خوش آمدید

دایمنسیتی 9400

دایمنسیتی ۹۴۰۰ با هسته‌های X5 و X4 غوغا به‌پا خواهد کرد!


تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ نوامبر۲۰۲۳ با پیکربندی متفاوت و شگفت معارفه شد. این چیپ هسته کوچک ندارد و به‌جای آن‌ها از چهار هسته Cortex-X4 منفعت می‌برد. اکنون حرف های می‌بشود نسل بعدی آن، دایمنسیتی ۹۴۰۰ هم همین رویکرد را در پیش می‌گیرد، بااین‌حال هم چنان به منفعت گیری از هسته‌های Cortex-X4 ادامه می‌دهد.

دایمنسیتی ۹۳۰۰ یکی از متفاوت‌‌ترین تراشه‌های پرچمدار در سال‌های تازه محسوب می‌بشود که فقط هسته‌های بزرگ و متوسط دارد. درحالی‌که رسانه‌ها نظرات متغیری درمورد این چیپ دارند، مدیرعامل مدیاتک از پیروزی آن خبر داده و حرف های که نقش هوش مصنوعی در تلفنهای هوشمند درحال افزایش است.

مدیرعامل مدیاتک این چنین به نسل بعدی چیپ پرچمدار این شرکت اشاره کرده است؛ تراشه‌ای که با نام دایمنسیتی ۹۴۰۰ از راه می‌رسد. این چیپ پرچمدار در فصل چهارم ۲۰۲۴ معارفه می‌بشود و با فرایند ۳ نانومتری N3E شرکت TSMC ساخته خواهد شد. دایمنسیتی ۹۳۰۰ با فرایند ۴ نانومتری N4P تشکیل شده است.

ادامه مطلب
مشخصات احتمالی تراشه دایمنسیتی 9300 مدیاتک فاش شد

پیکربندی احتمالی دایمنسیتی ۹۴۰۰

مطابق شایعه‌ای تازه، دایمنسیتی ۹۴۰۰ به یک هسته Cortex-X5 به همراه سه هسته Cortex-X4 تجهیزمی‌بشود. درنهایت با چهار هسته Cortex-A720 هم مواجه خواهیم شد. اکنون فرکانس این هسته‌ها اشکار نشده است.

همان گونه که گفتیم، این چیپ با فرایند N3E ساخته می‌بشود که مسلماً کارکرد بهتری نسبت به N4P دارد، بااین‌حال تا این مدت مقدار پیشرفت آن اشکار نیست و انتظار می‌رود تراشه‌های مورد منفعت گیری در سری آیفون ۱۶ هم با همین نود ساخته شوند.

ادامه مطلب
دانشور مرد شماره یک شطرنج ایران را ناکامی داد_تاشکن

منفعت گیری از هسته‌های قوی و بزرگ به‌معنی افزایش تشکیل حرارت و مصرف انرژی بالا خواهد می بود، به این علت باید چشم به راه ماند و دید مدیاتک می‌تواند با لیتوگرافی ۳ نانومتری این موارد را در دایمنسیتی ۹۴۰۰ مدیریت کند یا خیر. درنهایت انتظار می‌رود کارکرد واحد پردازش عصبی (NPU)‌ این تراشه هم نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته باشد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها