خوش آمدید

یزدی: رویداد رسانه ای «صبح» در اختتامیه تمام نمی‌شود/ در «میدان» قوی بودیم، در «رسانه» خیر!

یزدی: اتفاقات رسانه ای «صبح» در اختتامیه همه نمی بشود/ در «میدان» قوی بودیم، در «رسانه» خیر!


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، نشست خبری و رونمایی از پوستر دومین جشنواره بین‌المللی «صبح» با وجود محسن یزدی دبیر این جشنواره، عصر امروز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه در محل شبکه پرس تی وی برگزار شد.

یزدی درمورد برگزاری این جشنواره او گفت: امروز او گفت و گو رسانه در دنیا و ایران، موضوعی جدی است و دوران سختی را از نظر رسانه ای پشت سر می‌گذارد. حرف های می‌بشود که در ابتدای جنگ تحمیلی به شدت دچار مشکلات و محدودیت‌هایی بودیم و حتی معروف است از داشتن سیم خاردار محروم بودیم. احتمالا شرایط امروز ما در حوزه رسانه را بتوان با شرایط آن زمان قیاس کرد. چه از نظر نرم افزار و چه از نظر سخت افزار دچار مشکلاتی هستیم و مسیر پر پیچ است.

او گفت: هنگامی از برخی شرایط رسانه‌ای در ایران سخن بگویید می‌کنیم، عده‌ای می‌پرسند مگر ایران تافته جدا بافته است؟ بله ایران تافته جدابافته‌ای است؛ سرزمین ما از نظر موقعیت جغرافیایی تافته جدا بافته است، اما این نوشته لزوماً به نفعش نبوده است. علاوه بر این، سرزمین ما از قدیم در چهارراه حوادث جهان بوده است؛ حتی در دورانی که ایران امپراطوری بوده و اولین دولت تاریخ جهان را پایه‌گذاری می‌کند، در چهارراه حوادث بوده است. با این حال باید قبول کنیم که در میدان بهتر بودیم اما در رسانه بهتر نبودیم.

ادامه مطلب
گلزار شهدای بهشت زهرا، عصر پنجشنبه ها در قاب شبکه یک

دبیر جشنواره بین‌المللی صبح با اشاره به تأثیرگذاری حوزه رسانه بر وجوه گوناگون اتفاقات روز او گفت: عده‌ای با این نوشته آسان برخورد می‌کنند اما واقعا این گونه نیست. من گمان می‌کنم که ما دچار اکنون زدگی شده‌ایم و این اکنون زدگی می‌تواند ما را دچار فلج مغزی کند. معتقدم که اگر نگاه را به آینده معطوف نکنیم محکوم به ناکامی هستیم.‌ ملت ما قبل پر افتخاری دارد و اکنون و آینده نیز امیدبخشی خواهد می بود. این دو باید با هم ترکیب بشود.‌

آخرین مطالب
ادامه مطلب
کاپ قهرمانی کافا برای سومین بار متوالی در ملی‌پوشان فوتسال بانوان ایران

یزدی درمورد این اتفاقات رسانه ای گفت: جشنواره بین المللی صبح یک جشنواره رسانه‌ای است و تصمیم دارد در این مسیر قدم بردارد. مطمئنا مسیر پر پیچ وخمی است، اما عزمی جدی وجود دارد. این جشنواره رسانه‌ای تکه‌های مختلفی دارد و همه قسمت‌های رسانه‌ای را در برمی‌گیرد. از سویی دیگر زیاد دوست داریم این جشنواره، یک جشنواره واقعی باشد و همت دوستان این نوید را به من می‌دهد که با یک جشنواره واقعی مواجه هستیم.

وی پافشاری کرد: جشنواره‌های غیرواقعی، زیاد داریم و تعداد بسیاری از آنها به آن چیزی که مدنظرشان است، نمی‌رسند و در اختتامیه همه می‌بشود. در حقیقت، آنها در حد شو و نمایش می باشند، اما تلاش ما این است که جشنواره صبح این گونه نباشد و بعد از اختتامیه نیز اثرگذاری آن ادامه داشته باشد. می‌خواهیم با فیلمسازان و هنرمندانی که به جهان چند قطبی اعتقاد دارند ربط بگیریم. افرادی که فکر نمی‌کنند آمریکا صاحب جهان است و به جستوجو اشتراکات می باشند.

ادامه مطلب
جایگاه تکواندوکاران ایرانی در رنکینگ المپیکی ارتقا یافت

او او گفت: این جشنواره دوست دارد با محصولات خوب هنرمندان بین‌المللی آشنا شده، به سهم خودش به آنها ضریب بدهد و در اردیبهشت ماه سال آینده جلسه خوبی با وجود آنان برگزار کند. از سویی دیگر معتقدم معاونت برون مرزی در تلویزیون معاونت مظلومی است. زیاد از کارها کارهای درجه یکی است اما دیده نمی‌بشود. معتقدم در او گفت و گو تشکیل پیچ مهم را رد کرده‌ایم و مشکل ما پخش و نمایش آثار است. باید بستری فراهم بشود تا این تولیدات زیاد تر دیده بشود.

یزدی ضمن معارفه قسمت‌های این جشنواره او گفت: یک تولیدات معاونت برون مرزی است، قسمت دیگر آزاد است که هنرمندانی از داخل و خارج از ایران می‌‌توانند آثار خود را ارسال کنند و یک قسمت هم اختصاصی فلسطین است. قسمت فلسطین در دوره قبلی قسمت جنبی بوده اما امسال به علت اتفاق مهم ۷ اکتبر تبدیل به قسمت مهم شده است. از نظر قالب تولیدات رسانه‌ای نیز سه قسمت مهم برنامه تلویزیونی، برنامه رادیویی و پادکست و فضای مجازی را داریم. مسئله قابل دقت این است که این جشنواره فقط فیلم نیست و آثار داستانی، مستند، برنامه تلویزیونی، گزارش تلویزیونی، پوشش خبری و … را پوشش می‌دهد.

ادامه مطلب
بسته خبری صداوسیما| «سنجرخان» و چند سریال تازه دیگر/ برنامه صبحگاهی که از شبکه چهار سردآورد

یزدی از انتشار کردن فراخوان این جشنواره خبر داد و او گفت: از امروز سوم بهمن ماه به طور رسمی فراخوان جشنواره بارگذاری شده و امکان ثبت نام فراهم شده است. مهلت ثبت نام نیز تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ خواهد می بود. انشاءالله در اواخر اردیبهشت ماه طی ۲-۳ روز یک اتفاقات خواهیم داشت که منتج به اختتامیه می‌بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دبیر جشنواره رسانه‌ای “صبح” در جواب به سوال خبرنگاران مبنی بر وجود مهمانان خارجی او گفت: مهمانان خوبی داریم که اسامی آنها به زودی اظهار خواهد شد.

وی این چنین در جواب به سوال خبرنگار فرد دیگر درمورد درونمای‌ این جشنواره از بهبود حالت رسانه‌ای او گفت: رسانه مساله مهمی است و نمی‌توان دفعی به آن نگاه کرد. این مسیر زیاد پر پیچ و خم است و اگر بگویم قرار است با جشنواره صبح معجزه‌ای رخ دهد حرفی منطقی نزده‌ام. مهم این است که جهت‌گیری درست باشد و رسانه‌ها در مسیر اعتلا قرار بگیرند.

ادامه مطلب
ملی پوشان فوتبال ایران روبه رو هنگ کنگ و ازبکستان اشکار شدند_تاشکن

در آخر این نشست خبری از پوستر دومین دوره جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای صبح رونمایی شد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها