خوش آمدید

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به گمان زیادً فرکانس ۴ گیگاهرتزی خواهد داشت


کوالکام به گمان زیادً در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ طراحی هسته‌های آرم را کنار می‌گذارد و از هسته‌های سفارشی Oryon یا Phoenix خود منفعت خواهد برد. گمان دارد تراشه آتی این شرکت با فرایند ۳ نانومتری ارتقایافته TSMC به تشکیل زیاد برسد. به‌این‌ترتیب به گمان زیادً منفعت‌وری انرژی در قیاس با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهبود خواهد داشت. به حرف های منبعی آگاه، فرکانس این تراشه ۴ گیگاهرتز خواهد می بود.

بر پایه پست یک منبع آگاه در Weibo، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به گمان زیادً تا فرکانس ۴ گیگاهرتز توان اراعه می‌دهد که افزایش قابل‌توجهی نسبت به فرکانس ۳.۳ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. مطابق شایعه ها قبلی، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به پردازشگر گرافیکی Adreno 830 تجهیزخواهد می بود. به‌نظر می‌رسد پردازشگر Adreno 830 کارکرد بهتری نسبت به پردازشگر گرافیکی M2 اپل داشته باشد.

ادامه مطلب
مودم 5G اسنپدراگون X80 کوالکام با حمایتاز ربط ماهواره‌ای معارفه شد
اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به گمان زیادً فرکانس ۴ گیگاهرتزی خواهد داشت ۱۴

مشخصات احتمالی اسنپدراگون ۸ نسل ۴

شایعه ها قبلی ادعا می‎‌کنند که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ هسته‌های کم‌مصرف خود را افت می‌دهد؛ کوالکام انگارً از رویکرد مدیاتک در دایمنسیتی ۹۳۰۰ پیروی می‌کند. این تحول باید به چیپست آینده امکان دهد تا کارکرد چندهسته‌ای بالاتری داشته باشد، اما این چنین امری به قیمت مصرف انرژی بالاتر نیز همه می‌بشود؛ اگرچه فرایند تشکیل ۳ نانومتری امکان پذیر به جبران این نقص پشتیبانی کند.

تا این مدت اشکار نیست که کدام‌یک از هسته‌های این پردازنده فرکانس ۴ گیگاهرتزی دارند. اگر هسته‌های پرقدرت با این فرکانس کار کنند، ناظر ترقی قابل‌توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتزی خواهیم می بود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
رئال مادرید پذیرای امباپه شد_تاشکن

کارشناسان تا این مدت مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را با تراشه‌های سری A یا سری M اپل قیاس نکرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که Adreno 830 در پردازنده بعدی کوالکام سریع تر از پردازشگر گرافیکی M2 خواهد می بود. این ارتقاها اگرچه قابل‌دقت می باشند، اما تا این مدت هیچ‌کدام از آن‌ها رسماً قبول نشده‌اند و باید تا زمان رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ یا انتشار کردن بنچمارک‌ها چشم به راه بمانیم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها