خوش آمدید

فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تغییر داده است

فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تحول داده است


مدیرعامل چارگون معتقد است که فناوری دیجیتال این قوت را دارد که مناسبات اقتصادی در سرزمین را تحول دهد و باید از این پتانسیل منفعت گیری کرد و دیدگاه را تحول داد. او باور دارد سازمان‌های گوناگون ایران نشان داده‌اند که به لزوم منفعت گیری از راهکارهای فناورانه برای پیشبرد اهداف خودشان پی برده‌اند.

اقتصاد دیجیتال به پشتیبانی فناوری تغیرات چشم‌گیری داشت و از این رو، تعداد بسیاری از افراد توانایی ایفای نقش تولیدکننده و اراعه‌کننده در بازار را اشکار کردند. «فرزاد رحمانی» معتقد است آنچه که در ایران در حوزه B2C در حال اجرا است، فاصلۀ چندانی با جریان کلی در دنیا ندارد و تفاوت‌ها تنها در فناوری است که در مواردی همانند تشکیل، ما را در ایران با محدودیت روبه رو می‌کند در این راستا گفت: «در حوزه B2B شرایط مقداری متفاوت است و به‌واسطه وجود کمرنگ نیروی متخصص انسانی در این حوزه،‌ با شدت کمتری نسبت به دیگر دنیا حرکت می‌کنیم. چرا که هنگامی پای فناوری به بین می‌آید، نیروی انسانی نقش پررنگی دارد و نمی‌توان این نقش را فقط با سخن و ضابطه پر کرد.»

ادامه مطلب
فروش رستوران سکانس آخر سریال «خانواده سوپرانو» به قیمت 82.6 هزار دلار

به حرف های رحمانی، علی‌رغم این که اقتصاد دیجیتال تعاریف سنتی از کسب‌وکار را به پشتیبانی فناوری کاملا تحول می‌دهد، محدودیت‌های داخلی و بیرونی عامل مهمی است که به طور مستقیم روی کار نیروی انسانی تاثییر می‌گذارد، با این وجود در حوزه B2G یعنی جایی که حاکمیت و دولت منفعت گیری کننده محصول است،‌ مسیر طویل تا امروز طی شده و کوششهای قابل توجهی برای استقرار فناوری صرف شده است.

فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تحول داده است ۲۴

رحمانی بر چالش پراکندگی اصرار کرد و نقطه ایده‌آل را جایی دانست که در یک درگاه واحد بتوان همه خدمات دولتی را دریافت کرد و هر دستگاهی به طور جدا گانه، متولی مجوز و فرایندها نباشد. او در این راستا فرمود: «این عمل به این علت است که سرویسی که در اختیار شهروند قرار می‌گیرد، با کیفیت پایین و با گذشت زمان زیاد به دست او نرسد. تحول دیجیتال، عملا از خود دولت اغاز می‌بشود و به دیگر قسمت‌ها منتقل می‌بشود. در حوزه B2G جا برای کار زیاد است و به نگاه جدیدی نیاز دارد.»

ادامه مطلب
مریم مومن در جمع مجریان تحویل سال شبکه تهران
آخرین مطالب

رحمانی به اراعه راهکارهای فناورانه به سازمان‌ها پرداخت و تشریح کرد: «شکل اول که در طی سال‌های قبل تا امروز مرسوم بوده، مبتنی بر اراعه، نصب و نگهداری سیستم و داده‌ها در محل سازمان‌ها بوده است. شکل دوم که به واسطۀ رشد فناوری و ظهور فناوری ابری میسر شده است، به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا فقط منفعت‌بردار سرویس باشند و به هیچ صورت دچار نصب، نگهداری و استقرار نباشند.»

او در خصوص شکل دوم اظهار داشت که سازمان‌ها‌ می‌توانند فقط با لاگین کردن به همه ابزارهای سیستمی برای مدیریت کسب‌وکارشان دسترسی داشته باشند.

ادامه مطلب
با قهرمانی در فوتسال آسیا دل مردم را شاد کنید_تاشکن
1706536207 569 فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تحول داده است
فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تحول داده است ۲۵

او به چالش‌های پیش رو در اراعه راهکارهای ابری اشاره کرد و گفت: «در مقوله Cloud Computing در سرزمین اندوخته‌گذاری‌های خوبی شده و زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است. یکی از چالش‌هایی که در قسمت B2B با آن روبه رو هستیم، این است که تولیدکنندگان راهکارهای فناورانه، بهای واقعی محصولات خود را دریافت نمی‌کنند. سازمان‌ها برای تهیه سخت‌افزار، به ناچار بهای واقعی محصول را پرداخت می‌کنند؛ اما هنگامی پای نرم‌افزار یا راهکار به بین می‌آید، وضع عوض می‌بشود. این چنین بخشی از چالش‌های منفعت گیری از ابر، از جنس تصمیم‌گیری برای ورود فناوری ابری به سازمان است.»

رحمانی مزایای ورود فناوری ابری به فرایندهای سازمانی را شفافیت، شدت بخشیده به فرآیندها و منفعت‌وری سازمان دانست در راستای نگاه خود به آینده اقتصاد دیجیتال با رویکرد فناوری ابری تشریح کرد: «فکر می‌کنم که در آینده، سازمان‌ها با در نظر گرفتن صرفه و صلاح خودشان انتخاب می‌کنند تا راهکارهایی که از آن منفعت گیری می‌کنند، در فضای ابری باشد یا در فضای نصبی.»

ادامه مطلب
ساخت فیلم و سریال درمورد حماسه ناوگان 86_تاشکن

او در خصوص مزایا و معایب فناوری ابری او گفت: «هر کدام مزایا و ریسک‌های خودشان را دارند. در راهکارهای ابری، سازمان‌ها فقط هزینه سرویس را می‌پردازند و چالش‌ها و هزینه‌های زیرساخت را پرداخت نمی‌کنند. نیازی نیست به این فکر کنند که امنیت اطلاعات را چطور تامین کنند یا زیرساخت را چطور فراهم کنند. این همان چیزی است که به آن pay as you go حرف های می‌بشود و برای سازمان‌ها به‌صرفه‌تر است.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

1706536207 875 فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تحول داده است
فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تحول داده است ۲۶

مدیرعامل چارگون ضمن اصرار بر در حال تحول بودن فناوری فرمود: «سازمان‌های زیاد بزرگ هم به دلایل مدیریتی و هم دلایل اقتصادی، امکان پذیر به منفعت گیری از نرم‌افزارهای سازمانی نصبی تمایل بیشتری داشته باشند. اما ابزارهای فناورانه در حال تحول است و سازمان‌های بزرگ هم باید چه در عرصه زیرساخت و چه در عرصه محصول، به فکر منفعت گیری از نسل تازه فناوری باشند. در آینده نزدیک سرویس‌های متنوعی در حوزه Cloud اراعه خواهد شد که قوت انتخاب سازمان‌ها را زیاد تر می‌کند.»

ادامه مطلب
لیونل مسی محبوب‌ترین ورزشکار سرزمین آمریکا شد

او باور دارد در سازمان‌های کوچک‌تر اقبال به فضای ابری زیاد تر خواهد شد و اگرچه در سازمان‌های بزرگ‌تر نگاه مدیران هم چنان به سیستم‌های نصبی خواهد می بود، هوش مصنوعی و هوش تجاری در این بین راه خود را اشکار کرده و پشتیبانی‌رسان مدیران سازمان‌ها خواهند شد.

او در خصوص چشم‌انداز خود فرمود: «چشم‌انداز من این است که با گذشت زمان، اقبال سازمان‌ها، به اختصاصی قسمت‌های چابک صنعت، به راهکارهای فناورانه مبتنی بر ابر زیاد تر خواهد شد.»

برای شنیدن فایل صوتی این گفتگو، می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها