خوش آمدید

دهه فجر پای تلویزیون؛ از فیلم‌های شبکه نمایش تا جُنگ‌های شبانه

دهه فجر پای تلویزیون؛ از فیلم های شبکه نمایش تا جُنگ های شبانه


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، برنامه‌های ترکیبی، او گفت‌و‌گومحور، مستند، نمایشی، مسابقه، نماهنگ، پویانمایی و تولیدات مختصر، از جمله ساختارهایی است که برای ایام الله دهه فجر پیش‌بینی شده است. مرور رخدادهای ایام پیروزی انقلاب، بازخوانی مبارزات انقلابیون با رژیم منحوس پهلوی و تبیین آرمان‌ها و  دستاوردهای انقلاب در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی، از جمله رویکردهای شبکه‌هاى تلویزیون در این ایام خواهد است.

جزئیات این برنامه‌ها را به همراه زمان پخش در ادامه ببینید:

شبکه یک با ایران دوست‌داشتنی و ایران گرامی

برنامه «ایران دوست داشتنی» با فضای جشن و مشابه با دهه فجر با رویکرد شناخت ظرفیت های بومی و هویتی و در راستای اتحاد، همدلی و امیدآفرینی روزهای ۱۱ صبح، ۱۲ ظهر، ۱۸، ۲۰، ۲۱؛ ۲۵ و ۲۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ پخش می‌بشود.

برنامه زنده «ایران امروز» در ایام دهه فجر به این مناسبت منعطف خواهد شد. این برنامه ساعت ۱۸ شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می‌رود.

برنامه صبحگاهی «صبح بخیر ایران» در ایام دهه فجر با دعوت از میهمانان و کارشناسان مرتبط به این مناسبت می‌پردازد. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶ صبح پخش می‌بشود.

برنامه او مباحثه محور «جریان» با مطرح مباحث روز ایران و جهان و پرداختن به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر روزهای زوج ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

«ایران گرامی»، اختصاصی برنامه پوشش مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در سراسر سرزمین است که در دو قسمت در ساعات ۱۱ صبح تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۷ پخش خواهد شد.

مستند۱۰ قسمتی «روایت عبرت» تشکیل مرکز سیمرغ با نوشته جنایت‌های ساواک در دوره پهلوی از ۱۲ بهمن ماه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

برنامه ظهرگاهی «سیمای خانواده» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ صبح با دعوت از مهمانان و بانوان مرتبط به مناسبت دهه فجر منعطف خواهد شد.

«تقویم تاریخ» که شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح پخش می‌بشود در این ایام به رویدادهای تاریخی ایام دهه فجر و حوادث انقلاب اسلامی می‌پردازد.

بین برنامه و تصاویر آرشیوی از صحنه‌ها و رویدادهای انقلاب اسلامی در فواصل گوناگون نیز از شبکه یک سیما پخش خواهند شد.

نگاه اختصاصی به سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) در قاب شبکه دو

برنامه «سید خندان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از روز پنجشنبه دوازدهم تا بیست و دوم بهمن حوالی ساعت ۲۱ اختصاصی برنامه خود را پیشکش نگاه مخاطبان می‌کند. این برنامه با قسمت هایی چون بازخوانی سرود های انقلابی، مسابقه تیتر و عکس‌های روزنامه‌های اغاز انقلاب، وجود آقای گلریز، شعر خوانی شاعران در توصیف انقلاب، روانه آنتن شبکه دو می‌بشود.

برنامه صبحگاهی «صبحانه ایرانی» کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو با نگاه اختصاصی به سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برنامه خود را تقدیم مخاطبان خواهد کرد. این برنامه شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: دنباله‌دار 13P یا اولبرس_تاشکن

برنامه «پاورقی» که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ روانه آنتن می‌بشود کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو است که در این ایام، با رویکرد سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روبه رو شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با این ایام را به زبان طنز نقد می‌کند.

برنامه «بسته پیشنهادی» با نگاه اختصاصی به سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌بشود. این برنامه با تکه هایی چون «احوالپرسی»، «بسته پیشنهادی من»، گفتگوی صمیمانه مژده لواسانی با میهمانان روانه آنتن می بشود. برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد. این برنامه با اجرای مژده لواسانی، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌بشود.

برنامه «دورها آوایی ست» که با محوریت موسیقی معاصر ایران، به مرور موسیقی معاصر ایران و قطعات شاخص و اثرگذار دهه‌های تازه به روش موشن گرافی و ویدئو کامنت می‌پردازد و در ایام دهه فجر به طور اختصاصی موسیقی و سرودهای این ایام را بازدید می‌کند.

این چنین مستندها و بین برنامه های اختصاصی این ایام همراه با اختصاصی برنامه زنده روز ۲۲ بهمن شکوه وجود مردم را به عکس می‌کشد.

حال و هوای انقلابی در شبکه سه

مستندهای «بانوی دربار» در ۳ تکه با نوشته کارکرد کارشکنانه در دربار پهلوی و «داستان سفارت» با بازدید روابط ایران و اسرائیل قبل و سپس از انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر از قاب شبکه سه سیما  پخش خواهد شد. برنامه «سلام صبح بخیر» با قسمت ها و مهمان های اختصاصی منعطف با ایام دهه فجر نیز به روی آنتن می‌رود. این برنامه هر روز از ساعت ۹ صبح پخش می‌بشود.

بازتاب خبرهای تئاتر فجر تا پخش مستندهای کمتر معارفه شده درمورد انقلاب در شبکه چهار

برنامه «ماجرای فجر انقلاب» که در رابطه پیشینه و کارکرد خاندان پهلوی است، قرار است در ۱۰ تکه هر روز ساعت ۱۶ پخش بشود.

برنامه «نقد سینما» اختصاصی جشنواره فیلم فجر در ۱۱ تکه از ۱۲ بهمن ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود.

برنامه «چرخ» در دهه فجر روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه ساعت ۱۹ پخش می‌بشود و به دستاوردهای علمی دوران بعد از انقلاب می‌پردازد.

برنامه «مرصع» اختصاصی اخبار مربوط به تئاتر فجر است که در ۴ تکه از یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ساعت ۲۲:۳۰ پخش خود را اغاز کرده است.

برنامه «فوتون» با گزارش‌هایی از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های در حال برگزاری در دهه فجر روی آنتن می‌رود.

برنامه «سیاحت غرب» مستند‌های معارفه نشده و کمتر معارفه شده درمورد انقلاب اسلامی (به زبان انگلیسی و زیرنویس فارسی) در جدول پخش شبکه چهار در ایام دهه فجر قرار دارد.

برنامه‌های شبکه نسیم منعطف با ایام خجسته دهه فجر

برنامه‌های «نسیما»، «نسیم آوا» و «برمودا» منعطف با ایام دهه فجر روی آنتن می‌روال.

برنامه‌های «کودک شو» و « بگو بخند» با فضای نشاط و نشاط قسمت به شکل اختصاصی پخش خواهد شد. این برنامه ها در عید مبعث و شب ۲۲ بهمن نیز اختصاصی برنامه خواهد داشت.

جشنواره «لبخند انقلاب» و پخش مستندهایی با نوشته انقلاب در شبکه آموزش

برنامه «و اما امروز» در گرامیداشت دهه فجر از قسمت های مختلفی راه اندازی شده است که در هر تکه به یک نوشته می‌پردازد. برنامه صبحگاهی «و اما امروز» در ایام هفته ساعات ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ از شبکه آموزش سیما پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
دو برنامه انتخاباتی تازه در راه

در قسمتی این برنامه میزبان فعالان انقلابی و زندانیان سیاسی در زندان های رژیم پهلوی خواهد می بود. در بخشی دیگر ، سخنرانی‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص انقلاب اسلامی پخش می‌بشود.

در تکه فرد دیگر از برنامه «و اما امروز» دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و خانواده معارفه خواهد شد.

برنامه «لبخند انقلاب» به گفتن یک جشنواره تلویزیونی در شبکه آموزش، همزمان با برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری دهه فجر به روی آنتن می‌رود.

این برنامه به بازخوانی اشعار طنزپردازان از شعر طنز انقلابی و او مباحثه با مبارزان و فعالان دوران پهلوی می‌پردازد.

مجموعه مستند «جنایت فراموش شده» درمورد حملات شیمیایی رژیم بعث به شهر‌های غربی کشورمان است که  در دهه مبارک فجر پخش می‌بشود.

«جنایت فراموش شده» حاوی تصاویر و روایت‌های دیده نشده‌ای درمورد حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس است که بخشی از روایت آن به همراه علی فریدونی، سعید صادقی و احمد ناطقی به گفتن عکاسان شناخته شده سال‌های دفاع مقدس انجام می‌بشود و رضا ایرانمنش نیز گویندگی آن را به مسئولیت دارد.

یکی دیگر از مستندهای در نظر گرفته در شبکه آموزش، مستند «در برابر طوفان» است که در۱۰قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به زمانه‌ پهلوی دوم می‌پردازد. اقتصاد، ارتش، فرهنگ و هنر، آموزش و پروش، ساواک، سیاست داخلی، سیاست خارجی، مذهب، مطبوعات و زندگی خصوصی موضوعاتی است که در هر تکه این مجموعه مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

مستند «روزگار رضاخانی» از سقوط قاجار، کودتای رضاشاه و راه اندازی سلسله پهلوی، تاج گذاری رضا شاه، تغیرات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همانند تشکیل شبکه راه آهن، تأسیس دانشگاه تهران، ماجرای قانون کشف حجاب تا مسائل شخصی و خصوصی دربار پهلوی را روایت می‌کند.

مستند «نسل سوم» روایتی از کارافرینی فرزندان شهداست که در ایام فجر از این شبکه پخش می‌بشود.

مجموعه مستند تاریخی- سیاسی «دست اول» هم از برنامه هایی است که با کنکاش در اسناد کتابخانه ملی بریتانیا به بازدید وقایع اتفاق افتاده در دوران پهلوی می پردازد. این مجموعه در دو فصل ۱۳ قسمتی ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

سریال «روزگار رضاخانی» هم در ژانر مستند تاریخی در دهه فجر از این شبکه پخش می‌بشود.

بازدید عرصه های پیروزی انقلاب از دید کارشناسان شبکه قرآن

«او گفت‌وگوی اختصاصی معارفی آرمان» با وجود کارشناسان و مهمانان گوناگون روزهای زوج ساعت ۲۲:۱۵ به بازدید عرصه های پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

برنامه «روزنه» با تمرکز بر رخدادهای تبدیل وقوع انقلاب اسلامی و بین برنامه «کلام امام» با نگاهی به اظهارات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حوالی انقلاب اسلامی نیز بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

در روزهای دهه فجر سخنرانی‌های زنده روحانیون و علما از حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم ساعت ۱۸ برای علاقمندان پخش می‌بشود.

این چنین پوشش زنده راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن و محافل قرآنی سراسر سرزمین از جمله برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی است.

در این راستا، بین برنامه‌های تأمینی و تولیدی مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی برای بینندگان درنظر گرفته شده است.

در اغاز اغاز ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما نگاهی مجدد به ورود و سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در بهشت زهرا (س) خواهد داشت.

مستند دو قسمتی «ورود امام خمینی (ره)» به بهشت زهرا ، ۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۹:۳۰ صبح برای علاقمندان پخش می بشود.

ادامه مطلب
منتظر کاهش چشمگیر ‌قیمت ارز در روزهای آینده باشید

فیلم‌هایی با حال و هوای روزهای انقلاب در شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی «شنا در زمستان»، «آن سفر کرده»، «تشکیلات»، «نقطه ضعف»، «جمیل»، «منصور»، «معما» و «میهمانی خصوصی» از شنبه ۱۴ بهمن تا ۲۱ بهمن‌ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌بشود.

شبکه تهران همراه با اخبار جشنواره فیلم فجر و یک جنگ شبانه

برنامه ترکیبی «سینما ملت» که همزمان با برگزاری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پخش آن از شبکه تهران اغاز می‌بشود، نگاهی صدمه‌شناسانه به ربط مردم با سینما از وجوه اقتصادی، جامعه‌شناسی، سیاسی، فرهنگی و … دارد. «سینما ملت» از وجود یک مجری ـ کارشناس، یک کارشناس ثابت سینمایی و یک مهمان مدعو منفعت می‌برد که مهمان مدعو در هر برنامه از بین فیلمسازان، مسئولان سینمایی، اساتید رشته‌های مرتبط و … انتخاب می‌بشود. «سینما ملت» از ۱۲ بهمن هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

جُنگ شبانگاهی «طهرون، تهران» به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با فضایی شاد و سرگرم‌کننده هر شب ساعت ۲۱ تقدیم نگاه مخاطبان شبکه تهران می‌بشود. «طهرون، تهران» یک برنامه شاد و مفرح در حوزه سرگرمی است که زیاد تر مهمانان آن دهه هشتادی‌ها می باشند. در این جُنگ شبانگاهی تلاش شده با تشکیل فضایی بانشاط، جوان و پویا، قصۀ آدم‌های گوناگون روایت بشود.

مستند تحلیلی ـ روایی «نرسیده به انقلاب» اختصاصی دهه مبارک فجر یکی دیگر از تدارکات شبکه تهران است که با محوریت بازدید وقایع منتهی به انقلاب در سال‌های ۵۶ و ۵۷ در آیینه اسناد انتشار نشده بریتانیا به روایت سید مجید تفرشی پژوهشگر و کارشناس از قاب شبکه تهران دیدنی می‌بشود.

«مدرسه ما» گفتن یکی دیگر از تازه‌های شبکه تهران است که با مقصد تعامل زیاد تر آموزش و پرورش با رسانه ملی تشکیل شده و در قالب نمایش ویدئوها و عکس‌های ارسالی دانش‌آموزان از شبکه تهران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به روی آنتن می رود.

سریال «تا صبح» به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی هر شب روانه آنتن شبکه پنج می‌بشود و روایت چند جوان از دهه پنجاه است.

پوشش تصویری مراسم راهپیمایی۲۲ بهمن از دیگر تمهیدات شبکه تهران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که در قالب بین برنامه‌های مختصر طراحی شده و انعکاس‌دهنده وجود مردم در مسیرهای راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن است. قرار است در این اختصاصی برنامه تصاویری از وجود باشکوه مردم استان تهران و شهرستان های استان به طور زنده و مستقیم روی آنتن برود.

برنامه‌های «به خانه برمی‌گردیم»، «سلام تهران»، «تهران بیست»، «در شهر در استان»  نیز با طراحی قسمت‌های اختصاصی به استقبال جشن انقلاب می‌روال. در این برنامه ها، مهمان هایی از انقلاب ۵۷، هنرمندان و خوانندگان سرودهای انقلابی وجود خواهند داشت تا از خاطراتشان بگویند.

پخش مستندهای تاریخی، نماهنگ، موسیقی عکس و تصاویر ماندگار از جنس انقلاب سال ۵۷ نیز به زودی در قاب رنگارنگ شبکه تهران سیما دیدنی می‌بشود.

دعوت از زنان مبارز کشورمان در دوران انقلاب برنامه اختصاصی شبکه افق

مجله خبری «فرامتن» در ایام دهه فجر روی آنتن می‌رود. برنامه «جهان آرا» با بازدید نسبت بین انقلاب اسلامی و مسائل امروز با وجود کارشناسان، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

مسابقه «رخداد» حوالی تاریخ معاصر در دهه فجر به طور اختصاصی به این مناسبت می‌پردازد.

برنامه «خونه خودتونه» در ایام دهه فجر با وجود زنان مبارز دوره انقلاب اسلامی و او مباحثه حوالی خاطرات آن دوران، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.

برنامه «کافه مستند» با دعوت از کارگردان یکی از مستندهای مرتبط با نوشته دهه فجر به بازدید آن خواهد پرداخت. این برنامه جمعه‌ها ساعت ۲۱ پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها

«به افق فلسطین» هر شب ساعت ۲۰ به ربط بین انقلاب اسلامی و موج بیداری درکشورهای اسلامی به خصوص فلسطین و کشورهای مقاومت می‌پردازد.

پخش مستندهای مرتبط با دهه فجر و نقد رژیم پهلوی و کارهای مختصر مشابه با این ایام نیز در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

معارفه پزشکان خدمتگزار در دوران جنگ به شبکه سلامت آمد

برنامه «پنجره باز» با اجرای اسماعیل باستانی به بازدید فیلم‌های با نوشته سلامت و معلولان در جشنواره فیلم فجر می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌بشود.

برنامه «نبض» با تعدادی از دانشجویان پزشکی در راهپیمایی ۲۲ بهمن همراه می‌بشود.

برنامه «کشیک سلامت» با نوشته دستاوردهای حوزه سلامت سپس از انقلاب اسلامی با اجرای مصطفی مصطفوی ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

مسابقه «رمز سلامتی» منعطف با دهه فجر با سؤالات در رابطه انقلاب و پیشرفت‌ها پخش می‌بشود.

«دوربین سلامت» در رابطه راهپیمایی ۲۲ بهمن و برنامه «جان» در رابطه اهدای خون اختصاصی دهه فجر پخش می‌بشود.

برنامه «تاثییر انگشت» در رابطه تاریخچه پزشکی قانونی و مستند «نبض جنگ» درمورد پزشک‌هایی است که خدمات اختصاصی به مردم اراعه کرده‌اند از شبکه سلامت پخش می‌بشود.

تمهیدات اختصاصی شبکه کودک و امید برای مخاطبان خود در فجر پیروزی

برنامه زنده «جشن ایران آینده» هر روز ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن خواهد رفت و اختصاصی برنامه زنده «نورا» به پوشش اتفاقات روز ۲۲ بهمن در سراسر سرزمین با رویکرد نوجوانانه می‌پردازد.

مجموعه‌های انیمیشنی «فرزندان آفتاب» هر روز ساعت ۱۶، «آن روزها»، برنامه ترکیبی «از بی نهایت» هر شب ساعت ۲۳ و «باشگاه امید» از شبکه امید پخش می‌بشود.

این چنین بین برنامه‌های «چهل چراغ» هر روز ۱۶:۲۵ و «شتاب» ساعات ۱۰:۲۵ صبح و ۱۹:۳۰ با نوشته معارفه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و «جدی بگیریم» هر روز ساعت ۹:۴۵ صبح و ۲۳:۴۵ نیز در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

مستندهای «تمدن بزرگ» روز ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰، «روزهای سرنوشت» روز ۱۳ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰، «انقلاب خمینی»، «انقلاب ۵۷»، «روزگار خمینی»، «آمدیم نبودید» و آثار ملی و میهنی گروه های سرود نوجوان سراسر سرزمین در قالب برنامه «ایران سرود» هر شب ساعت ۲۱:۴۵ و «نونوا» در ایام دهه فجر روی آنتن می‌روال.

فیلم‌های سینمایی «روزی روزگاری شاه آباد»، «بنی آدم اعضای یکدیگرند»، «یحیی»، «بچه‌های محله گل‌ها»، «زیر لب بشمار» و تله تئاتر «برده رقصان» در قالب برنامه «فیلمستون» چهارشنبه تا جمعه ساعت ۱۹:۳۰ در ایام دهه فجر روی آنتن می‌رود.

برنامه «برقرار» در ایام دهه فجر پیشرفت های ایران را به زبان کودکانه روایت می‌کند. این برنامه ساعت ۱۷ پخش می‌بشود.

برنامه «مل مل» نیز هر شب ساعت ۲۰روی آنتن شبکه کودک می‌رود.

مستندهای شبکه مستند در دهه فجر

مجموعه مستند تازه «افق بی‌کران» با رویکرد گفتن پیشرفت های صنعت هوافضا در سرزمین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این ایام روی آنتن می‌رود.

مستندهای تازه «سلاح ایرانی»، «نوش دارو» نمایش پیشرفت‌های علمی جوانان در حوزه پلاسمای خون، «جعبه سیاه» مصاحبه با اردشیر زاهدی وزیرامور خارجه دوران پهلوی و «نرسیده به انقلاب» بازدید رخدادهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر اسناد آرشیو ملی بریتانیا، در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

نمایش جشن انقلاب در شهرهای نهاوند، فراهان، کنگار و گرگان در مستند «قصه دیار ما» و «رزم آهنگ» فرآیند سرایش، خوانش، ضبط موسیقی و فراگیرشدن سرودها و آهنگ های انقلابی در او مباحثه با عوامل و دست اندرکاران آنان، نیز روی آنتن می‌رود.

ادامه مطلب
روایت آقای گوینده از برتری تبلیغ پفک نسبت به کتاب!_تاشکن

مستند آرشیوی «برگشت» در خصوص روز ورود حضرت امام خمینی(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا (ع) پخش می‌بشود.

مستند «بسته ۵۷» وقایع رخ داده در زمان برگشت امام از پاریس به ایران در هواپیما که از دید تعداد بسیاری مخفی مانده در ایام دهه فجر پخش می‌بشود.

برنامه ترکیبی «نردبان» در دو تکه با ۴ فیلمساز که درمورد تاریخ انقلاب اسلامی فیلم مستند ساخته‌اند او گفت‌و‌گو می‌کند.

«آقای شورا» نمایش فعالیت انقلابی و اجتماعی پیرمرد روستایی آقا سیدحسین حسینی آزاد است که از دهه۵۰ تا کنون در قسمت چناران خراسان رضوی مشغول به فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی انقلاب بوده، نیز روی آنتن می‌رود.

تدارک اختصاصی شبکه جام‌جم در فجر انقلاب

اختصاصی برنامه «شب روشنی» به زمان ۱۴ شب، اختصاصی ایام دهه فجر و هر شب با نوشته منطبق با مناسبت اسمی همان شب ساعت ۲۲:۴۵ به روی آنتن می‌رود.

مستندهای «خیریه اشرف»، «سه ساعت و بیست دقیقه»، «انقلاب مسجد»، «شهبانو فرح پهلوی»، «نبردهای فانتوم»، «سپس از ۲۵۰۰ سال»، «شاپور بختیار»، «مسیر آزادی»، «سه سال و سه روز»، «پدر، پسر، گلوله»، «انقلاب نازی‌ها»، «سرودهای انقلابی ماندگار»، «مردان شاه»، «آقای شاه»، «تمدن بزرگ»، «مروری بر زندگی پرویز ثابتی»، «فرزند سیا»، «هویدا» در این ایام روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی «خانه امن»، «جمیل»، «شنا در زمستان»، «خبرچین»، «کمیته مجازات»، «دره شیرهای سنگی» و «ای ایران» و «ترن» از شبکه جام‌جم پخش می‌بشود.

تله تئاترهایی با نوشته بازخوانی پیروزی انقلاب تا مستندهایی با روایت‌های مردمی از تولیدات مرکز سیمرغ

«پلاک ۱۱» پرتره ای از چهره های مبارز انقلابی در دوران پهلوی را نمایش می‌دهد.

«بعد از دیروز» روایات مردمی از اتفاقات و حوادث منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گفتن می‌کند.

«نرسیده به انقلاب» به بازخوانی وقایع منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اسناد محرمانه بریتانیا با روایتی از دکتر مجید تفرشی پژوهشگر تاریخ، تعلق دارد.

«راز ساواکی پیر» مستندی از فعالیت های ساواک به خصوص پرویز ثابتی در مقابله با انقلاب اسلامی به روی آنتن می‌رود.

تله تئاترهای «آهسته با گل سرخ» روایت یک دانشجوی جوان انقلابی و فعالیت‌های وی در روزهای انقلاب،  «سپیده دم» داستان فرار یک سرهنگ ارتشی در آخرین روزهای دوران پهلوی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را نمایش می‌دهد.

تولیداتی مختصر از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران سپس از انقلاب

در ایام دهه فجر برنامه‌های منظم و روتین همچون «چکامه» و «نگاره» پخش می‌بشود. برنامه «شناسه» هم در دست ساخت است.

«این چنین ایران» با رویکرد پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران سپس از انقلاب از آنتن شبکه‌ها پخش می‌بشود.

یک مجموعه دیگر با رویکرد دهه فجر و انتخاباتی تشکیل شده است تحت گفتن «برای ایران» که به دستاوردهای نظامی، امنیتی و بهداشتی می پردازد و به طور مستند بازسازی تشکیل شده است. این برنامه قرار است از هفته دیگر از شبکه‌های سیما پخش بشود.

دو مجموعه «روایت قرن» و «روایت فجر» که قالب آن ها کمیک موشن است از دیگر اقداماتی است که برای دهه فجر تدارک دیده شده است. «روایت قرن» درمورد اتفاقات تاریخ معاصر و فجایع دوران پهلوی اول و دوم است که در قالب قصه های مختصر دو تا سه دقیقه ای در قالب کمیک موشن تشکیل شده است. سرودهای اغاز انقلاب و داستان چگونگی شکل گیری آن و بیعت همافران با امام (ره) هم در مجموعه «روایت فجر» گفتن شده است که در دهه فجر پخش خواهد شد.

انتهای مطلب/

 



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها