خوش آمدید

تبعات اقتصادی دو بیماری خاموش/ هزینه‌های کمرشکن دیابت و فشارخون - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ربط مصرف لبنیات و افت خطر فشارخون بالا – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل‌زاده افزود: فشارخون بالا یک عامل خطر مهم برای انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی است و هم چنان یک نگرانی قابل دقت برای سلامت جهانی محسوب می‌بشود.

به حرف های وی، سازمان جهانی بهداشت فشارخون بالا را به گفتن بزرگ‌ترین علت مرگ قابل پیشگیری طبقه بندی کرده است که عمدتاً به علت عوامل محیطی از جمله رژیم غذایی و دیگر جنبه‌های سبک زندگی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: نتایج یک مطالعه نشان داد، به ازای هر ۲۰۰ گرم در روز زیاد تر از کل مصرف لبنیات که عمدتاً به گفتن لبنیات کم چرب مصرف بشود، ۱۶ درصد خطر افزایش فشارخون و ۳ درصد خطر ابتلاء به فشارخون بالا کمتر است.

به حرف های وی، محصولات لبنی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین با کیفیت بالا، کلسیم، منیزیم و فسفر می باشند که امکان پذیر به افت فشارخون و افت خطر ابتلاء به پرفشاری خون پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
سریال ماه رمضانی تلویزیون در نیمه راه/ بازیگران تازه به «مهیارعیار» اضافه شدند

اسماعیل زاده با گفتن این که اثرات افت فشارخون محصولات لبنی کم چرب امکان پذیر به الکترولیت‌هایی همانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم نسبت داده بشود، او گفت: این مواد مغذی بر مقاومت عروقی تأثیر می‌گذارند و اتساع عروق را تحکیم و احتباس کلیوی سدیم را افت خواهند داد. این چنین نشان خواهند داد که آنزیم‌های گوارشی تبدیل آزادسازی پپتیدهای فعال زیستی از پروتئین لبنی خواهد شد که کارکرد اندوتلیال را تعدیل می‌کند و تبدیل اتساع عروق می‌بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
می خواهیم آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان را تحول دهیم - تاشکن

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف لبنیات یکی از منبع های غذایی مصرفی روزانه افراد مبتلا به پرفشاری خون است چرا که به کنترل سختی خون پشتیبانی می‌کند و برای افراد سالم نیز مصرف این گروه غذایی تأثیر خوبی در افت خطر ابتلاء به پرفشاری خون دارد.

وی در آخر یکی از راهکارهای افت سختی خون را مصرف روزانه لبنیات یعنی شیر، ماست، پنیر و دوغ گفت.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها