خوش آمدید

FTC سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در حوزه استارتاپ‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کند

FTC اندوخته‌گذاری شرکت‌های بزرگ در حوزه استارتاپ‌های هوش مصنوعی را بازدید می‌کند


شرکت‌های بزرگ فناوری در چند زمان قبل داخل رقابت در عرصه هوش مصنوعی شده‌اند و در حال خرید استارتاپ‌های این حوزه می باشند. اخیراً در گزارشی حرف های‌شده می بود که اپل با خرید ۲۱ استارتاپ، بیشترین شرکت‌های حوزه هوش‌مصنوعی را نسبت به رقیب ها خود خریده است. اکنون کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اظهار کرده که در حال بازدید اندوخته‌گذاری شرکت‌های بزرگ روی استارتاپ‌های هو‌ش مصنو‌عی است.

FTC زیاد تر روی سه مورد از اندوخته‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری روی استارتاپ‌های هو‌ش مصنو‌عی متمرکز است: اندوخته‌گذاری‌های مایکروسافت روی OpenAI و آمازون و گوگل روی هوش مصنوعی Anthropic. در حالی که اندوخته‌گذاری‌های عمده فرد دیگر نیز امکان پذیر در این حوزه وجود داشته باشد، اما این موارد بزرگ‌ترین مثالها می باشند.

FTC اندوخته‌گذاری شرکت‌های بزرگ در حوزه استارتاپ‌های هوش مصنوعی را بازدید می‌کند ۱۹

به‌طور خاص، FTC در تحقیقات خود تلاش دارد تا در رابطه کارکرد داخلی این شرکت‌ها با یکدیگر و نحوه تأثیر آن‌ها بر پیشرفت هوش مصنوعی اطلاعات کسب کند. تحقیقات مربوط به این شرکت‌ها، به قانون‌گذاران پشتیبانی می‌کند تا قوانین معقولانه‌ای در رابطه گسترش فناوری هوش مصنوعی تدوین کنند.

ادامه مطلب
گوگل از 87 برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد_تاشکن

«لینا ام. خان»، رئیس FTC می‌گوید:

«مطالعه ما اشکار خواهد کرد که آیا اندوخته‌گذاری‌ها و شراکتهایی که توسط شرکت‌های مسلط انجام می‌بشود، خطر تحریف نوآوری و تضعیف رقابت منصفانه را به‌همراه دارند یا خیر.»

1706262119 535 FTC اندوخته‌گذاری شرکت‌های بزرگ در حوزه استارتاپ‌های هوش مصنوعی را
FTC اندوخته‌گذاری شرکت‌های بزرگ در حوزه استارتاپ‌های هوش مصنوعی را بازدید می‌کند ۲۰

مایکروسافت، آمازون و گوگل با تحقیقات ضدرقابتی چندان غریبه نیستند و اکنون به‌نظر می‌رسد که با چالش تازه فرد دیگر نیز روبه رو شده‌اند. شرکت‌ها طبق معمولً برای کسب سود زیاد تر دست به خرید استارتاپ‌های کوچک می‌زنند، به این علت، این گمان وجود دارد که یکی از این شرکت‌ها برای جلوتر ماندن از رقبای خود، راه حلهای فریبنده یا ظالمانه‌ای را جستوجو کند. از سویی دیگر، این تحقیق می‌تواند تبدیل قوانین محکمی در رابطه شرکت‌های بزرگ بشود که روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی اندوخته‌گذاری می‌کنند.

ادامه مطلب
جریمه سنگین فدراسیون فوتبال عربستان برای یاغی های تیمش

شرکت‌ها از زمان دریافت دستور وابسته از سوی FTC، چهل و پنج روز زمان خواهند داشت تا نسبت به آن جواب دهند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها