خوش آمدید

بودجه قوه قضائیه و صدا و سیما در سال 1403 مشخص شد

بودجه قوه قضائیه و صدا و سیما در سال ۱۴۰۳ اشکار شد


به نقل از خبرنگار پارلمانی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز شنبه (۷ بهمن) مجلس شورای اسلامی در روال بازدید قسمت هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل سرزمین، با بندهای الحاقی (۱) و (۲) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

با نظر علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ عبارتی به انتهای جز ۲ بند الحاقی یک اضافه شد که صدا و سیما را نظارت پذیرتر می کند.

بر پایه بند الحاقی (۱) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است:

۱- اعتبارات قوه قضائیه و سازمان های تابعه و وابسته را معادل نهصد و هشتاد هزار میلیارد (۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول مربوط قسمت دوم بودجه تعیین و اراعه نماید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
جادوگر ایرانی لیگ امارات اشکار شد_تاشکن

۲- اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول قسمت دوم بودجه اراعه نماید. سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری دستگاه های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد بر رشد سنواتی را بر پایه برنامه هفتم پیشرفت و دیگر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص های خروجی محور برسی، نتایج اجرای برنامه های مذکور به همراه بودجه تفصیلی به مجلس شورای اسلامی اراعه نماید. منفعت گیری از اعتبارات افزوده شده فقط در قالب برنامه های مذکور مجاز بوده و دستگاهای مجری برنامه های نوشته این بند مکلفند هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکردی خود را به کمیسیون های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اراعه نمایند.

در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۳) این لایحه آمده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش کارکرد این بند را به کمیسیونهای عمران، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی اراعه نماید.

ادامه مطلب
آتیلا پسیانی درگذشت- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

وزارت فرهنگ مکلف به حمایتاز محصولات فرهنگی و سینمایی با مقصد ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی شد

این چنین نمایندگان با بندهای (ب) و (پ) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (ب) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: پنجاه درصد(۵۰%) اعتبارات مزبور صرف برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد ملی جمعیت، اعتکاف، بنیاد نگه داری آثار و نشر قیمت‌های دفاع مقدس، اردوهای زیارتی و راهیان نور و پیشرفت، اردوهای جهادی، یادواره‌ها و گردهمایی‌ها، یادواره‌ها و گلزارهای شهدا، مطرح مسجد محوری، پشتیبانی به مساجد، حلقه‌های میانی، گروه‌ها و مجامع تخصصی مردمی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشکیل محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی، گردشگری، گسترش و آموزش سواد رسانه‌ای بشود. درصورت استنکاف دستگاه‌های مشمول این بند، خزانه‌داری کل سرزمین مکلف است به طور سه ماهه از سرجمع اعتبارات مذکور برداشت و به حساب فوق‌الذکر برای فعالیت‌های یاد شده واریز نماید. آیین‌نامه ‌‌اجرائی این بند به نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، ستاد ملی جمعیت، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط، ظرف زمان یک‌ماه بعد از ابلاغ قانون به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

ادامه مطلب
توافق ایران و تاجیکستان برای تشکیل مشترک دارو - تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

در ادامه بازدید نمایندگان با اصلاح بند (پ) تبصره (۱۳) با ۱۴۵ رأی موافق، ۱۸ رأی ناموافق و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (پ) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه که به نظر زهره سادات لاجوردی اصلاح شد، آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است در سقف ردیف‌های اعتباری خود نسبت به حمایتاز محصولات سینمایی فاخر و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری با رویکرد ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی و اشاعه فرهنگ مقاومت و ایثار عمل نماید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها