خوش آمدید

دستگاه هوش مصنوعی سرطان پوست

تأییدیه دستگاهی که با هوش مصنوعی سه نوع شایع سرطان پوست را تشخیص می دهد


سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز اولین دستگاه هوش مصنوعی را صادر کرده که به پزشکان پشتیبانی می‌کند سه نوع شایع سرطان پوست را تشخیص دهند. این دستگاه جیبی می‌تواند سرطان سلول پایه‌ای، سرطان سلول سنگفرشی و ملانوما را تشخیص دهد. تشخیص دقیق‌تر سرطان پوست می‌تواند به بیماران پشتیبانی کند درمان‌های ملزوم را سریع تر دریافت کنند.

سرطان پوست درصورتی‌که سریع شناسایی بشود کاملاً قابل‌درمان است، اما تشخیص سریع آن چالش بزرگی است. تشخیص‌ها تا به امروز برپایه مشاهدات با چشم غیرمسلح یا میکروسکوپ بودند که وابستگی بالایی به سطح آموزش و قضاوت ذهنی پزشک عمومی دارد.

دستگاهی که FDA مجوز آن را صادر کرده است، DermaSensor نام دارد. این دستگاه می‌تواند سه نوع سرطان را در زمان واقعی تشخیص دهد. علاوه بر DermaSensor، کمپانی‌های فرد دیگر نیز روی این چنین دستگاه‌هایی کار می‌کنند. صدور مجوز DermaSensor به‌گفتن اولین دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی تشخیص سرطان پوست می‌تواند راه را برای پیشرفت‌های دیگر در این حوزه هموار کند.

ادامه مطلب
اجرای پویش اطعام غدیر در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد_تاشکن

این دستگاه در کلاس سوم محصولات پزشکی، محصولاتی که منفعت گیری داخلی با ریسک بالا دارند، قرار نمی‌گیرد. به این معنی که چون مصرف آن خارجی است و ریسک پایینی دارد، FDA مجوز اراعه آن به بازار را بر پایه کارایی آن صادر کرده است. درواقع این دستگاه برخلاف داروها و ایمپلنت‌های تهاجمی، نیاز به تأییدیه با دقت به برسی ریسک آزمایش‌های بالینی ندارد.

DermaSensor با طیف‌سنجی پراکندگی کشسان در نوک خود ساختار سلولی ضایعات پوستی را برسی می‌کند.

کارکرد دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی تشخیص سرطان پوست

در دستگاه DermaSensor نوکی تجهیزبه طیف‌سنج پراکندگی کشسان (ESS) قرار دارد. این تکنولوژی پراکندگی فوتون‌ها را بعد از بازتاب از سطوح سلولی با ساختارهای متفاوت می‌سنجد.

ادامه مطلب
اسپاتیفای با هوش مصنوعی گوگل کشف پادکست‌های تازه را راحت‌تر می‌کند

با دقت به ساختار سلولی و زیرسلولی متفاوت ضایعات پوستی بدخیم، بازتاب نور از سطح آن‌ها با ضایعات خوش‌خیم متفاوت است. هوش مصنوعی داخلی DermaSensor از تصاویر طیف‌سنجی منفعت گیری می‌کند تا اطلاعاتی را برای پزشکان فراهم کند که با منفعت گیری از آن ضایعات پوستی را بازدید کنند.

پزشک برای انجام اسکن پنج‌بار با دستگاه نقطه مشکوک روی پوست را اسکن می‌کند. سپس DermaSensor با منفعت گیری از الگوریتم خود یک بازدید بی‌طرفانه اراعه می‌دهد.

FDA مجوز خود را بر پایه کارایی DermaSensor در آزمایش‌های بالینی صادر کرده. پژوهشگران در این مطالعه دستگاه خود را روی ۱,۰۰۵ بیمار از آمریکا و استرالیا آزمایش کردند. این بیماران هرکدام یک یا دو زخم پوستی داشتند و پزشکان عمومی پیش از منفعت گیری از دستگاه قضاوت کردند که کدام‌یک از آن‌ها بدخیم می باشند.

ادامه مطلب
ناظران اختصاصی انضباطی در دو هفته پایانی لیگ برتر حاضرند_تاشکن

دستگاه DermaSensor به‌طور کلی با حساسیت ۹۵٫۵ درصد ضایعات بدخیم را تشخیص می‌دهد. حساسیت آن برای سرطان ملانوما ۸۷٫۵ درصد، برای سرطان سلول پایه‌ای ۹۷٫۸ درصد و برای سرطان سلول سنگفرشی ۹۸٫۷ درصد می بود. از آن‌طرف، پزشکان عمومی تنها با حساسیت ۸۳ درصد این سرطان‌ها را تشخیص دادند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

در یک مطالعه دیگر، ۱۰۸ پزشک عمومی ۵۰ ضایعه پوستی را (۲۵ بدخیم و ۲۵ خوش‌خیم) با و بدون دستگاه بازدید کردند. نتایج نشان می‌داد که منفعت گیری از دستگاه DermaSensor می‌تواند تعداد سرطان‌های تشخیص‌داده‌نشده را از ۱۸ به ۹ درصد افت دهد. این چنین قطعیت پزشکان در گزارش خود بعد از منفعت گیری از دستگاه از ۷۳ به ۸۱٫۶ درصد افزایش یافت.

ادامه مطلب
واتس‌اپ به گمان زیادً به قابلیت تشکیل عکس با هوش مصنوعی تجهیزمی‌شود_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها