خوش آمدید

تسهیل‌گری ساترا برای صدور مجوز سریالهای مستند

تسهیل گری ساترا برای صدور مجوز سریالهای مستند


به نقل از گروه فرهنگی ، در تکه تازه برنامه او گفت‌وگوی فرهنگی با میزبانی مهران ده‌نمکی که یکشنبه شب از رادیو او گفت و گو پخش شد به نوشته «مستند و جایگاه آن در رسانه‌های صوت و عکس فراگیر» پرداخته شد. فرزاد آذری‌پور مدیر پلتفرم «هاشور» و مرتضی حسینی‌نیا مستندساز، به طور حضوری میهمانان این برنامه بودند.

در ابتدا مرتضی حسینی‌نیا با اشاره به این که ۱۵ سال در وجود فیلم سازی فعال بوده است، او گفت: طی شش سال قبل مشغول به ساخت مستند بودم و اخیراً برای دریافت مجوز یک سریال مستند به ساترا مراجعه کردم که همکاران ساترا با روی گشاده مرا برای دریافت مجوز راهنمایی کردند و توضیح دادند که برای دریافت مجوز تشکیل نیازی نیست با پلتفرم خاصی به تفاهم برسم و بعداً که مجوز تشکیل صادر شد این امکان وجود دارد که با هر پلتفرمی که خواستم برای پخش داخل مذاکره شوم.

ادامه مطلب
سقوط شهاب‌سنگ نخلا در مصر_تاشکن

این چنین فرزاد آذری‌نیا گفت: پلتفرم «هاشور» چند سال است که کار خود را به طور اختصاصی در حوزه مستند اغاز کرده است و در همه این سال‌ها تلاش کردیم تا مستند‌ها را به دست مخاطبین خود برسانیم. در واقع کوششمان این است که همه مستند‌ها را همانند یک گنجینه جمع‌آوری کنیم و کاری کنیم تا آن‌ها دیده شوند‌.

در ادامه حسینی‌نیا درخصوص حمایتدستگاه های متولی حوزه فرهنگ و هنر از فیلم و سریال مستند او گفت: قبلا یک‌سری بانی برای سینمای مستند وجود داشت اما الان همان‌ها هم زیاد نمی توانند پشتیبانی کنند و عملاً از پشتیبانی‌های وزارت ارشاد برای حوزه مستند نومید شدیم و به تازگی با یک مطرح تازه برای تشکیل سریال مستند به ساترا مراجعه کردیم که فعلا از مطرح ما استقبال کردند و قرار شد برای صدور مجوز تشکیل با ما همکاری کنند.

ادامه مطلب
چند مسئله درمورد رادیو در 84 سالگی_تاشکن
آخرین مطالب

آذری‌پور در تکمیل سخنان حسینی نیا او گفت: حرکت «هاشور» به این سمت، بخاطر این می بود که حس کردیم جای آن در سینما خالی است؛ اما فکر نمی‌کردیم تا این حد زیاد به مشکل بر بخوریم که زیاد تر جنبه حمایتی دارند. برای مثال در او گفت و گو تشکیل، کار ما زیاد سخت‌تر شده؛ درواقع، تورم کار را سخت کرده است. اگر اختتامیه جشنواره سینما حقیقت امسال را دیده باشید، در آن‌جا اکثرا از مشکلات معیشتی و دغدغه‌های مالی در تشکیل سخن بگویید می‌کردند. متاسفانه چند سالی است برای عده‌ای امکان تشکیل وجود ندارد.

ادامه مطلب
سپاهانی ها جای پرسپولیس را گرفتند

وی با اشاره به تلاش سکوی هاشور برای حمایتاز مستندسازان اصرار کرد: همیشه بغل «هاشور» به روی دوستانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باز بوده است. هر چند که نمی‌توانیم همه هزینه های تشکیل را پوشش دهیم اما تلاش می‌کنیم دست در دست هم داده و پشتیبانی کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد، هزینه‌ها را بتوان برگرداند و مخاطبان نیز مستندها را ببینند.

حسینی‌نیا در آخر این برنامه او گفت: یکی از راهکارهای حمایتاز حوزه برنامه های مستند این است که سکوهایی که در این حوزه فعالیت میکنند مشروط به این که با تشکیل کنندگان برنامه های مستند همکاری کنند و در این حوزه هزینه کنند، از مالیات معاف شوند.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
خواب دستگاه‌های رادیولوژی درمناطق محروم/نیروی انسانی متخصص کم است - تاشکن

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها