خوش آمدید

مرورگر کروم بالاخره برای ویندوز مبتنی بر معماری آرم منتشر می‌شود

مرورگر کروم بالاخره برای ویندوز مبتنی بر معماری آرم انتشار می‌بشود


یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کامپیوترهای ویندوزی تجهیزبه پردازنده‌های Arm64، ازجمله سرفیس پرو ۹ ۵G، عدم برخورداری از برخی اپ‌های بزرگ است. اکنون گوگل اظهار کرده که کروم به‌گفتن محبوب‌ترین مرورگر دنیا، بالاخره قرار است نسخه‌ای با حمایتاز معماری Arm64 اراعه کند.

به نقل از ویندوز سنترال، گوگل بالاخره نسخه‌ای از مرورگر کروم با معماری Arm64 را در کانال Canary انتشار کرده است. این نسخه می‌تواند کارکرد این برنامه را به‌طور قابل‌توجهی در کامپیوترهای Arm64 ارتقا دهد و نیاز به اجرای این مرورگر در حالت همانند‌ساز را رفع سازد.

مرورگر کرومیوم که کروم بر مبنای آن طراحی شده، چند سالی است که از معماری Arm64 حمایتمی‌کند. خود مرورگر کروم نیز زمان‌ها است که تقریباً روی همه پلتفرم‌های آرم جز ویندوز در دسترس بوده است؛ درنتیجه نمی‌دانیم چرا برنامه گوگل برای حمایتاز این معماری در نسخه ویندوز کروم تا این‌قدر طول کشیده است.

ادامه مطلب
واردات خودرو استاندارد از اولویت وزارت صمت است
مرورگر کروم بالاخره برای ویندوز مبتنی بر معماری آرم انتشار می‌بشود ۱۴

انتشار کردن گوگل کروم برای ویندوز آرم در اغاز اراعه تراشه کوالکام

یقیناً با دقت به این که به‌زودی تراشه اسنپدراگون ایکس الیت اراعه خواهد شد، غول مانتین ویو به گمان زیادً این مقطع وقتی را موقعیت مناسبی برای اراعه این نرم‌افزار دیده است. اسنپدراگون ایکس الیت جایگزینی برای اسنپدراگون ۸cx Gen 3 است که بر پایه فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته می‌بشود. این تراشه وعده قدرتی دو برابر زیاد تر از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7 و یک‌سوم مصرف انرژی آن را می‌دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هواوی می‌خواهد با هارمونی، چین را از سیستم‌عامل‌های آمریکایی بی‌نیاز کند_تاشکن

پیش‌بینی می‌بشود که تراشه تازه کوالکام بتواند دنیای کامپیوترهای مبتنی بر آرم را احیا کند. این تراشه در اواسط سال ۲۰۲۴ اراعه خواهد شد؛ به این علت گوگل نیز امیدوار است که بتواند تا آن زمان نسخه پایدار کروم را روانه بازار کند.

اکنون اگر کامپیوتری بر پایه معماری Arm64 دارید، می‌توانید نسخه Canary کروم را از این لینک دریافت کنید. گفتنی است که فایرفاکس و اج از سال‌ها قبل نسخه آرم مرورگرهای خود را در اختیار کاربران قرار داده بودند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها