خوش آمدید

سامسونگ و حسگر تشخیص تصادف

قابلیت تشخیص تصادف انگارً به تلفنهای سامسونگ می‌آید


گلکسی S24 اولترا و گلکسی زد فولد ۵ انگارً دارای حسگر تشخیص تصادف ماشین می باشند. One UI 6.1 نیز یک اپلیکیشن مخفی دارد که حاوی کدی برای فعال و غیرفعال‌کردن حسگر تصادف است. به نظر می‌رسد این اپلیکیشن مخفی در بیلدهای قدیمی One UI نیز در دسترس خواهد می بود.

بر پایه گزارشی تازه، هر دو گوشی گلکسی S24 اولترا و گلکسی زد فولد ۵ دارای حسگر تشخیص تصادف ماشین می باشند. این حسگر از داده‌های ژیروسکوپ و شتاب‌سنج گوشی برای تشخیص تصادف منفعت گیری می‌کند و درصورت تصادف، به اپلیکیشن مخصوص خود اخطار می‌فرستد.

قابلیت تشخیص تصادف در تلفنهای سامسونگ

گوگل و اپل مدتی است که تشخیص تصادف ماشین را برای تلفنهایی همانند سری پیکسل ۸ و سری آیفون ۱۵ اراعه کرده‌اند. اما غول کره‌ای تا بحال رسماً این ویژگی را به تلفنهای خود نیاورده است. اکنون به نظر می‌رسد که چند گوشی گلکسی قرار است این ویژگی را دریافت کنند.

ادامه مطلب
سامسونگ بالاخره مشخصات اگزینوس ۱۴۸۰ را اظهار کرد_تاشکن
قابلیت تشخیص تصادف انگارً به تلفنهای سامسونگ می‌آید ۱۴

اگرچه حسگر تشخیص تصادف ماشین در همه تلفنهای گلکسی تعبیه نشده، یک اپلیکیشن مخفی در تلفنهای جدیدتر سامسونگ وجود دارد که حاوی کدهایی برای فعال‌سازی و توقف کارکرد این حسگر است. مطابق گزارش‌ها، این اپلیکیشن که «MoccaMobile» نام دارد، در One UI 6.1 و برخی از بیلدهای قدیمی‌تر آن وجود دارد. این اپلیکیشن در One UI 5.1.1 گلکسی زد فولد ۵ و One UI 6 گلکسی S23 اولترا و این چنین در One UI 6.1 گلکسی S24 اولترا اشکار شده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بوکسورهای ایران در تورنمنت باکو ۴ مدال کسب کردند_تاشکن

قابلیت تشخیص تصادف ماشین با پشتیبانی شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و به گمان زیادً میکروفون کار می‌کند تا داده‌های صوتی و حرکتی را از گوشی شما دریافت کند. سپس، از این داده‌ها برای تعیین این که آیا شما تصادف کرده‌اید یا خیر، منفعت گیری می‌بشود. در صورت فعال‌شدن این حسگر، گوشی گزینه‌ای برای تماس با اورژانس یا قبول این‌که حال شما خوب است، مشخص می کند. اگر برای چند دقیقه روی نمایشگر کلیک نکنید، گوشی به‌طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد و موقعیت جاری شما را برای آن‌ها ارسال می‌کند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها