خوش آمدید

گزارش سود و درآمد IBM برای سه ماهه چهارم سال 2023 اعلام شد

گزارش سود و درآمد IBM برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ اظهار شد


سهام آی‌بی‌ام (IBM) در معامله های روز چهارشنبه بعد از اظهار نتایج درآمد سه ماهه چهارم این شرکت که از انتظارات وال‌استریت نیز پیشی گرفته است، تا ۸ درصد افزایش یافت.

درآمد و سود IBM

بر پایه گزارش CNBC، آی‌بی‌ام در طول این دوره موفق به کسب ۱۷.۳۸ میلیارد دلار درآمد شده که این مقدار از پیش‌بینی ۱۷.۳۰ میلیارد دلاری تحلیلگران زیاد تر است. این چنین درآمد آن نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است. سود به ازای هر سهم این شرکت نیز ۳.۸۷ دلار اظهار شده (۳.۲۹ میلیارد دلار) که از اجماع ۳.۷۸ دلاری وال استریت (۲.۷۱ میلیارد دلار) پیشی گرفته است.

حاشیه سود سه ماهه چهارم شرکت نیز با ۵۹.۱ درصد، به بیشترین حد خود از سال ۱۹۹۹ رسیده است.

IBM خبرداد که درآمد قسمت نرم‌افزاری آن با افزایش ۳ درصدی به ۷.۵۱ میلیارد دلار رسیده است اما این مقدار کمتر از اجماع ۷.۶۷ میلیارد دلاری تحلیلگران بوده است. درآمد مشاوره آن نیز با ۵.۰۵ میلیارد دلار، نزدیک به ۶ درصد رشد کرده و یقیناً کمتر از پیش‌بینی ۵.۱۲ دلاری وال استریت است.

ادامه مطلب
مایکروسافت نام اج را در اندروید و iOS به «مرورگر هوش مصنوعی» تبدیل کرد
آخرین مطالب

درآمد به‌دست‌آمده از زیرساخت‌های IBM نیز بالغ بر ۴.۶۰ میلیارد دلار اظهار شده است که رشد ۳ درصدی آن را مشخص می کند. تحلیلگران در این عرصه درآمد ۴.۲۸ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بودند. دسته زیرساخت‌های توزیع‌شده آن که شامل سرورهایی با تراشه‌های Power می‌بشود، در قیاس با افت ۴ درصدی در سه ماهه سوم، به رشد ۸ درصدی رسیده است.

آی‌بی‌ام این چنین در طول سه ماهه قبل، یک صندوق اندوخته‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری را با مقصد استارتاپ‌های هوش مصنوعی سازمانی معارفه کرد و او گفت که تصمیم دارد ۲.۱۳ میلیارد یورو یا ۲.۳۲ میلیارد دلار برای StreamSets و webMethods، دو کسب‌و‌کاری که اکثریت آن‌ها متعلق به Software AG است، بپردازد.

ادامه مطلب
دور تازه‌ای از ثبت‌نام خودروهای وارداتی اغاز شد + لیست خودروها



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها