خوش آمدید

چالش‌های فیلمبرداری «خانه ما» با یک پیشنهاد

چالش های فیلمبرداری «خانه ما» با یک نظر


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، مرتضی ملوان، فیلمبردار مسابقه تلویزیونی «خانه ما» درمورد همکاری خود با این پروژه او گفت: وجود من در این مستند مسابقه با وجود گذشت دوازده فصل برای اولین بار می بود که رقم خورد و این اتفاق برایم توانایی دلنشین و متغیری است. برای آنکه بتوانیم با خانواده‌های بوشهری هماهنگ باشیم از چند روز قبل به این شهر سفر کردیم تا بتوانیم همراهی خوبی با خانواده‌ها داشته باشیم.

او با گفتن آنکه از ابتدا، قصه مهم توسط گروه کارگردانی و دستیاران کارگردان پیش می‌رود او گفت: از آنجایی که خانواده‌ها در این مستند مسابقه تا کنون توانایی وجود در روبه رو دوربین را نداشته‌اند برای آشنایی با دوربین ابتدا، قصه مهم توسط گروه کارگردانی و دستیاران کارگردان گفتن شد و سپس برای افت استرس خانواده‌ها برای وجود روبه رو دوربین ، چند روز قبل از اغاز فیلمبرداری آشنایی با گروه فیلمبرداری انجام می‎شد. این کار پشتیبانی می‌کرد تا خانواده‌ها دوربین را نیز به گفتن عضوی از خانواده بپذیرند تا مقصد مسابقه «خانه ما» به درستی پیش برود.

ادامه مطلب
امواج گرانشی برای اولین‌بار شناسایی شدند

ملوان درمورد قسمت نورپردازی نیز افزود: برای آنکه در قسمت نورپردازی فضا به طوری پیش برود که خانواده‌ها هم چنان همان حس و حال خانه را داشته باشند ، با همان شکل و شمایل خانگی پیش رفتیم و از تجهیزات آنچنانی و منفعت گیری از نورپردازی بر روی سقف و دیوار منفعت گیری نکردیم. در نتیجه برای نورپردازی نیز از همان نورهای خانگی منفعت گیری شد تا حس آشنای خانه از بین نرود.

به باور مدیر فیلمبرداری مسابقه «خانه ما» ساخت این چنین برنامه‌هایی همچون هندوانه دربسته است و این که قرار است چه اتفاقاتی در پیش رو باشد اشکار نیست . او در این عرصه او گفت: در مستند مسابقه نمی‌دانید در آینده قرار است چه اتفاقی رخ دهد و چه ماجرایی پیش رو است. از این رو باید با دقت بیشتری پیش رفت تا نکات درست و مورد نیاز را به دست آورد.

ادامه مطلب
متا درحال آزمایش قابلیت انتشار کردن محتوا از اینستاگرام به تردز است_تاشکن
آخرین مطالب

ملوان با انتقاد از زمان نامناسب پخش مسابقه «خانه ما» فرمود: زمان پخش این مستند مسابقه در کنداکتور تلویزیون چندان خوب نیست. پخش جمعه‌ها ساعت ۱۳ از شبکه سه سیما زمان اصلا خوبی نیست. برای ساخت این مستند مسابقه زحمت تعداد بسیاری چه زمان پیش تشکیل و چه زمان تشکیل کشیده شده است. برای مسابقه‌ای که محوریت آن خانواده‌ها می باشند اصلا زمان مناسبی نیست. طبق معمول در این زمان خانواده‌ها یا دور هم نیستند یا در حال استراحت یا کارهای عقب افتاده‌شان می باشند و کم‌تر پیش می‌آید در این زمان دور هم باشند و برای تماشای تلویزیون زمان بگذارند.

ادامه مطلب
اولین نوشابه کوکاکولا با طعم ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی + ویدیو

او با اشاره به این که در این مسابقه تلویزیونی علاوه بر نشان دادن چگونگی همراهی کردن اعضای خانواده برای مدیریت اقتصادی کاری کرده است تا اعضای خانواده با هم صمیمی‌تر شوند افزود: من در خانواده‌های بوشهری به عینه دیدم که خانواده‌ها با هم دیگر صمیمی‌تر شده‌اند. اعضای خانواده‌ها دچار ماجراهایی خواهد شد که ملزوم است با هم همفکری و همکاری داشته باشند تا بتوانند به آن نتیجه دلخواهی که می‌خواهند دست اشکار کنند.

مدیر فیلمبردای مستند مسابقه «خانه ما» در ادامه گفت: احتمالا نتوان چالش‌های اقتصادی و مبلغ در نظر گرفته شده برای مدیریت اقتصادی در این برنامه را به کل جامعه بسط داد؛ اما نشان داد که می‌بشود خانواده‌ها با در کنار همدیگر قرار گرفتن به راهکارهای مناسب و قابل قبولی دست اشکار کنند.

مرتضی ملوان این چنین اظهار داشت: گروه کارگردانی، ایده‌پردازها و نویسنده‌ها اگر بتوانند به ایده‌ها و راهکارهایی برسند که خانواده‌ها از طریق آن به یک کسب و کار درست و حسابی و دائم دست اشکار کنند و تنها به رقابت و برنده شدن در یک مسابقه ختم نشود می‌تواند تاثیرات زیاد بیشتری بر روی مخاطبان خود بگذارد. چون یاد گرفتن راه حلهایی که دائمی باشد از طریق یک برنامه تلویزیونی زیاد خوب و اتفاقی ملزوم است.

ادامه مطلب
ایران امسال می‌خواهد اتفاق بزرگی را در آسیا رقم بزند

او در آخر او گفت: من فکر می‌کنم چون مستند مسابقه «خانه ما» در خانه‌ها رخنه کرده و داخل خانواده‌ها شده است دسترسی و امکان خوبی دارد تا بتواند در عرصه‌های گوناگون به خانواده‌ها پشتیبانی کند و برای تشکیل همفکری و ایده‌های تازه و کاربردی به پشتیبانی‌شان بیاید. به این علت بهتر است از این ظرفیت زیاد تر منفعت گیری بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فصل دوازدهم مسابقه «خانه ما» به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی امین کفاش‌زاده و حامد وقاری در شهر بوشهر تشکیل شده و ساعت ۱۳ جمعه هر هفته از شبکه سه پخش می بشود. این مسابقه محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در استودیوی نوبین تهیه شده و به مرحله تشکیل رسیده است.

ادامه مطلب
اکنون با هوش مصنوعی مولد مایکروسافت دیزاینر تصاویر افقی و عمودی بسازید_تاشکن

گفتنی است، سپس از آخر فیلمبرداری فصل سیزدهم مسابقه «خانه ما»، فراخوان نام‌نویسی در فصل چهاردهم این رئالیتی‌شو برای مردم خونگرم بلوچ انتشار شد. شهرهای زاهدان و چابهار میزبان فصل تازه مسابقه «خانه ما» در فصل چهاردهم خواهند می بود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مستند مسابقه تا ۱۲ بهمن زمان دارند تا فرم فراخوان را تکمیل کنند.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها