خوش آمدید

ادعای عدم افزایش تعداد پزشکان کشور دروغ است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ادعای عدم افزایش تعداد پزشکان سرزمین افترا است – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رئیس‌زاده، در مراسم «دستاوردهای ۴۵ ساله نظام سلامت»، او گفت: ۱۶۰ هزار و ۹۱۲ پزشک در سرزمین وجود دارند. اکنون نزدیک به ۶۰ هزار پزشک در مقاطع دکتری عمومی و دستیاری پزشکی مشغول به تحصیل می باشند. اگر این افراد را به تعداد پزشکان سرزمین بیافزاییم تعداد پزشکان حاضر در سرزمین نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است.

وی درمورد جامعه آماری پزشکان سرزمین، افزود: ۹۸ هزار پزشک عمومی در سرزمین وجود دارند و تعداد پزشکان متخصص نیز نزدیک به ۶۱ هزار نفر است.

رئیس زاده با اشاره به این که آمار و رقم های مربوط به تعداد پزشکان در سال ۶۲ در دسترس است، او گفت: بازدید مقابله‌ای تعداد پزشکان در سال‌های ۶۲ و ۱۴۰۲ بیانگر این است، تعداد پزشکان سرزمین در سال ۶۲ نزدیک به ۱۳ هزار نفر می بود که این تعداد اکنون نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر است. بر پایه آمار و رقم های، تعداد پزشکان سرزمین نزدیک به ۱۳ برابر شده است.

ادامه مطلب
کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴، نیمار را از دست داد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، درمورد تعداد زنان پزشک، افزود: سال ۶۲ نزدیک به ۲۰۰۰ پزشک زن در سرزمین مشغول به فعالیت بودند اما اکنون تعداد آنها به ۷۱ هزار نفر رسیده است. آمار و رقم های بیانگر این است، تعداد زنان پزشک سرزمین ۳۵ برابر شده است. ما بر پایه قیمت‌ها و فرهنگ سرزمین خود به زنان پزشک نیاز داریم.

رئیس‌زاده در ادامه گفت: تعداد پزشکان مرد در سال ۶۲ نزدیک به ۱۱ هزار نفر می بود که این تعداد به ۸۵ هزار نفر رسیده است. این چنین تعداد پزشکان عمومی از ۸۰۰۰ نفر در سال ۶۲ به ۹۶ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اوقات شرعی مشهد در 21 فروردین ماه 1403_تاشکن

وی درمورد تعداد پزشکان متخصص او گفت: تعداد زنان متخصص در سال ۶۲، ۷۱۷ نفر می بود که این تعداد اکنون نزدیک به ۲۱ هزار نفر است؛ به عبارتی می‌توان او گفت که تعداد زنان متخصص در دوران انقلاب اسلامی ۳۰ برابر شده است. این چنین تعداد پزشکان متخصص آقا نزدیک به ۴۰۰۰ نفر می بود که اکنون تعداد آنان ۲۸ هزار نفر است به این علت تعداد پزشکان متخصص آقا نزدیک به ۷۰ برابر شده است.

رئیس‌زاده در ادامه گفت: سال ۶۲ تعداد فوق متخصصانی که در سرزمین وجود داشتند ۷۴ نفر می بود اما اکنون نزدیک به ۵۰۰۰ فوق‌تخصص پزشکی در سرزمین وجود دارند. به طور قاطق پرورش یک پزشک فوق متخصص کار زیاد بزرگی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران اضافه کرد: سال ۶۲ تعداد پزشکان زنی که فوق تخصص داشتند سه نفر می بود اما اکنون تعداد آنان نزدیک به ۱۶۰۰ نفر است این چنین تعداد دستیاران تخصصی (فلوشیپ) ۱۴۰۷ نفر است.

ادامه مطلب
حمایتامدادگران عاشورا از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان - تاشکن

وی درمورد حالت رشته جراحی مغز و اعصاب او گفت: سال ۶۲ تعداد پزشکان جراح مغز و اعصاب معادل ۱.۴ در یک میلیون نفر می بود. استاندارد جهانی درمورد تعداد جراحان مورد نیاز در یک میلیون نفر معادل ۶ است. تعداد جراحان در یک میلیون نفر در کشورهای آمریکا و ترکیه به ترتیب ۱۰ و ۱۳ است. اکنون، تعداد جراحان مغز و اعصاب ایرانی در یک میلیون نفر معادل ۱۳ است.

رئیس‌زاده با گفتن این که دستاوردهای حوزه سلامت مصداق جهاد تبیین است که در کانون دقت رهبری قرار دارد، افزود: در قبل نزدیک به ۱۱ هزار بیمار به خارج از سرزمین اعزام می‌کردیم که سرانه درمان هر کدام نزدیک به ۱۰ هزار دلار می بود. این چنین ۵۰۰۰ پزشک خارجی در سرزمین مشغول طبابت بودند که هر کدام ۱۰۰۰ دلار حق‌الزحمه دریافت می‌کردند.

ادامه مطلب
تضمین سلامت قلب با این غذاها + اینفوگرافی | اختصاصی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران اضافه کرد: ما در عرصه سلامت به خودکفایی رسیده‌ایم که ماحصل این خودکفایی صرفه‌جویی ۲۰ هزار میلیارد تومانی در سال است. مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان را با دقت به تعداد جمعیت و پزشکان سال ۶۲ محاسبه کردم که با رشد جمعیت به طور قاطق مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با گفتن این که «فدراسیون جهانی آموزش پزشکی» کیفیت آموزش پزشکی عمومی ایران را قبول کرده است، خاطرنشان کرد: سال ۸۳ هنگامی که وزیر بهداشت مسئولیت معاونت آموزشی وزارت بهداشت را برعهده داشت، استانداردهای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را در سرزمین اجرا کرد. بر پایه اظهارات رئیس فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، آموزش پزشکی ایران می‌تواند یک الگو در سطح جهان باشد.

ادامه مطلب
جزئیات برگزاری جشنواره تولیدات پویانمایی با دعوت از خاله شادونه، ببعی و جناب خان

رئیس‌زاده با گفتن این که تحلیل جایگاه جاری از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: ما باید جایگاه جاری خود را تحلیل کنیم و بدانیم که چرا در این چنین جایگاهی قرار داریم.

وی درمورد تعداد پزشکان به جمعیت در سرزمین، او گفت: برخی بر این باورند که تعداد پزشکان سرزمین ۱۱.۸ در ۱۰ هزار نفر است اما آمار و رقم های مشخص می کند که این عدد معادل ۱۵ در ۱۰ هزار نفر است. این چنین برخی به افترا ادعا می‌کنند که تعداد پزشکان سرزمین طی ۳۵ سال قبل افزایش نیافته است، اما این چنین موضوعی صحت ندارد. این چنین نوشته کیفیت و کمیت برای ما در آموزش پزشکی اهمیت دارد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها