خوش آمدید

توضیح صدا و سیما درباره تعمیرات یکی از بناهای این سازمان/انتقال و تجمیع دلیلی بر پایان فعالیت باشگاه خبرنگاران نیست

توضیحات سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درمورد افزایش بودجه صدا و سیما در ۱۴۰۳


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل سرزمین بودجه صدا و سیما را ۲۴ همت تعیین کردند. بعد از این اظهارِ بودجه تفاسیر مختلفی در فضای‌رسانه‌ای نقل شد که این افزایش بودجه‌ای که برخی تا ۵۸ درصد نسبت به سالِ قبل اظهار کرده‌اند تأثیری در روال ساخت برنامه و سریال رسانه ملّی خواهد داشت.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درمورد این افزایش بودجه و سخن و حدیث‌های پیش آمده توضیحاتی اراعه کرد: در وهله اول افزایش اعتبارات سازمان صداوسیما عین حکم برنامه هفتم گسترش است که مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.

او به این مسئله اشاره کرد: در برنامه هفتم گسترش مصوب شد سهم اعتبارات سازمان صداوسیما به یک درصد بودجه عمومی برسد. برهمین مبنا در بودجه ۱۴۰۳ هم تلاش شد با افزایش اولیه اعتبارات صداوسیما، این مصوبه محقق بشود.  به جهت برنامه هفتم، در سال اول اجرای این برنامه یعنی سال ۱۴۰۳، باید ۴۳ درصد افزایش اعتبارات در حوزه صداوسیما اتفاق بیفتد، آن هم نه برای موارد جاری، بلکه فقطً برای تحقق جدولی که در آن تشکیل آثار فاخر تلویزیونی، سریال‌های الف اختصاصی، برنامه‌های محتوایی با محوریت کودک و نوجوان و دیگر پیش‌بینی و تکلیف شده است.

ادامه مطلب
سمت علی پروین در پرونده کوروش کمپانی افترا است_تاشکن

راستینه پافشاری کرد: مطرح برخی اظهارات مبنی بر افزایش بودجه صداوسیما و تحمیل بار مالی از سوی مجلس به دولت ، یک فرار رو به جلوست و این که برخی مسئولین انها گفتند افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ علتکسری منبع های می‌بشود، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها