خوش آمدید

درباره «کودک‌شو»؛ پژمان بازغی، حمید گودرزی یا ملیکا شریفی‌نیا؟

درمورد «کودک شو»؛ پژمان بازغی، حمید گودرزی یا ملیکا شریفی نیا؟


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، مدتی است ملیکا شریفی‌نیا به سال‌های پی در پی وجود پژمان بازغی و یقیناً مدتی حمید گودرزی، آخر داد و «کودک‌شو» از یک مجری زن که تا به حال توانایی اجرا نداشته و اما سریال‌ها و فیلم‌هایی از او به یادگار مانده منفعت می‌برد. 

اتفاقاً مسئله جالبی که درمورد او نقل شد؛ گذراندن دوره تخصصی و آموزشی پرورش مربی، شناخت هنر کودک و عروسک‌سازی کودک می بود که مشخص می کند او با فضای کودکانه آشناست یقیناً باید دید تعامل های او با شرکت‌کنندگان و کودکان در «کودک‌شو» به چه سبک و سیاقی است. 

آن‌چیزی که مهم می بود تحول رویکرد و محتوا در «کودک‌شو» و تعداد بسیاری از برنامه‌های برند است که برای ادامه راه حتماً علاوه بر تحول رنگ و لعاب، به تحول محتوا و مفاهیم کاربردی اهداف آن برنامه نیازمندند. برای مثالً در برخی از فصولِ قبل که اتفاقاً حمید گودرزی آن را اجرا می‌کرد سوال‌های غیرکاربردی زیاد پرسیده می‌شد. به گفتن مثال در مرحله پایانی فصل چهارم، حمید گودرزی این سوال را می‌پرسد که صداپیشه مخمل در خونه مادربزرگه چه فردی می بود؟

ادامه مطلب
جزییات دریافت لاستیک رایگان اظهار شد

یا در طراحی لوگو، منفعت گیری از موسیقی با ریتم زیاد تند در تیتراژ پایانی و حتی دکورِ برنامه که زیاد با ذهن مخاطب که زیاد ترِ دست‌اندرکاران به جستوجوِ مخاطب کودک بودند، نمی‌توانست ربط خوبی برقرار کند. در فصل تازه ناظر رنگ و لعابِ بهتر و دلنشین‌تر دکور برنامه و فضای شارپ و شوق‌انگیز و همین‌طور بازی‌ها جدیدتر و متنوع‌تر شده است. 

یکی از اتفاقات دلنشین ورود تهیه‌کننده‌ای است که خودش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. حسین ربانی غریبی تهیه‌کننده این فصل معاون کانون پرورش فکری بوده و در دوره‌ای هم جشنواره صد را دبیری کرده و در کارنامه او ساخت فیلم های کودک و نوجوان هم دیده می‌بشود.

ادامه مطلب
۸ معبر به نام شهدای دارالمومنین تهران مزین می شود

اما مقصد «کودک‌شو» از ابتدای راه آموزش به کودکان و خانواده‌ها بوده، چه مقدار این مقصد در طول این سال‌ها محقق شده و چه مقدار در این فصل محقق بشود. این‌ها نکات مهمی است. چه مقدار پژمان بازغی و حمید گودرزی در این مسیر حرکت کردند و چه مقدار «ملیکا شریفی‌نیا» می‌تواند این قدم را با دقت به شناخت حوزه کودک بردارد؟

چه مقدار «کودک‌شو» مخاطب ایرانی را مشتاق فرزندآوری کرده و چه مقدار برای سبک زندگی قدم برداشته است؟ قرار می بود با این برنامه اتفاق آموزشی هم برای پدران و مادرانی که یا فرزند ندارند و می‌خواهند صاحب فرزند شوند و یا در پرورش و پرورش کودکان‌شان دچار چالش و نادرست‌اند، رقم بخورد؛ آیا این اتفاق افتاده است و چه مقدار این برنامه به جستوجو تحقق این چنین رفتارسازی ارزشمندی است؟

ادامه مطلب
سازمان NHS بریتانیا به 150 هزار مبتلا به دیابت نوع 1 لوزالمعده مصنوعی می‌دهد

احتمالا تحول در بازی‌ها، منفعت گیری از مجری زن، تحول محتوا، تهیه‌کننده با سابقه وجود در حوزه کودک و نوجوان و زیاد از اتفاقات دیگر، قرار است این برنامه به سمت خلاقیت پیش برود که جایِ نوآوری در این‌گونه برنامه‌ها که تبدیل به برند خواهد شد خالی است. 

یقیناً همه این سوال‌ها و گمان و گمان‌ها درمورد «کودک‌شو» وقتی محقق می‌بشود که ملیکا شریفی‌نیا بتواند در اجرا متفاوت باشد، سیاستگذاران و برنامه‌سازان این برنامه یک رفتارسازی برای سوق دادن جامعه به سمت فرزندآوری تشکیل کنند که تنها شعار این اتفاق را به یدک نکشد و در عمل هم ناظر این چنین اتفاقی باشیم. 

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
مصر تا این مدت اجازه ارسال پشتیبانی‌های پزشکی ایران به غزه را نداده است - تاشکن

پخش چند تکه ابتدایی این برنامه با اجرای شریفی‌نیا نوید آن را می‌دهد که فصل تازه کودک‌شو بتواند اهداف مهم این برنامه را محقق کند و در راستای پوشش ضعف‌های قبل و گسترش قوت‌ها قدم بردارد. 

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها