان انجام شده است.

به حرف های فزونی، هر واحد از گروه شیر و لبنیات معادل یک لیوان شیر کم چرب یا یک پیاله ماست یا دو لیوان دوغ کم نمک است. باید دقت داشت که کره و خامه در هرم غذایی جزو گروه لبنیات نیستند.

ادامه مطلب
سعید آقاخانی چطور «نون خ5» را محبوب نگه می دارد؟_تاشکن

رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اصرار کرد: حذف لبنیات در رژیم غذایی افراد مبتلا به برخی بیماری‌ها همانند سنگ کلیه پیشنهاد نمی‌بشود و این بیماران باید برای مصرف و تنظیم مقدار لبنیات روزانه با پزشک خود مشاوره کنند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها