خوش آمدید

بیش از ۷۰ درصد ورق گرم موردنیاز کشور در خط نورد گرم تولید می‌شود

بیشتر از ۷۰ درصد ورق گرم موردنیاز سرزمین در خط نورد گرم تشکیل می‌بشود

خبرنگار برنا در مصاحبه با جمعی از مدیران، مسئولان و کارشناسان این ناحیه استراتژیک فولاد مبارکه روال روبه‌رشد فعالیت‌های این همکاران را جویا شده است که ماحصل آن را در ادامه نوشته می‌خوانید.

علی حاجیان نژاد، مدیر نورد گرم:

ظرفیت تشکیل نامی ابتدایی خط نورد گرم نزدیک به ۲.۴ میلیون تن در سال می بود ؛ اما در طی سال‌های سپس، با تلاش و همت کلیه همکاران در ناحیه نورد گرم و دیگر همکاران در نواحی حمایتایجاد، با اجرای مطرح‌های گسترش و ترقی دانش فنی تشکیل، اکنون به بیشتر از ۵ میلیون تن کلاف گرم در سال افزایش یافته است. اکنون، محصولات ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه علاوه بر صادرات به نقاط گوناگون جهان، بیشتر از ۷۰ درصد ورق گرم موردنیاز سرزمین را فراهم می‌کند.

این واحد با به‌کارگیری گنجینه مورد قیمت تجارب سال‌های قبل و توانمندی نیروی انسانی توانسته است از زمان راه‌اندازی تا کنون مدام بهبود مستمر در همه عرصه‌ها را جستوجو کند. امروزه شاخص‌های کلیدی کارکرد نورد گرم در حد استانداردهای جهانی است. این چنین در راستای اهداف کلیدی شرکت فولاد مبارکه و سرزمین، تعداد بسیاری از اقلام مصرفی، قطعات یدکی و تجهیزات خط نورد گرم، بومی‌سازی شده و وابستگی به فراهم از خارج سرزمین آن‌ها رفع شده است. در عرصه افت ضایعات، افت مصارف انرژی نیز عمل های مؤثری در ناحیه نورد گرم، به‌اختصاصی مصرف گاز در کوره‌های پیشگرم و مصرف آب در خط نورد گرم انجام گرفته است. اکنون شاخص‌های آماده‌به‌کاری و کیفی محصولات خط نورد گرم به بیشترین حد خود از زمان راه‌اندازی این خط ارتقا یافته است.

ادامه مطلب
اعتراف مایکروسافت به اختلال سرویس‌ها بر اثر حمله سایبری

مسعود نصیری، مدیر خط نورد گرم:

در سال‌های قبل، همکاران سخت‌کوش ناحیه نورد گرم با عزمی راسخ جهت افزایش تشکیل و بهبود رکوردهای مقداری و کیفی تولیدی عمل نمودند و با همدلی و تلاش مستمر، موفق به عبور از مرزهای کمّی و کیفی تشکیل گردیدند. از ابتدای راه‌اندازی خط نورد گرم، اجرای مطرح‌های متعدد گسترش که از جمله با اهمیت ترین آن‌ها می‌توان به نصب و راه‌اندازی کوره‌های پیشگرم ۱ و ۲، نصب قفسه F۷ نورد نهایی، رفت و برگشتی نمودن قفسه R۳ نورد مقدماتی، معاوضه سیستم‌های کامپیوتر کنترل پروسس، گسترش کوره‌های ۳ و ۴ و… اشاره کرد، عرصه‌ساز افزایش ظرفیت نامی خط نورد گرم از ۲.۴ میلیون تن در سال به ۴.۶ میلیون تن در سال گردیدند. انگیزه بالای نیروی انسانی در درجه اول، برنامه‌ریزی مناسب و دقیق تشکیل، انجام عملیات تعمیراتی با دقت حداکثری در حداقل زمان ممکن، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، حمایتحداکثری و زیاد خوب واحدهای حمایتایجاد، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بهینه تعمیرات در شات‌دان‌‌های هفتگی، افت گیرها و توقفات ناشی از آن و… از با اهمیت ترین عواملی بودند که جهت تحقق این ظرفیت و حتی فراتر از آن گردیدند.

ادامه مطلب
از شارژرهای تقلبی برای دستگاه‌های‌ خود منفعت گیری نکنید

این پیروزی‌های غرورآفرین که نتیجه همت و تلاش همکاران در ناحیه نورد گرم اعم از امانی و پیمانکار است، در حالی محقق شد که مدام شاخص‌های ایمنی سرلوحه فعالیت‌های ما بوده و کسب مقام نخست کارکرد ایمنی در دو سال متوالی توسط این ناحیه مصداق این کار است.

فرزاد فرهادی آمینه، رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم:

 این ناحیه از ابتدای راه‌اندازی با مدیریت فرایندهای تشکیل و تعمیرات و این چنین اندوخته‌های انسانی متعهد و باانگیزه، علی‌رغم مشکلاتی نظیر تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های انرژی و…، مدام در راستای بهبود مستمر قدم برداشته و سال‌ها است فراتر از ظرفیت نامی خود تشکیل داشته و موفق به رکوردشکنی‌های مستمر گردیده است. در سال جاری نیز همگام با دیگر نواحی، در ۱۲ فروردین‌ماه موفق به ثبت رکورد روزانه و این چنین در دو ماه متوالی ابتدایی سال نیز موفق به ثبت رکوردهای ماهیانه تازه گردید. علاوه بر دقت به مقدار تشکیل و ثبت رکوردهای کمّی تشکیل، کیفیت محصولات نورد گرم نیز مدام مورد دقت بوده و بازده کیفی محصولات گرم در سال جاری به بیشتر از ۹۹.۵ درصد ارتقا یافته و تثبیت شده است.

ادامه مطلب
شرایط فروش وانت نیسان با رنگ سفید اظهار شد! + جدول آذر 1402

مهدی طالب، رئیس تعمیرات خط نورد گرم:

خط نورد گرم از مجموعه سه زون نورد ابتدایی، نورد نهایی و کلاف پیچ‌ها با طول ۴۶۳ متر راه اندازی شده است. تشکیل خط نورد گرم سپس از بهینه‌سازی سال‌های قبل از ظرفیت اسمی ۲.۴ میلیون تن به بیشتر از ۵ میلیون تن در سال ارتقا یافته است. انجام مناسب تعمیرات و نگهداری در همه سطوح (پیشگیرانه، روتین‌ها و اضطراری) که تبدیل افت توقفات اضطراری و افزایش بی‌سابقه IU گردیده علتشده خط نورد گرم به تولیدی بیشتر از ظرفیت اسمی خود دست یابد. این مهم با همت و تلاش همه پرسنل نورد گرم، ازجمله تیم نگهداری و تعمیرات و این چنین حمایتو حمایتخوب واحدهای حمایتو ستادی تحت مدیریت زیاد خوب نورد گرم محقق شده است.

مهدی ملکزاده، رئیس کارگاه غلتک نورد گرم:

کارگاه غلتک نورد گرم از ابتدای راه‌اندازی فولاد مبارکه مسئولیت فراهم انواع غلتک‌های کاری و پشتیبان را بر مسئولیت داشته است. اکنون روزانه نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۸۰ عدد غلتک در این واحد بعد از دریافت از خط، مجدداً سنگ‌زنی می‌بشود و فعالیت‌های آماده‌سازی، از بین بردن عیب و مونتاژ، دمونتاژ انواع چوک، بیرینگ و یاتاقان بر روی آن‌ها جهت ارسال مجدد به خط تشکیل انجام می‌گیرد.

ادامه مطلب
جزئیاتی از زندگی شخصی رهبر انقلاب از زبان علیرضا مرندی_تاشکن

هم‌زمان با گسترش و افزایش ظرفیت خط نورد گرم در سال‌های قبل، این واحد ضمن ترقی دانش فنی فرایند سنگ‌زنی و آماده‌سازی غلتک و چوک، با فراگیری دانش و تکنولوژی روز دنیا مدام تلاش کرده با نگه داری آماده‌به‌کاری ماشین‌های سنگ و دیگر تجهیزات حاضر خود، در کنار به‌روزرسانی و افزایش توان کمّی و کیفی آن‌ها، خرید و منفعت گیری از دستگاه‌های تازه را نیز در مأموریت خود به نحو احسن بگنجاند. این چنین در راستای خودکفایی و بومی‌سازی صنعت فولاد، این واحد با منفعت‌گیری از دانش و تخصص منبع های و شرکت‌های داخلی و همراهی و جدیت کارکنان توانمند خود و همکاری دیگر نواحی توانسته است ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات استراتژیک وارداتی موردنیاز خود را با پیروزی و با کیفیت موردنظر و مطلوب بومی‌سازی کند و ضمن ممانعت از خروج ارز، وابستگی خط تشکیل به فراهم این قطعات از خارج را نیز به مقدار چشمگیری افت دهد.

مهرداد برهانی، رئیس کنترل پروسس ناحیه نورد گرم:

امروز در حالی سالروز تشکیل اولین کلاف گرم شرکت فولاد مبارکه عزیزمان را پاس می‌داریم که این شرکت در سال‌های تازه به فضل الهی و به برکت همراهی و راهبری و همکاری بی‌وقفه مدیران و همکاران ارجمند، قدم‌های بلندی در حل مشکلات و پیشبرد امور شرکت برداشته و به نتایج و دستاوردهای ارزشمندی رسیده است که از آن جمله می‌توان به دست‌یابی به تشکیل پایدار بالای ۵ میلیون تن ورق گرم اشاره کرد. همه اهتمام و تلاش کارکنان شرکت، ساماندهی امور، تحکیم و تحکیم زیرساخت‌ها، بهبود کارکرد و برداشتن قدم‌های بلندتر برای احیای نام شرکت و دست‌یابی به جایگاه واقعی است و بر این باوریم که تحقق این مهم جز با شراکت، انسجام و همگرایی، همراهی و همدلی تک‌تک همکاران گرامی میسر نخواهد می بود.

ادامه مطلب
امروز در فضا: نزدیکی هالی به زمین_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

محمد علیخانی، رئیس خطوط نهایی و تکمیل نورد گرم:

اکنون ۳۲ سال از اغاز این همراهی می‌گذرد و به خود می‌بالیم که به لطف الهی توانسته‌ایم رکوردهای گوناگون و منحصربه‌فردی را در واحد خطوط نهایی و تکمیل نورد گرم ثبت کنیم، گفتن تشکیل اولین کلاف اسکین‌شده را به صفحه افتخارات خود بیفزاییم، در عرصه بومی‌سازی تجهیزات و تکنولوژی و منفعت گیری از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی شریک باشیم و در حوزه بازار، رضایت مصرف‌کنندگان را جلب نماییم. در واحد خطوط نهایی و تکمیل نورد گرم با اتکا به توانمندی متخصصانمان توانسته‌ایم با اجرای پروژه‌های بزرگی در رشد تشکیل سهم خود را ادا نماییم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها