خوش آمدید

بررسی گلکسی S24 Ultra

بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل


تب‌وتاب هوش مصنوعی به تلفنهای هوشمند هم رسیده و اکنون سامسونگ اولین پرچمداران تجهیزبه هوش مصنوعی اختصاصی خود را اراعه کرده است. تازه ترین پادشاه تلفنهای هوشمند سامسونگ، گلکسی S24 اولترا آمده که بر دنیای موبایل هم حکومت کند. پرچمدار تازه‌‌داخل کره‌‌ای‌ها با مجموعه ویژگی‌‌های هوش مصنوعی Galaxy AI، فریم تیتانیومی با لبه‌های تخت بدنه، نمایشگر روشن‌تر و شفاف‌‌‌تر، تراشه پرقدرت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و یکی از بهترین مجموعه دوربین‌های موبایل به میدان آمده است. در بازدید گلکسی S24 Ultra به دیجیاتو بپیوندید تا دنیای قابلیت‌های پرچمدار تازه‌نفس کره‌ای‌ها را کندوکاو کنیم.

تا مدتی قبل گوگل پیکسل ۸ پرو (بازدید دیجیاتو) در منفعت‌مندی از هوش مصنوعی اختصاصی یکه‌تاز می بود؛ اما اکنون این ویژگی با از راه رسیدن گلکسی اس ۲۴ اولترا در حال فراگیر شدن است. ستاره تازه کهکشان گوشی‌‌های کره‌ای‌ها، با تغییرات به‌ظاهر اندک اما حائز اهمیت داخل رقابت با همتایان خود شده است. این همه ماجرا نیست؛ چون سری گلکسی S24 نزدیک به نزدیک به دو هفته قبل از وعده سامسونگ داخل بازار ایران شد و به‌‌همین‌ترتیب، این گوشی چند روز سریعتر به دفتر دیجیاتو رسیده است.

ویژگی‌های دلنشین هوش مصنوعی گلکسی S24 Ultra جهت خواهد شد تا با پرچمداری کاربردی‌‌تر روبه رو باشیم. از طرفی ترکیب بدنه مقاوم‌تر با لبه‌های تخت در پشت و رو، قدرتمندترین سخت‌افزار تاریخ تلفنهای سامسونگ و بهبودهای قابل‌دقت در قسمت‌های گوناگون این دستگاه را به یکی از دلنشین‌‌ترین تلفنهای هوشمند در سال جاری بدل می‌کند. زمان آن است که در جزئیات دقیق شویم.

بازدید ویدیویی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

تماشای ویدیو از یوتوب

https://www.youtube.com/watch?v=42Vq4dIkZPk

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

نام گوشی گلکسی S24 Ultra
نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و تنظیم هوشمند نرخ رفرش ۱ تا ۱۲۰ هرتزی
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳
حافظه رم ۱۲ گیگابایت LPDDR5X
حافظه داخلی ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت از نوع UFS 4.0
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته اختصاصی One UI 6.1
دوربین مهم چهارگانه شامل عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌‌‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر بدون کم شدن کیفیت و پریسکوپ تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابر بدون کم شدن کیفیت
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۴۵ وات / بی‌سیم ۱۵ وات / بی‌سیم معکوس ۴.۵ وات
وزن ۲۳۲ گرم
بدنه قاب پشتی شیشه‌‌‌ای و فریم تیتانیومی / شیشه محافظ گوریلا گلس آرمور برای نمایشگر / استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متر به‌زمان نیم ساعت
قابلیت‌‌های جانبی تجهیزبه اسپیکر استریو، حسگر تاثییر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، قلم S-Pen، مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI و حمایتاز شبکه ۵G
قیمت در زمان نگارش نوشته: مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نزدیک به ۷۰ میلیون تومان

گلکسی اس ۲۴ اولترا توسط مجموعه دارسو برای بازدید در اختیار دیجیاتو قرار داده شد. دارسو مجموعه معتبر فروش اینترنتی و فیزیکی انواع گوشی هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و اکسسوری است. برای آشنایی زیاد تر با این فروشگاه و یقیناً خرید از آن، می‌توانید به سایت دارسو سر بزنید.

هویت تکامل‌یافته سامسونگ در کالبدی پردوام

بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۷۴

طراحی و زبان طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا تفاوت چندان چشمگیری نسبت به نسل قبل ندارد. با اهمیت ترین تحول این گوشی در قسمت طراحی، به تخت شدن لبه‌های بدنه مربوط می‌‌بشود. سامسونگ چند سالیست که سراغ ادامه سبک طراحی ثابت در تلفنهای هوشمند خود رفته و زیاد تر تمرکز خود را به بهبود المان‌های ظاهری و ارگونومیک معطوف کرده است. زیاد تر از همه محصولات سامسونگ، این سخن بگویید‌ها در رابطه با گلکسی S24 Ultra صدق می‌کنند. این دستگاه در رنگ‌‌های مشکی، خاکستری، یاسی، زرد، آبی، نارنجی و سبز به‌دست خریداران می‌رسد تا تنوع رنگ‌‌‌بندی این گوشی از قبل هم زیاد تر باشد. در این بازدید، رنگ خاکستری گلکسی اس ۲۴ اولترا در اختیار دیجیاتو قرار گرفته است.

ادامه مطلب
توضیحات وزیر بهداشت از علل افتشیر خشک در سرزمین - تاشکن

اگر بخواهیم به طراحی ستاره تازه کهکشانی‌ها نگاهی کلی بیندازیم، دوربین مهم چهارگانه، ماژول فوکوس لیزری و فلش LED همراه با لوگوی سامسونگ را پنل پشتی آن می‌‌بینیم؛ همانی که اولتراهای سری گلکسی S22 و S23 هم می بود. روی فریم دستگاه خبری جز تحول شکل خروجی بلندگو نیست. قلم S-Pen هم در جایگاه مخصوص خود، یعنی کنار قسمت پایینی فریم جا خوش کرده است. پنل جلویی نمایشگر ۶.۸ اینچی تخت با حاشیه‌های نازک را شامل می‌بشود که بازدید کیفیت و تغییرات آن‌را به قسمت بعدی بازدید موکول می‌‌کنیم.

نسل تازه پرچمدار کره‌ای‌ها با طراحی همانند به نسل‌های قبل‌اش روانه بازار شده، اما دیگر خبری از لبه‌های خمیده، نه در نمای جلو و نه در نمای پشتی گوشی نیست. سامسونگ همان هویت بصری اصیل در طراحی Galaxy S24 Ultra را به‌‌‌کار برده تا از همان لحظه اول در دست گرفتن آن فهمید این کار دلنشین شوید. گلکسی S6 Edge با لبه‌های خمیده نمایشگر و پنل پشتی از زبان طراحی زیاد نوآورانه‌ای در زمان خود منفعت‌مند می بود. این روزها اما سامسونگ نظر فرد دیگر دارد و همین علتشده تا دیگر این چنین المانی در گوشی‌‌های هوشمند این برند دیده نشود؛ حال نتیجه این عمل چه بوده است؟

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۷۵

تخت شدن لبه‌های بدنه گلکسی S24 Ultra آن‌را به دستگاهی ارگونومیک‌‌‌تر تبدیل کرده و نبوده است خمیدگی اطراف نمایشگر تبدیل حذف خطاهای لمسی در این گوشی می‌‌بشود. بهتر نشستن دستگاه در دستان کاربر یکی دیگر از نتایج این تحول در نسل تازه پرچمدار اولترای سامسونگ به‌شمار می‌رود. تماشای ویدیو، بازی کردن و هرکار فرد دیگر روی این نمایشگر تخت اکنون لذت‌قسمت‌تر است.

انگارً تازه در اغاز عصر تلفنهای تیتانیومی هستیم. اپل با به‌کارگیری فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵ پرو مکس (بازدید دیجیاتو)، آن‌را به اولین نسل آیفون با این ویژگی بدل کرده می بود. تنها چند ماه بعد از این اتفاق، سامسونگ هم گلکسی اس ۲۴ اولترا را به این مشخصه تجهیزکرد تا به رقابت مستقیم با رقیب کوپرتینویی خود بپردازد. به‌کارگیری فلز تیتانیوم برای ساخت فریم تلفنهای هوشمند ایده جذابی است؛ چراکه تبدیل افزایش مقاومت دستگاه در برابر خمیدگی، خط‌‌و‌خش و ضربه می‌‌‌بشود؛ یقیناً از آن‌جا که کاربران این تلفنهای گران‌قیمت از قاب محافظ مخصوص منفعت گیری می‌کنند، احتمالا تأثیر وجود فریم تیتانیومی چندان ملموس نباشد.

1706755012 56 بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل.webp
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۷۶

مطابق آن‌‌چه که از پرچمداران سامسونگ انتظار می‌رود، گلکسی S24 Ultra از کیفیت ساخت زیاد بالایی برخوردار است. سال‌‌ها است که اعطای گواهی IP68 به گل سرسبد کره‌ای‌‌ها، تبدیل دوام آن در برابر نفوذ گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متری به‌‌زمان نیم ساعت می‌‌بشود؛ اما آن‌‌چه که گلکسی اس ۲۴ اولترا را نزدیک می‌کند، شیشه محافظ نمایشگر آن به‌‌شمار می‌رود. سامسونگ از شیشه کورنینگ گوریلا گلس آرمور برای محافظت از نمایشگر دستگاه منفعت گیری کرده است. بر پایه حرف های‌های کورنینگ، گوریلا گلس آرمور مقاوم‌ترین محصول این شرکت محسوب می‌بشود و تا ۴ برابر کارکرد بهتری را در برابر تشکیل خط‌و‌‌‌خش به‌‌نمایش می‌‌‌‌گذارد. افتخار گلکسی اس ۲۴ اولترا در تست سقوط نیز مهر تأییدی بر این نوشته است. علاوه‌براین انعکاس ناشی از تابش نور در این نسل از گوریلا گلس تا ۷۵ درصد افت یافته تا محتوای مورد نمایش را ساده‌تر تماشا کنید.

به‌لطف مات بودن شیشه پنل پشتی و فریم  گلکسی اس ۲۴ اولترا، رد تاثییر انگشت یا لک چربی زیاد کم باقی می‌ماند و نیازی نیست دائماً دلواپس تمیز کردن گوشی خود باشید. برای قفل‌‌گشایی گلکسی S24 Ultra دو روش مرسوم بیومتریک، یعنی شناسایی تاثییر انگشت با حسگر اولتراسونیک و تشخیص چهره در دسترس می باشند.

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۷۷

پرچمدار تازه سامسونگ به‌رسم سال‌های قبل از بلندگوی استریو با دو خروجی مجزا برخوردار است. یکی از خروجی‌ها روی تکه پایین فریم مستقر شده و فرد دیگر نیز علاوه‌‌‌بر بلندگوی مکالمه، به‌گفتن خروجی ثانویه بلندگوی گلکسی S24 Ultra عمل می‌کند. تنظیم و کالیبریشن صدای مجموعه بلندگوی گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌مسئولیت زیرمجموعه این شرکت یعنی AKG گذاشته شده است. پخش موسیقی با این بلندگوها لذت‌قسمت است؛ چون تفکیک صدا، رسایی، کیفیت و گستردگی فرکانس‌های صوتی در تراز بهترین‌های دنیای موبایل قلمداد می‌‌بشود

ادامه مطلب
مراسم رونمایی از سری گلکسی S24 سامسونگ + ویدیو

آشکار‌ترین و پرنورترین نمایشگر پرچمداران سامسونگ

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۷۸

قسمت نمایشگر از دلنشین‌‌ترین تکه‌‌های گلکسی‌‌های پرچمدار است. گلکسی اس ۲۴ اولترا از پنل نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD منفعت می‌برد؛ یعنی همانی که در نسل قبلی هم دیده بودیم، بااین‌تفاوت که اندازه نمایشگر ۰.۱ اینچ بزرگ‌تر شده و بیشینه روشنایی نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته تا به ۲۶۰۰ نیت برسد. نمونه به‌کار رفته در پرچمدار تازه سامسونگ، پرنورترین و بهترین نمایشگر به‌کار رفته در تلفنهای این برند محسوب خواهد شد، اما نه فقط به‌‌‌خاطر افزایش حداکثر روشنایی. بااین‌که نوع پنل نمایشگر تازه ترین گلکسی پرچمدار با نسل قبلی‌اش یکسان است، اما در عمل ناظر چیز فرد دیگر هستیم. رنگ‌‌ها، شفافیت و کیفیت نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌وضوح بهتر از اولترای نسل قبل است و همین جهت شده تا زیاد تر از هرچیز، توانایی تماشای ویدیوهای HDR10 روی این گوشی دلنشین‌تر باشد.

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۷۹

همان گونه که در قسمت قبل ذکر کردیم، به‌‌کارگیری شیشه گوریلا گلس آرمور جهت افت دیدنی انعکاس نور تابیده به نمایشگر می‌‌بشود. تعداد بسیاری از تولیدکنندگان چینی بیشینه روشنایی نمایشگر تلفنهای خود را به رقم های چند هزار نیتی رسانده‌اند؛ باوجوداین همه چیز افزایش روشنایی نیست. وجود گوریلا گلس آرمور و ویژگی‌های آن، به سهولت تماشای محتوا روی این گوشی پشتیبانی شایانی می‌کند؛ به این علت با ترکیب این ویژگی و روشنایی بالای نمایشگر، حتی زیر آفتاب ظهرهای تابستانی هیچ محدودیتی برای انجام کارهای خود با گلکسی S24 Ultra نخواهید داشت.

گلکسی اس ۲۴ اولترا از بک‌پلین LTPO برای تنظیم هوشمند نرخ رفرش نمایشگر منفعت می برد. این فناوری، نرخ رفرش را بر پایه منفعت گیری شما تنظیم کرده و جهت افت قابل‌دقت در مصرف انرژی می‌بشود. به‌گفتن مثال، نرخ رفرش میانه بازی کردن و انجام دیگر کارهای روزمره روی حالت ۱۲۰ هرتز قرار می‌گیرد؛ اما میانه پخش ویدیو روی نمایشگر، نرخ رفرش به ۶۰ هرتز محدود می‌بشود. روی حالت AOD (نمایشگر همیشه روشن) که نیازی به نرخ رفرش بالا نیست، این عدد به ۱ هرتز افت می‌یابد. دلنشین این‌که ویژگی مورد اشاره هم چنان به مدل اولترای این خانواده تعلق دارد و دیگر مدل‌ها از آن نصیب مانده‌اند.

باهوش‌ترین گوشی هوشمند؟

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۸۰

مهم‌ترین ویژگی نزدیک تازه ترین پرچمداران سامسونگ، مجموعه قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌‌ها یعنی Galaxy AI است. سامسونگ با منفعت‌گیری از ویژگی‌هایی که پیش‌تر در سری پیکسل ۸ دیده بودیم، توانسته امکانات کاربردی و قابل‌‌توجهی را به‌‌ارمغان بیاورد؛ بااین‌‌تفاوت که اعضای سری گلکسی S24 حتی هوشمندتر از پرچمداران گوگل ظاهر خواهد شد. هرچند که هوش مصنوعی Galaxy AI تا آخر سال ۲۰۲۵ میلادی رایگان است و بعد از آن، باید برای منفعت گیری از آن‌ها اشتراک مخصوص خریداری کنید. درنهایت سراغ جزئیات بیشتری از قسمت‌های گوناگون این مجموعه هوش مصنوعی در گلکسی S24 Ultra می‌رویم.

ویرایش حرفه‌ای عکس با Photo Assist

پیش‌‌تر گوگل این قابلیت هوش مصنوعی را در پیکسل‌ها اراعه داده می بود، اما این‌‌بار سامسونگ با همکاری اهالی مانتین ویو توانسته Generative Edit را در گلکسی‌‌های سری S24 اراعه دهد. دلنشین‌‌این‌که ویژگی مذکور در نمایندگان سامسونگ بهبود جالبی را توانایی کرده و ازاین‌رو، امکان ویرایش یک‌جای همه‌چیز را خواهید داشت. جابه‌جایی یا حذف سوژه‌‌‌ها، گسترش گوشه‌‌های عکس و صاف کردن قاب از مهم‌‌ترین مشخصه‌های Generative Edit برداشت خواهد شد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا فرآیند حذف سوژه و پر کردن فضای خالی را به‌خوبی انجام می‌دهد؛ اما خروجی آن در ویرایش برخی تصاویر چندان مطلوب نیست. از طرفی اگر در شرایط نوری نه‌چندان خوب عکاسی کرده باشید، به گمان زیادً منفعت گیری از Generative Edit نتیجه چندان رضایت‌‌‌بخشی نداشته باشد. درکل نظر می‌‌‌بشود که فقطً برای تصاویری که در شرایط مناسب ثبت شده‌‌اند این ویژگی را به‌کار بگیرید.

ویژگی‌‌‌های Note Assist و Chat Assist

هوش مصنوعی Galaxy AI در نوت‌برداری و چت کردن نیز قابلیت‌‌های جذابی را اراعه می‌دهد. امکان خلاصه‌سازی متن‌‌ها امکان خبر از مهم‌‌‌‌ترین نکات مقاله‌های طویل را فراهم می‌‌کند. این چنین Note Assist برای تصحیح و ترجمه کلمات به‌کار می‌‌آید. Chat Assist نیز برای سخن بگویید با افراد گوناگون نیز با اراعه پیشنهاد‌های گوناگون، گرامر و نحوه صحیح منفعت گیری از کلمات را یادآور می‌‌بشود. در نظر داشته باشید که این ویژگی برای زبان فارسی حمایتنمی‌‌بشود و زیاد تر در محتواهای به‌زبان انگلیسی کاربرد دارد.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی ترجمه تماس‌های گلکسی S24 در تلفنهای دیگر نیز کار می‌کند

ساخت عکس بعد‌عرصه با Generative Wallpapers

مجموعه Galaxy AI به مولد عکس پیشرفته گوگل تجهیزشده تا با پرامپت‌های هوش مصنوعی، عکس بعد‌‌عرصه تشکیل کند. قابلیت Generative Wallpapers با همین سبک‌‌و‌سیاق قبلاً در سری پیکسل ۸ مورد منفعت گیری قرار گرفته می بود. در نماینده هوشمند کره‌ای‌ها نیز با مراجعه به این قسمت، می‌توان پرامپت‌های هوش مصنوعی با قسمت‌های قابل‌‌‌تحول تعیین کرد تا درنهایت، تشکیل عکس بعد‌‌عرصه دلخواه کاربر انجام بشود.

اشکار کردن سوژه‌‌ها در اینترنت با Circle to search

درواقع Circle to search قابلیت جدیدی نیست؛ چون کارکرد آن کاملاً شبیه با گوگل لنز است. نحوه کار این ویژگی بدین نحو است که باید انتخاب یکی از تصاویر حاضر در گالری، با انگشت یا قلم S-Pen دور سوژه موردنظرتان دایره‌ای رسم کنید. به‌‌همین‌ترتیب دستگاه با آنالیز سوژه، اطلاعات مرتبط با آ‌‌ن‌‌را در اینترنت نمایش می‌دهد. از مزایای مهم Circle to search، می‌‌‌توان به شدت و دقت نسبتاً بالای آن اشاره کرد.

دیگر امکانات هوش مصنوعی Galaxy AI

گلکسی AI برای خلق توانایی کاربری بهتر، ویژگی‌‌های نرم‌افزاری فرد دیگر را هم به‌ارمغان آورده است. قابلیت Live Translate یکی از دلنشین‌‌ترین امکانات گلکسی AI محسوب می‌بشود. با Live Translate می‌توان بدون نیاز به اتصال اینترنت، با اشخاص خارجی به زبان‌‌های فرد دیگر سخن بگویید کرد؛ چون این ویژگی سخن بگویید‌‌های این افراد را به زبان انگلیسی ترجمه می‌‌‌کند و بدون نیاز به داشتن دانش از زبان مخاطب خارجی، می‌توانید با او ربط برقرار کنید. درحال‌‌حاضر ویژگی مورد اشاره از زبان فارسی حمایتنمی‌‌کند.

گلکسی اس ۲۴ اولترا توانایی ساخت ویدیوهای اسلوموشن با ویژگی Instant Slow-Mo را هم دارد. با به‌کارگیری این قابلیت، می‌توانید ویدیوی موردنظرتان را انتخاب کرده تا Galaxy AI با افزودن فریم‌های اضافه، شدت پخش ویدیو را افت دهد. تبدیل صدای ضبط شده به متن نیز دیگر ویژگی کاربردی در پرچمداران تازه‌‌داخل سامسونگ است. همه این‌‌‌‌ها جهت شده‌‌اند تا گلکسی اس ۲۴ اولترا و برادرانش به باهوش‌ترین پرچمداران بازار تبدیل شوند.

توانایی‌کاربری روان‌‌تر با One UI 6.1 و حمایتطولانی‌تر

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۸۱

گلکسی‌های پرچمدار تازه با پوسته اختصاصی One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ اراعه شده‌اند. پیش‌‌از‌این سامسونگ با وعده اراعه ۴ سال حمایتنرم‌افزاری اساسی از اکثر رقبای خود جلو می بود، اما با ارتقاء سیاست حمایتپیکسل‌ها به ۷ سال، سامسونگ نیز تصمیم شبیهی گرفت؛ به این علت سری گلکسی S24 تا ۷ سال آینده به‌‌روزرسانی‌های اندروید و بسته‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. ازاین‌رو، طی چند سال آینده باید چشم به راه انتشار کردن به‌روزرسانی‌های اساسی تا اندروید ۲۱ برای این تلفنها باشیم. این عمل سامسونگ می‌‌تواند به بالاتر گرفتن آتش رقابت در این تکه بشود و دور از انتظار نیست که دیگر برندهای نقل از جمله شیائومی نیز به این رقابت دلنشین بپیوندند.

یکی از دلنشین‌ترین خصایص One UI 6.1، انیمیشن‌های بهبودیافته و نرم‌‌تر در آن است. این پوسته اکنون کارکرد بهتری در باز و بسته کردن اپ‌ها و اسکرول در صفحات گوناگون دارد. همه این‌‌‌ها همراه با ترکیب سخت‌‌افزار پرقدرت در گلکسی اس ۲۴ اولترا حتی دلنشین‌تر هم می‌‌شوند. پیشرفت رابط کاربری One UI 6.1 تنها به بهبود کارکرد و طراحی بصری بهتر محدود نشده است.

ظاهر پنل Quick Settings در نسل تازه One UI عوض شده و ظاهری دلنشین‌‌‌تر اشکار کرده که همراه با آن، دسته‌بندی و نمایش اعلان‌ها در نوار مخصوص آن‌ها بهتر شده است. همانند آن‌چه که در iOS 17 و یقیناً کپی آن یعنی HyperOS دیده بودیم، امکان شخصی‌‌سازی حرفه‌ای لاک اسکرین هم در دسترس کاربران قرار دارد: تحول استایل صفحه، ویجت‌‌های سفارشی، تنظیم فونت ساعت و متن و دریایی از قابلیت‌های دیگر. لاک اسکرین حرفه‌ای One UI 6.1 زیبایی این پوسته را دوچندان کرده است. دیگر پیشرفت‌های نسخه تازه One UI به امکانات متنوع‌تر دوربین‌، اتصال یقین‌‌‌‌تر DeX و دیگر اپ‌های اختصاصی سامسونگ مربوط می‌‌بشود.

ادامه مطلب
سامسونگ از ویژگی‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 پرده برداشت

قدرتمندترین و ناپایدارترین تراشه اندرویدی؛ برای گلکسی

واضح‌ترین و پرنورترین نمایشگر پرچمداران سامسونگ
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۸۲

گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌رسم سال قبل از نسخه اورکلاک تراشه پرچمدار کوالکام قوت می‌گیرد. این تراشه، «اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی» نام دارد. کوالکام این تراشه قوی را با فناوری ساخت ۴ نانومتری TSMC تشکیل می‌کند. مشخصات این تراشه را پردازنده ۸ هسته‌‌ای با تک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳۹ گیگاهرتزی، سه و دو هسته Cortex-A720 با فرکانس‌‌های ۳.۱ و ۲.۹ گیگاهرتزی و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی شامل می‌بشود. پرداز‌ش‌های گرافیکی این چیپست برعهده پردازنده Adreno 750 با بیشینه فرکانس ۱ گیگاهرتزی است.

تفاوت مهم نسخه «برای گلکسی» اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در قیاس با نسخه عادی آن، در پیکربندی بهینه بیشینه فرکانس کاری هسته‌‌ها است. درواقع کوالکام کارکرد این تراشه را طوری دست‌خوش تحول کرده که همزمان با افزایش فرکانس هسته قوی Cortex-X4، فرکانس هسته‌های میانی Cortex-A720 را افت دهد؛ اما نتیجه امر چیست؟ برای به‌‌چالش کشیدن قوت سخت‌‌‌‌افزاری گلکسی S24 Ultra، کارکرد آن‌را در بنچمارک‌های گوناگون مورد بازدید قرار دادیم. نتایج تست‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا در قیاس با آیفون ۱۵ پرو مکس و نسل قبل این گوشی در جدول زیر درج شده است.

نام گوشی Antutu 10 GeekBench 6 Single-Core GeekBench 6 Multi-Core PCMark Work 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WLE Unlimited ۳DMark Solar Bay Unlimited
گلکسی اس ۲۴ اولترا ۱۸۱۴۲۰۲ ۲۲۶۷ ۶۹۸۰ ۱۸۸۰۱ ۲۰۴۴۴ ۵۰۰۵ ۸۳۷۰
آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۵۲۰۱۵۴ ۲۹۳۸ ۷۲۷۹ ۱۵۴۵۷ ۳۴۵۲ ۵۶۹۶
گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱۵۹۴۵۷۴ ۲۱۰۹ ۵۵۳۷ ۱۶۴۸۶ ۱۴۰۴۱ ۳۷۶۶ ۵۵۶۷
امتیاز بنچمارک انتوتو در پلتفرم‌های اندروید و iOS قابل‌قیاس نیست.

گلکسی S24 Ultra قوت پردازشی بسیار‌ای دارد و در قیاس با نسل قبل، یک سروگردن بهتر عمل کرده است؛ پیشرفتی که در قسمت CPU و GPU به‌ترتیب به نزدیک به ۳۰ و ۴۰ درصد می‌رسد. این پرچمدار در قیاس با رقیب کوپرتینیویی‌اش، آیفون ۱۵ پرو مکس، هم چنان نمایشی دلنشین و قابل‌‌دقت را به‌نمایش می‌گذارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم، نماینده اپل در پردازش‌های تک هسته‌‌‌ای CPU با اختلاف ۳۰ درصدی دست بالا را دارد؛ اما در پردازش‌های چند هسته‌ای با حداکثر کارکرد، این اختلاف به رقم ناچیز ۴ درصد می‌رسد. در پردازش‌های گرافیکی اما اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌کار رفته در گلکسی S24 Ultra نسبت به همتای خود از اپل، به‌طور میانگین ۴۵ درصد ظاهر می‌بشود تا مچ قدرتمندترین آیفون جاری را هم بخواباند. همه این‌ها نشان خواهند داد که با یکی از قدرتمندترین تلفنهای اندرویدی سروکار داریم.

باوجود همه این‌‌‌ها، مغز متفکر ستاره تازه کره‌‌ای‌ها یک ضعف بزرگ دارد: داغی زیاد و همراه با آن، کم شدن دیدنی کارکرد. هم چنان قوت پردازشی گلکسی اس ۲۴ اولترا به تراشه‌‌‌های دسکتاپ نزدیک شده، تشکیل حرارت آن نیز زیاد تر شده و مهار اژدهای آتشین درون آن کار چندان ساده‌‌‌ای نیست؛ یقیناً کره‌ای‌ها از نسل تازه خنک‌کننده محفظه بخار با ۹۰ درصد مساحت زیاد تر در این گوشی منفعت گرفته‌اند، اما انگارً این فناوری نیز چندان کار امد نبوده است. نتیجه استرس تست ۳DMark روی گلکسی S24 Ultra، از کم شدن بیش‌‌‌از ۵۰ درصدی کارکرد آن خبر می‌‌دهد. این مقدار کم شدن کارکرد به‌حدی بالاست که تنها معدود تراشه‌های موبایلی دچار آن شده‌‌‌اند. بااین‌حال این رقم تنها وقتی دلواپس کننده است که دستگاه را تحت سنگین‌‌ترین پردازش‌ها قرار دهید.

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۸۳

تازه ترین پرچمدار اولترای سامسونگ با پردازنده گرافیکی قدرتمندش توانایی اجرای بازی‌های موبایلی گوناگون با بیشترین کیفیت و نرخ فریم را دارد. تراشه به‌کار رفته در گلکسی S24 Ultra از رهگیری پرتو (Ray Tracing) نیز حمایتمی‌کند. عناوینی چون Arena Breakout و CarX Street از این ویژگی حمایتمی‌کنند و فعلاً تنها در تلفنهایی با تراشه پرچمدار می‌‌توانید این توانایی دلنشین را داشته باشید. برای تست کارکرد گلکسی اس ۲۴ اولترا در اجرای بازی‌‌های روز، سراغ گفتن‌های پرطرفدار این روزها رفتیم. 

کال‌آودوتی موبایل روی پرچمدار سامسونگ با بیشترین تنظیمات گرافیکی اجرا شده و هیچ لگ، کندی یا استاتری میانه بازی کردن با آن به‌چشم نمی‌خورد. آسفالت ۹ لجندز نیز به بهترین شکل اجرا می‌بشود و خبری از داغی نیست. درنهایت اما سراغ بازی رفتیم که بتواند عرق گلکسی تازه‌داخل سامسونگ را دربیاورد: گنشین ایمپکت. این گفتن با حجم بالا و دنیای گرافیک گسترده‌ای که دارد، هر دستگاهی را با چالش روبه رو می‌کند. گلکسی S24 اولترا برای اجرای گنشین ایمپکت روی تنظیمات Highest در دقایق اول مشکلی ندارد؛ اما با گذشت زمان، دمای بدنه گوشی زیاد تر و زیاد تر شده تا درنهایت بعد از چندین دقیقه، با لگ‌های گاه‌وبی‌گاه روبه رو شوید. درکل اما می‌توان توانایی بازی کردن با گلکسی اس ۲۴ اولترا را در بیشترین سطح دانست.

ادامه مطلب
صدمه دیدن علیرضا جهانبخش جدی شد/برای درمان به هلند باز می‌گردد

تیزبین‌تر از همیشه

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۸۴

گلکسی اس ۲۴ اولترا دوربین‌های شبیه با نسل قبل دارد، بااین‌تفاوت که رزولوشن حسگر دوربین پریسکوپ تله‌فوتوی آن به ۵۰ مگاپیکسل افزایش یافته و اکنون با افت فاصله کانونی، گزینه‌های زوم بدون کم شدن کیفیت آن به ۳ و ۵ برابر رسیده است. دوربین مهم ۲۰۰ مگاپیکسلی دستگاه نیز به‌لطف هوش مصنوعی گسترش یافتهتر و پردازش عکس پرقدرت توانایی ثبت تصاویر بهتر را دارد. پیش‌ از آن‌که نوبت به بازدید نمونه تصاویر ثبت شده با گلکسی S24 Ultra برسد، مشخصات دوربین این پرچمدار را مرور می‌کنیم:

نام گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسل ۰.۶ میکرومتری / اندازه ۱/۱.۳ اینچی حسگر / فوکوس لیزری و PDAF چند جهتی / ضریب اف ۱.۷
دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتری / اندازه ۱/۲.۵۵ اینچی حسگر / فوکوس PDAF با فناوری Dual Pixel / ضریب اف ۲.۲ / زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای
دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری / اندازه ۱/۳.۵۲ اینچی حسگر / فوکوس PDAF با فناوری Dual Pixel / ضریب اف ۲.۴ / زوم ۳ برابری بدون کم شدن کیفیت
دوربین پریسکوپ تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال / ضریب اف ۳.۴ / زوم ۵ برابری بدون کم شدن کیفیت
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی / فوکوس PDAF با فناوری Dual Pixel / ضریب اف ۲.۲ 
قابلیت‌های فیلم‌برداری امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۸K و نرخ‌های ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه / ۴K با نرخ ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه / اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۱۰۸۰p / ضبط فیلم +HDR10

درست است که مشخصات دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا – حداقل روی کاغذ – تفاوت قابل‌توجهی با نسل قبل ندارد؛ اما سامسونگ روی اختلاف آن مانور اختصاصی‌ای می‌دهد. کره‌ای‌ها با زوم درون حسگر با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را جانشین زوم اپتیکال ۱۰ برابری با دوربین پریسکوپ تله‌فوتو کرده‌اند. انگارً این برند ترجیح داده که زوم‌های رنج کم‌تر را با دوربین‌های تله‌فوتو پوشش دهد تا درنهایت بتواند با رقیب کوپرتینویی خود رقابت تنگاتنگی داشته باشد. شما را به تماشای نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا دعوت می‌کنیم.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۴ اولترا در سطح دوربین‌های حرفه‌ای عمل می‌کند و حتی می‌تواند با برخی از آن‌ها رقابت کند. جزئیات تصاویر این دوربین زیاد بالا می باشند و نتایج آن‌ها آن‌قدر خوب است که نیازی به سخنرانی در رابطه آن نیست. یکی از ویژگی‌های مهم این پرچمدار تازه، کیفیت بالای پیش‌نمایش دوربین است؛ به‌طوری‌که هرچه قبل از ثبت عکس ببینید، همان‌را در گالری هم خواهید دید. این ویژگی جهت بهبود توانایی عکاسی با گلکسی S24 Ultra می‌بشود. 

پردازش تصاویر ثبت شده نیز آن‌قدر حرفه‌ای انجام می‌بشود که تقریباً نقصی در آن‌ها نمی‌یابید. فرقی ندارد در روز عکاسی کنید یا در شب؛ دوربین پرچمدار تازه سامسونگ آن‌قدر پیشرفته شده که دیگر نیازی به نگرانی برای عکاسی در شب‌های تاریک نیز نداشته باشید. حتی در شب نیز تصاویر ثبت شده با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اس ۲۴ اولترا شارپنس، گستره دینامیکی، غنای رنگ و شفافیت بالایی دارند. همزمان خبری از نویز و موشن بلور یا هر مشکل مرسوم فرد دیگر برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف نیست.

دوربین فوق‌عریض گلکسی اس ۲۴ اولترا در رده بهترین‌ها برای ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده قلمداد می‌بشود. این دوربین پروفایل رنگی شبیه به دوربین مهم دستگاه دارد و تقریباً زیاد تر عکس‌های گرفته شده با آن از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. پردازش عکس نیز در این‌جا به‌پشتیبانی دوربین‌های فرعی گلکسی S24 اولترا می‌آید.

طبعاً زوم کردن با دوربین گوشی، جهت افت کیفیت تصاویر و افزایش نویز حاضر در آن می‌بشود. باوجوداین سامسونگ آن‌قدر در این قسمت توانایی دارد که دیگر نیازی برای نگرانی بابت این نوشته نیست. همان گونه که در نمونه تصاویر بالا می‌بینید، جزئیات در بیشترین مقدار زوم دوربین این گوشی مناسب می باشند و وضوح مناسب آن‌ها جهت خوانایی تصاویر شده است. زوم بدون کم شدن کیفیت ۳ و ۵ برابری دوربین این گوشی نیز به ثبت تصاویر پرتره پشتیبانی شایانی می‌کند.

شارژدهی زیاد تر و شدت شارژ کم‌تر از رقیب ها

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۸۵

گلکسی S24 Ultra با همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل قبل اراعه می‌بشود؛ اما در نوشته تست باتری این پرچمدار، دیدیم که شارژدهی آن زیاد زیاد تر شده است. سامسونگ تدبیرها هوشمندی را برای نرم‌افزار این گوشی در نظر گرفته و همزمان با آن، نرخ رفرش تطبیق‌پذیر و سخت‌افزار بهینه‌تر جهت افزایش هرچه زیاد تر شارژدهی باتری می‌بشود. نتایج تست باتری PCMark در دفتر دیجیاتو نیز از دوام ۱۷ ساعته این گوشی حکایت دارند که نتیجه‌ای بسیار به‌شمار می‌رود.

باوجود این پیشرفت دلنشین در دوام باتری، پرچمدار سامسونگ در قسمت شارژ درجا زده است. نه‌تنها خبری از شارژر در جعبه این گوشی نیست، بلکه فناوری شارژ سیمی ۴۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی آن از رقیب ها زیاد عقب مانده و همین علتباخت قائله به تعداد بسیاری از تلفنهای چینی می‌بشود. بر پایه بازدید‌‌های دیجیاتو، شارژ صفر تا صد گلکسی S24 Ultra با شارژر ۴۵ واتی نزدیک به یک ساعت طول خواهد کشید.

حاکم بی‌چون‌وچرای تاج و تخت

بررسی گلکسی S24 Ultra
بازدید گلکسی S24 Ultra؛ مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل ۸۶

گلکسی اس ۲۴ اولترا پازلی کامل از ویژگی‌های دلنشین دنیای موبایل است. هرچیزی که در یک گوشی پرچمدار نیاز دارید را پرچمدار تازه سامسونگ در اختیارتان قرار می‌‌دهد. این گوشی آن‌قدر کامل است که می‌تواند تا ماه‌های ماه با دیگر پرچمداران بازار به رقابت بپردازد. در زمان نگارش این بازدید، پرچمدار تازه سامسونگ با قیمتی بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد؛ بااین‌حال انتظار داریم که طی چند هفته آینده، قیمت این دستگاه به حالت مناسبی برسد.

نکات مثبت گلکسی S24 Ultra

  • طراحی به‌روز، مدرن و با جزئیات
  • کیفیت ساخت کم‌نظیر با فریم تیتانیومی
  • قلم S-Pen؛ پای ثابت نکات مثبت
  • مجموعه بلندگوهای رسا و باکیفیت
  • بهترین و شفاف‌ترین نمایشگر تلفنهای سامسونگ
  • هوش مصنوعی کاربردی Galaxy AI
  • حمایتنرم‌افزاری طویل مدت
  • رابط کاربری پخته و روان
  • سخت‌افزار پرقدرت با تراشه اورکلاک شده
  • مجموعه دوربین‌های حرفه‌ای
  • شارژدهی بسیار باتری
نکات منفی گلکسی S24 Ultra

  • هوش مصنوعی Galaxy AI به بهینه‌سازی بیشتری نیاز دارد
  • شدت پایین شارژ – نبوده است شارژر در جعبه
  • کم شدن شدید کارکرد در پردازش‌های سنگین



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها