خوش آمدید

ادامه واکنش ها درباره بودجه صدا و سیما

ادامه عکس العمل ها درمورد بودجه صدا و سیما


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، طی روزهای تازه، مقدار افزایش بودجه سازمان صدا و سیما در سال ۱۴۰۳ مورد او گفت و گو قرار گرفت و کماکان با حاشیه‌سازی و یقیناً عکس العمل‌هایی همراه است.

ولی‌الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امورداخلی سرزمین و شوراها در عکس العمل به اظهارات برخی درمورد افزایش بودجه صداوسیما و تحمیل بار مالی از طرف مجلس به دولت به خبرنگار تسنیم او گفت: سازمان صداوسیما تنها ابزار مؤثر رسانه‌ای است که در همه منازل وجود دارد و می‌تواند تأثیر بسزایی در فرهنگ و اجتماع سرزمین داشته باشد.

وی با گفتن این که ما خروجی‌ها را می بینیم تصریح کرد: در بازه وقتی انتخابات یا برنامه‌های فرد دیگر که در سرزمین نقل است صداوسیما نقش اول را دارد و به نظرم هرچه صداوسیما زیاد تر تجهیز بشود و اعتبار داشته باشد بهتر می‌تواند کارکرد نظام جمهوری اسلامی را منعکس کند و انعکاس کارکرد هم تبدیل خورسندی مردم خواهد شد.

این نماینده مجلس پافشاری کرد: باور دارم که این اعتبار باید زیاد تر از این‌ها افزایش اشکار کند تا در همه نقاط سرزمین صداوسیما بتواند وجود فعال داشته باشد.

ادامه مطلب
جشنواره طنز صدا و سیما تمدید شد
آخرین مطالب

احمد راستینه به گفتن سخنگوی کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی روز قبل این مسئله را یادآور شد: مطرح برخی اظهارات مبنی بر افزایش بودجه صداوسیما و تحمیل بار مالی از سوی مجلس به دولت ، یک فرار رو به جلوست و این که برخی مسئولین انها گفتند افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ علتکسری منبع های می‌بشود، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل سرزمین بودجه صدا و سیما را ۲۴ همت تعیین کردند. بعد از این اظهارِ بودجه تفاسیر مختلفی در فضای‌رسانه‌ای نقل شد که این افزایش بودجه‌ای که برخی تا ۵۸ درصد نسبت به سالِ قبل اظهار کرده‌اند تأثیری در روال ساخت برنامه و سریال رسانه ملّی خواهد داشت.

ادامه مطلب
ملی پوشان بسکتبال ایران بدون تحول ترکیب راهی هند خواهد شد

اطلاعیه صداوسیما در پی حواشی تشکیل شده درمورد بودجه سال آینده 

روابط عمومی سازمان صداوسیما در خصوص حواشی تشکیل شده درمورد بودجه سال آینده رسانه ملی توضیحاتی اراعه کرد. در اطلاعیه روابط عمومی رسانه ملی با تشریح روال قانونی تنظیم بودجه سازمان صدا و سیما بر پایه برنامه هفتم آمده است:  

– بودجه سال ۱۴۰۳ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر پایه برنامه هفتم تنظیم شده است و تکلیف قانونی همه دستگاه‌ها است که به برنامه پایبند باشند. ضمن سپاس از مجلس محترم که با پایبندی به برنامه محور بودن بودجه سال آینده، بودجه صدا و سیما را تنظیم کرده است انتظار به حق از همه مسوولان و صاحبان تریبون، پایبندی به قانون و خودداری از اظهاراتی است که به تشکیل شبهات در جامعه دامن می‌زند و در ماموریت دستگاهها از جمله رسانه ملی اختلال تشکیل می‌‌کند.

ادامه مطلب
وداع آیت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام پیروی با پیکر آیت‌الله رئیسی_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

– افزایش نسبی بودجه صدا و سیما در برنامه هفتم با دقت به ماموریت های و تکالیف تازه و بسیاری است که برای صدا و سیما در بند الف ماده ۷۷ در نظر گرفته شده است که افزایش ضمانت چند برابری برخی تولیدات همچون پویانمایی، تشکیل هزاران تکه مجموعه تلویزیونی، دهها تکه مجموعه الف اختصاصی، صدها تکه مستند فاخر و تشکیل مجموعه‌های تلویزیونی استانی و افزایش قابل دقت تشکیل برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان، جوان، خانواده،  سبک زندگی اسلامی ایرانی و برنامه‌هایی با مقصد امید آفرینی و تحکیم انسجام ملی و … از آن جمله است.

دقت به این مسئله الزامی است که به علت جهت‌گیری‌های محتوایی انحرافی که در سال‌های تازه در تعداد بسیاری از برنامه‌های خارجی در رابطه کودکان دیده می‌بشود الزام دقت مضاعف به تشکیل داخلی در خصوص محتوای کودک و نوجوان زیاد جدّی است. کما این که بر پایه رویکرد تحولی رسانه ملی در دقت به روستاها و مناطق گوناگون سرزمین افزایش تولیدات محلی و استانی ملزوم است. این چنین باید به همه اقشاری که بدلایل متعدد از جمله محتوای اراعه شده در برخی حوزه‌های تشکیل قسمت خصوصی و یا هزینه‌های بالای اشتراک، نیاز به محتوای سالم و رایگان دارند دقت اختصاصی بشود، لذا تنوع و ترقی کیفی و فنی تولیدات رسانه ملی از جمله الزام‌های قطعی و غیر قابل اجتناب است.

ادامه مطلب
چرا «مهمانی»، «محفل» و «زیرخاکی» موفق شدند؟_تاشکن

– بر پایه ماده ۷۷ برنامه هفتم، باید سهم دولت در تامین اعتبارات مورد نیاز صدا و سیما در سال ۱۴۰۳، ۴۳٪ مازاد بر رشد سالانه افزایش یابد تا امکان تحقق تکالیف تازه قید شده در برنامه فراهم بشود، در حالی‌که این مقدار در بودجه سال آینده حداکثر ۳۱ درصد است که هم چنان کمتر از حکم برنامه است و آن هم باید صرف انجام تعهدات و تکالیف قانونی در حوزه تشکیل بشود که جدول آن در بند الف ماده ۷۷ برنامه هفتم با جزییات ذکر شده است. شایان ذکر است تحقق جدول مذکور نیازمند بودجه‌ای زیاد تر از سهم در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده است.  

– با دقت به توضیحات فوق، رسانه ملی امیدوار است اظهار نظرهای بی مبنا در باره چند برابر شدن بودجه صدا و سیما آن هم از سوی برخی افراد که قبلا خود مسئولیت‌های اقتصادی داشته‌اند فقطً ناشی از بی خبری این افراد باشد و نه خدایی نکرده غرض‌ورزی و سیاسی‌کاری.   

ادامه مطلب
سند سوشیان چیست؟ | همه چیز درمورد مجوز تردد موتور سنگین_تاشکن

– رسانه ملی در دوره تحول، همراه سازی منبع های با اهداف تحولی در حوزه‌های سه گانه محتوا،  رویکرد و سازوکار را به روش جدی در دستور کار دارد و خواهد داشت.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها