خوش آمدید

وزارت فرهنگ و ارشاد , محمدمهدی اسماعیلی , وزیر ارشاد , کشور ترکیه , فرهنگ و هنر , دیپلماسی فرهنگی ,

۲۰۲۵ میلادی؛ سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، شامگاه روز قبل در  ادامه سفر رسمی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به سرزمین ترکیه دو سند همکاری فرهنگی بین دو سرزمین با وجود روسای جمهور و برخی مقامات دو سرزمین به امضاء رسید.

به این ترتیب با امضاء‌این تفاهم‌نامه‌‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، راه را برای گسترش بیشتر از پیش روابط دوستانه بین دو سرزمین هموارتر کردند.

از این رو با دقت به اخبار رسمی انتشار شده تفاهم اول در حوزه رسانه‌ای و تفاهم دیگر با وزیر فرهنگ و گردشگری می بود که بر پایه آن، سال ۲۰۲۵ سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه نام گرفت.

از بزرگداشت مشترک برای مولوی تا برگشت به مرزهای ایران فرهنگی

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آخرین فعالیت قبل از پرتاب فضاپیمای روزتا انجام شد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از امضاء‌ تفاهم‌نامه‌های فرهنگی او گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو همسایه قدیمی با تاریخ و مفاخر فرهنگی مشترک می باشند که مورد احترام و تکریم هر دو ملت است و این کار بهانه تعمیق  تعامل های و رفت و آمد دو سرزمین است.

اسماعیلی این چنین افزود: در جریان سفر ریاست محترم جمهور به سرزمین ترکیه دو تفاهم نامه مهم را با ترکیه  به امضا رسانیدم که یکی تفاهم‌نامه جامع همکاری‌های رسانه‌ای بین دو سرزمین است.

به حرف های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق مهم فرد دیگر که در طول این سفر رقم خورد امضاء  تفاهم نامه ارتباطات فرهنگی می بود که سال ۲۰۲۵ را سال فرهنگی  ایران و ترکیه اظهار کردیم.

اسماعیلی این چنین تصریح کرد: با دقت به ربط ناشران و بطور کلی صنعت نشر بین دو سرزمین از ترکیه برای وجود اختصاصی در نمایشگاه کتاب سال ۲۰۲۵ دعوت شد.

ادامه مطلب
چالش های فیلمبرداری «خانه ما» با یک نظر

وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت تشکیل مشترک فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها او گفت: ساخت فیلم‌های مشترک توسط هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای پیوند راسخ فرهنگی بین دو سرزمین را نشان خواهد داد. 

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی اصرار کرد: مرزهای سیاسی با مرزهای فرهنگی فرق دارد و ایران فرهنگی زیاد گسترده‌تر است که این نشانه عظمت فرهنگی ایران است.

اسماعیلی در آخر او گفت: قرار است در تهران برنامه اختصاصی‌ای برای مولوی داشته باشیم و سال ۲۰۲۴ نیز در ترکیه سال مولانا بوده است و بنا شد همکاری خود در این عرصه را هم افرایش دهیم.

این درحالی است که محمدمهدی اسماعیلی،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دیروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه پیش از عزیمت به سرزمین ترکیه اظهار داشت: در این سفر چند تفاهم‌نامه مهم همکاری را با سرزمین ترکیه امضا می کنیم و مقدمات یک جهش بزرگی فرهنگی و ارتباطات فرهنگی بین دو سرزمین فراهم می‌بشود.

ادامه مطلب
شعری از «سعدی» آخر‌قسمت نشست شورای امنیت ملل متحد_تاشکن

وزیر ارشاد او گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای، هنری و سینمایی عمل های مهمی در این سفر صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی این چنین تصریح کرد: سال ۲۰۲۴ ناظر اتفاقات مهمی در حوزه فرهنگی و ترقی فعالیت‌های فرهنگی بین دو سرزمین ایران و ترکیه خواهیم می بود.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها