خوش آمدید

کشورهای اتحادیه اروپا جزئیات فنی قانون هوش مصنوعی را تأیید کردند

کشورهای اتحادیه اروپا جزئیات فنی قانون هوش مصنوعی را قبول کردند


بعد از توافق اولیه کشورهای اتحادیه اروپا برای اجرایی‌کردن قانون هوش مصنوعی (AI Act)، این کشورها بر سر جزئیات فنی این قانون نیز به توافق رسیدند. اکنون قبل از ملزوم‌الاجرا شدن این قوانین، به امضای قانون‌گذاران اتحادیه اروپا نیاز است.

بر پایه گزارش رویترز، اروپا روز جمعه یک قدم به تصویب قوانین حاکم بر منفعت گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی همانند ChatGPT نزدیک‌تر شد. کمیسیون اروپا سه سال پیش قوانینی با مقصد تعیین استاندارد جهانی برای فناوری مورد منفعت گیری در قسمت وسیعی از صنایع همانند بانکداری، خرده‌فروشی، خودروسازی و خطوط هوایی را نقل کرد. اما بعد از اراعه ChatGPT و دیگر مدل‌های قوی هوش مصنوعی، در این قوانین مفادی برای منفعت گیری از هوش مصنوعی در اهداف نظامی، جنایی و امنیتی نیز اضافه شد. جزئیاتی نیز از این قوانین در آذرماه انتشار گردید.

ادامه مطلب
نگاهی به روال وجود خودرو45 در پنجمین نمایشگاه ماشین تهران

«تیری برتون»، رئیس صنعت اتحادیه اروپا او گفت قانون هوش مصنوعی یک نوشته تاریخی است و برای اولین‌بار در جهان نقل می‌بشود. وی در بیانیه‌ای او گفت که اکنون کشورهای اروپایی توافق سیاسی به‌دست آمده در آذرماه را قبول کردند.

قوانین هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا

کشورهای اتحادیه اروپا جزئیات فنی قانون هوش مصنوعی را قبول کردند ۱۴

از بین کشورهای اتحادیه اروپا، فرانسه درمورد کنترل مدل‌های به کلمه بنیادی همانند ChatGPT تردید داشت. این سرزمین با هرگونه ضمانت الزام‌آور برای اراعه‌دهندگان این چنین مدل‌هایی مخالفت کرد و درمورد الزامات شفافیت و اسرار تجاری نیز ملاحظاتی داشت، اما در نشست تازه سفرای اتحادیه اروپا، متن این قانون به اتفاق آرا تصویب شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ویدیومپینگ برج آزادی در شب میلاد امام زمان(عج)

بعد از توافق تازه، پارلمان اروپا به گمان زیاد در جلسه‌ای عمومی در ماه مارس یا آوریل (فروردین ۱۴۰۳) این قانون را در کمیته‌های بازار داخلی و آزادی‌های مدنی نیز قبول خواهد کرد. بعد از آن، انتظار می‌رود این قانون در اواخر سال ۲۰۲۴ در یک دوره اجرایی ۳۶ ماهه ملزوم‌الاجرا بشود. الزامات مدل‌های هوش مصنوعی بعد از یک سال اعمال خواهد شد.

این قانون سیستم‌های هوش مصنوعی را با دقت به خطر احتمالی که برای جامعه تشکیل می‌کنند به چهار دسته مهم، از پرریسک تا کم‌خطر تقسیم خواهد کرد. قوانین تازه، بسته به این دسته‌بندی اعمال خواهند شد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها